Najczęstsze problemy z Porsche 911

Porsche 911 Problemy

Porsche 911 to podstawowy model marki Porsche, a jednocześnie jeden z najlepszych samochodów w historii. Model 911 ma ponad 70-letnią tradycję bycia najnowocześniejszym samochodem sportowym. W wielu swoich wersjach model 911 wciąż wydaje się być tak samo doskonały, jak zawsze był.

Recepta na 911 składa się z montowanego z tyłu silnika o płaskiej 6-cylindrowej konstrukcji, napędu na tylne koła i klasycznych wrażeń z jazdy, których nie da się powtórzyć w żadnym innym samochodzie sportowym. Model 911 wydaje się być naprawdę niezawodnym samochodem, co oznacza, że większość modeli 911 jest niezawodna i może służyć przez długi czas.

Jednak 911 nie jest idealna, a najczęstsze i najpoważniejsze problemy z nią związane to wycieki oleju, problemy z łożyskami IMS, wadliwe cewki COV, punktowanie cylindrów i problemy z przegrzewaniem. Nie są to może najczęstsze problemy z silnikiem 911 jako takim, ale są to najczęstsze poważne problemy, które odgrywają istotną rolę w długości okresu eksploatacji samochodu 911.

Podsumowując, 911 to niezwykle sprawny i stosunkowo niezawodny samochód, który doskonale znosi próbę czasu. Mimo to, jeśli chcesz, aby Twoje 911 zachowało swoją wartość, musisz je stale konserwować, tak jak większość modeli 911.

Porsche 911 – wycieki oleju

Problem wycieków oleju w 911 jest powszechnie znany w większości modeli i generacji 911. Najczęstsze miejsca, z których 911 traci olej, to tylna uszczelka główna, pokrywy zaworów, uszczelki świec zapłonowych i uszczelki przewodu doprowadzającego olej do turbosprężarki. Niektórymi z nich, jak na przykład wyciekami z tylnego uszczelnienia głównego, należy zająć się natychmiast, ponieważ mogą one w krótkim czasie zniszczyć ręczną skrzynię biegów.

Ponieważ wymiana tej uszczelki wymaga całkowitego wymontowania silnika, wielu specjalistów od samochodów 911 sugeruje, aby przy okazji wymienić również sprzęgło. Zrozumiałe jest, że wydaje się to najlepszym rozwiązaniem, ale kosztuje sporo pieniędzy.

  Jaki jest najlepszy rocznik Porsche Boxster do kupienia?

Porsche 911 – problemy z łożyskiem IMS

Starsze generacje Porsche 996 i 997 są znane z dobrze udokumentowanego problemu z łożyskiem IMS, które jest w stanie powodować różnego rodzaju problemy, gdy tylko postanowi zawieść. Łożysko IMS jest dobrze znanym słabym punktem tych silników, który należy jak najszybciej wymienić, jeśli chcesz zachować wartość swojej 911-tki.

Łożysko to kosztuje dość dużo pieniędzy i nie jest to coś, co mogłoby zawieść. Dlatego pamiętaj, aby wymienić go bezpośrednio w salonie Porsche lub u licencjonowanego specjalisty Porsche. Niektórzy twierdzą, że problem IMS nie jest tak powszechny, jak wielu sądzi, ale prawdą jest, że drastycznie wpływa na wartość odsprzedaży większości modeli 996 i 997 i jako taki powinien zostać wymieniony.

Porsche 911 – Wadliwe cewki COV

Wszystkie modele 911 są znane z potencjalnie wadliwych cewek COV. Zadaniem cewki podciśnienia jest kontrolowanie podciśnienia w silniku, aby mógł on wpływać na wszystkie mechaniczne zmiany w nim zachodzące. Są one zazwyczaj kontrolowane przez ECU i sterują wieloma układami samochodu, takimi jak przepływ spalin, przekierowywanie gorącego powietrza i wiele innych.

Awaria elektromagnesów COV prawdopodobnie wpłynie na klapę oczyszczacza powietrza, klapy wydechowe, zawór odcinający nagrzewnicy, zawór odpowietrzający zbiornika paliwa, zawory skrzyni biegów i sprzęgła, zawory płynu chłodzącego oraz klapy tuningowe. Oznacza to, że mogą one zniszczyć wiele istotnych funkcji samochodu, dlatego należy na nie uważać.

