Najczęstsze problemy z Porsche 718 Cayman S

Najczęstsze problemy z Porsche 718 Cayman S

Porsche 718 Cayman S to 2-miejscowy kompaktowy samochód sportowy, który plasuje się pomiędzy 4-cylindrowymi modelami Cayman z silnikiem 2,0 l a 6-cylindrowymi modelami Cayman z wyższej półki. Cayman S ma wyjątkowy silnik, który wytwarza więcej mocy i momentu obrotowego, aby odróżnić model S od podstawowego modelu Cayman. Może nie jest to płaska szóstka, na jaką liczyła większość ludzi, ale osiągi z pewnością to rekompensują.

Jeśli chodzi o niezawodność, czterocylindrowy silnik 2,5 l jest nieco inny w porównaniu z czterocylindrowym silnikiem 2,0 l klasy podstawowej, a zwłaszcza z większymi silnikami sześciocylindrowymi. Wydaje się, że jedynym problemem związanym z silnikiem 2.5L Turbo jest ten związany z turbosprężarką, który powoduje, że samochód przechodzi w tryb awaryjny, co jest naprawdę frustrujące.

Oprócz tych problemów z silnikiem, Cayman S jest znany z problemów z układem klimatyzacji, problemów związanych z przegrzewaniem się, problemów z wyposażeniem i problemów ze skrzynią biegów. Warto wspomnieć, że Cayman S wydaje się być naprawdę niezawodnym samochodem i że nie ma wielu typowych problemów, o których można by mówić.

Prawdą jest, że te samochody kosztują sporo pieniędzy na utrzymanie i nie jest to częste w tym segmencie, ale Porsche to Porsche, a to oznacza wysokie koszty eksploatacji, ale dużą wartość, która to trochę wyrównuje.

Porsche 718 Cayman S – problemy z silnikiem

Na początku wspomnieliśmy, że Cayman S ma inny silnik niż reszta gamy Cayman. Silnik 2,5 l turbo w modelu Cayman S jest mocniejszy i wyposażony w większą turbosprężarkę. Jednak niektórzy właściciele skarżyli się, że radiator turbo powoduje przejście samochodu w tryb awaryjny.

  Czy Porsche ma dużo problemów?

Te silniki mają stosunkowo niewielką awaryjność, ale to problemy z turbosprężarką są tymi, które zdobywają koronę, jeśli chodzi o silnik. Podsumowując, pamiętaj, aby zawsze sprawdzać turbosprężarkę, jeśli jesteś zainteresowany kupnem używanego 718 Cayman S, ponieważ jej wymiana kosztuje sporo pieniędzy, jeśli kiedykolwiek do tego dojdzie.

Porsche 718 Cayman S – problemy z układem klimatyzacji

Problemy z klimatyzacją to niestety cecha wspólna prawie wszystkich modeli 718, ale warto wspomnieć, że nowsze modele są o wiele lepsze niż starsze. Najczęstsze problemy z układem klimatyzacji dotyczą skraplacza klimatyzacji, przewodów skraplacza i utraty przez samochód zdolności do chłodzenia/ogrzewania wnętrza kabiny.

Najlepiej jest sprawdzić układ klimatyzacji przed zakupem samochodu, a jeśli zauważysz jakieś problemy, wykwalifikowany technik Porsche prawdopodobnie szybko je rozwiąże. Problemy te są niewielkie, jeśli chodzi o ich naprawę, ale niesprawna klimatyzacja jest bardzo niewygodna, zwłaszcza latem.

Porsche 718 Cayman S – problemy z przegrzewaniem się

Wygląda na to, że problemy z przegrzewaniem się są również często obecne w modelach Porsche 718, a Cayman S również nie jest całkowicie wolny od tych problemów. Kilku właścicieli skarżyło się, że samochód wymagał wymiany pompy wodnej lub termostatu, ponieważ osiągał ekstremalne temperatury nawet bez jazdy na pełnym gazie.