Porsche 911 – problemy z punktacją cylindrów

Jednym z najpoważniejszych problemów z silnikami 911, jakie kiedykolwiek zostały rozwiązane, jest straszny problem z punktowaniem cylindrów, czyli tak zwany „śmiertelny odgłos stukania silnika”. Najbardziej dotknięte tym problemem są silniki M96 i M97. Powoduje on powstawanie głębokich szczelin w tulejach cylindrowych i może doprowadzić do całkowitego zniszczenia silnika.

  Najlepszy bagażnik rowerowy do Porsche 911

Niektórzy właściciele informują, że problem ten dotyczy nawet nowszych modeli 911, a najłatwiej go rozpoznać, gdy z jednej rury wydechowej wydobywa się czarny dym, podczas gdy z drugiej nie. Pierwotna przyczyna tego problemu nadal nie jest w 100% pewna, co oznacza, że jego rozwiązanie jest trudne.

Porsche 911 – problemy z przegrzaniem

Zarówno Porsche Boxster, jak i Porsche 911 są znane z tego, że czasem cierpią z powodu pękniętych tulei cylindrowych, przez które tracą płyn chłodzący, co prowadzi do przegrzania silnika. Problem polega na tym, że są one bardzo trudne do zdiagnozowania bez całkowitego wymontowania silnika.
Najłatwiejszym” sposobem stwierdzenia, czy winne są tuleje cylindrowe, jest uruchomienie samochodu, pozostawienie go na biegu przez co najmniej godzinę i obserwowanie temperatury. Wiele z nich zaczyna wyciekać płyn chłodzący po osiągnięciu przez silnik wyższej temperatury roboczej.

Sekcja FAQ

Która generacja Porsche 911 jest najlepsza?

Zarówno z technicznego punktu widzenia, jak i z punktu widzenia wartości, generacja 991 jest najlepsza. Modele 991 sprzed faceliftingu są naprawdę popularne, ponieważ wciąż są wyposażone w wolnossące silniki, natomiast modele 991 po faceliftingu są jeszcze bardziej popularne, ponieważ są ogólnie rzecz biorąc lepszymi wersjami 991 sprzed faceliftingu.

Podsumowując, bez względu na to, który model 991 wybierzesz, prawdopodobnie będziesz się nim cieszyć. 997 jest również jedną z najlepszych generacji 911, podczas gdy 996 jest najbardziej kontrowersyjna. Obecna generacja 992 to najbardziej zaawansowana 911-ka ze wszystkich, ale potencjalnie jest trochę za duża i za ciężka, aby móc konkurować o miano najlepszej.

  Czy Porsche 944 jest niezawodne?

Która generacja Porsche 911 jest najgorsza?

Trudno powiedzieć, że którakolwiek generacja 911 jest zła, ponieważ nie są. Jednak niektóre generacje, takie jak 991 i 997, są zdecydowanie lepsze niż 996. W związku z tym, model 996 może być potencjalnie „najgorszym” modelem 911 z wielu różnych powodów.

Na początek, jajowate reflektory, w które wyposażono 996, są przez wielu nielubiane. Model 996 był także pierwszą 911-ką chłodzoną wodą, co również stanowiło problem w tamtych czasach. Wartości modelu 996 sprawiają, że jest on najmniej korzystnym modelem 911 w historii.

Czy powinienem kupić Porsche 911?

Tak, powinieneś. Niezwykle łatwo jest polecić 911, ponieważ jest to ogólnie tak wspaniały samochód. Wygląda świetnie, świetnie jeździ, jest stosunkowo wydajny, naprawdę niezawodny i świetnie trzyma swoją wartość. 911 to naprawdę jeden z najlepszych samochodów w historii.

Ponadto, długotrwałe dziedzictwo 911 sprawiło, że stała się ona wymarzonym samochodem dla wielu pokoleń, co oznacza, że dziedzictwo 911 prawdopodobnie pozostanie silne przez wiele następnych pokoleń.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z