Niektórzy twierdzą, że to rozwiązało ich problemy, ale inni mówią, że wymiana pompy wodnej i termostatu nie rozwiązała problemu całkowicie. Po pewnym czasie firma Porsche zdała sobie sprawę, że niektóre modele były podatne na wycieki płynu chłodzącego, które były widoczne tylko wtedy, gdy samochód pracował w wysokiej temperaturze.

  Co musisz wiedzieć o samochodach projektowych Porsche 911?

Porsche 718 Cayman S – problemy z wyposażeniem

718 Cayman jest znany z tego, że czasami cierpi również na problemy związane z wyposażeniem, a są one związane przede wszystkim z tylnym spojlerem, który nie schodzi równo z resztą nadwozia. Problemy takie jak te nie są zauważalne dla wszystkich, ale z pewnością pojawiają się w wielu modelach 718 Cayman.

Poza tym, Cayman S wydaje się być stosunkowo wolny od problemów z wyposażeniem, co niekoniecznie ma miejsce w przypadku wielu innych modeli 718.

Porsche 718 Cayman S – problemy ze skrzynią biegów

Wiele osób uważa dwusprzęgłową skrzynię PDK firmy Porsche za najlepszą dwusprzęgłową skrzynię biegów w branży, ponieważ jest kuloodporna, a także dlatego, że jest niesamowicie szybka i stosunkowo płynna. Tak jest w przypadku większości nowszych skrzyń PDK Porsche, ale starsze skrzynie PDK były znane z tego, że czasami były niespokojne, leniwe, a nawet niezdecydowane do tego stopnia, że samochód mógł stanąć w miejscu.

Modele 718 Cayman S z manualną skrzynią biegów są najbardziej popularne wśród tych, którzy cenią sobie zaangażowanie kierowcy ponad maksymalną prędkość i przyspieszenie. Te skrzynie biegów są znane z tego, że są kuloodporne, ale tylko wtedy, gdy wiesz, jak się nimi prawidłowo posługiwać.

Sekcja FAQ

Czy Porsche 718 Cayman S jest samochodem wyczynowym?

Porsche 718 Cayman S jest prawdziwym samochodem wyczynowym, ponieważ na pierwszym miejscu stawia wrażenia z jazdy ponad wszystko inne. Modele Cayman z niższej półki również są samochodami wyczynowymi, ale zostały zaprojektowane jako wygodne krążowniki, podczas gdy „S” w nazwie Cayman oznacza Sport, ponieważ jest to główny cel modelu Cayman S.

  Co złego jest w Porsche Boxster?

Wiele osób uważa Caymana S za najlepsze auto w gamie Caymanów, podczas gdy inni po prostu nie mogą sobie wyobrazić zakupu sportowego samochodu Porsche, który nie jest wyposażony w płaski, 6-cylindrowy silnik wolnossący, taki jak w modelach GTS, GT4 i GT4 RS.

Jak długo może wytrzymać Porsche 718 Cayman S?

Według wielu źródeł internetowych, 718 Cayman jest w stanie przejechać co najmniej 100 000 mil bez konieczności przeprowadzania remontu kapitalnego, ale Porsche to marka znana z produkcji samochodów, które mogą wytrzymać dwa lub trzy razy tyle.

W rzeczywistości prawie nikt nie jeździ samochodem takim jak Cayman S z tak dużą liczbą kilometrów, ponieważ nie jest to samochód do codziennego użytku ze względu na jego rozmiar i dostępną przestrzeń.

Ile kosztuje utrzymanie Porsche 718 Cayman S?

Wydaje się, że utrzymanie Porsche 718 Cayman S kosztuje około 500-1000 dolarów rocznie, zwłaszcza po zakończeniu gwarancji. 718 Cayman S to sportowy samochód Porsche i jeśli chcesz, aby jak najdłużej zapewniał ekscytującą jazdę, będziesz musiał płacić takie pieniądze za jego utrzymanie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z