Najczęstsze problemy z Porsche Boxster

Porsche Boxster Problemy

Porsche Boxster to dwumiejscowy samochód sportowy klasy podstawowej przeznaczony dla tych, którzy chcą poczuć prawdziwą przyjemność z jazdy Porsche, nie płacąc za niego 911 dolarów. Co więcej, niektórzy ludzie wolą linię Boxster od linii 911, ponieważ 911 w ciągu ostatnich kilku dekad zbytnio się rozrosło.

Jeśli dodać do tego 6-cylindrowy silnik umieszczony pośrodku i krótki rozstaw osi, można nawet powiedzieć, że niektóre modele Boxster/Cayman są jeszcze bardziej ekscytujące w prowadzeniu niż 911. Jeśli chodzi o niezawodność, wydaje się, że Boxster ma stosunkowo duże doświadczenie w tym zakresie, przy czym niektóre modele radzą sobie znacznie gorzej niż inne.

Pierwsza generacja Porsche Boxster 986 jest najgorsza, jeśli chodzi o niezawodność, podczas gdy wszystkie późniejsze generacje są o wiele lepsze. Tak czy inaczej, najczęstsze poważne problemy, które mogą potencjalnie nękać wybrany model Boxstera, to problemy z PDK, wycieki oleju, problemy z łożyskami IMS, przegrzanie i problemy z łańcuchem rozrządu.

Podsumowując, nowsze modele Boxstera są znacznie bardziej niezawodne, ale również wymagają stałej konserwacji, aby mogły służyć przez długi czas. Boxster jest samochodem sportowym, co oznacza, że koszty eksploatacji są porównywalnie wyższe, ale to samo dotyczy emocji i wrażeń z jazdy nim.

Porsche Boxster – problemy z PDK

Porsche PDK to jedna z najbardziej zaawansowanych dwusprzęgłowych skrzyń biegów na świecie, ale nie jest wolna od usterek. Jeśli zauważysz, że Twój Boxster niechętnie zmienia biegi lub robi to nierówno, zwłaszcza jeśli towarzyszą temu lampki ostrzegawcze skrzyni biegów, istnieje prawdopodobieństwo, że PDK zaczyna działać. Najczęstsze problemy z PDK są związane z hydrauliczną i elektronicznie sterowaną sekcją sprzęgła.

  2022 Mercedes GT vs Porsche 911

Jeśli analizowana skrzynia PDK zacznie sprawiać problemy i nie będzie można jej naprawić, konieczna będzie jej wymiana. Wymiana przekładni PDK kosztuje zwykle tysiące dolarów i jest drugą najdroższą częścią zamienną oprócz samego silnika. Dlatego pamiętaj, aby dokładnie sprawdzić PDK.

Porsche Boxster – wycieki oleju

Najczęstsze problemy, z jakimi borykają się modele Boxster, to różnego rodzaju wycieki oleju, które zwykle są zlokalizowane na tylnej uszczelce głównej, pokrywach zaworów, uszczelkach świec zapłonowych lub uszczelkach chłodnicy oleju. Niektóre z nich, jak na przykład najczęściej występujący, tylny uszczelniacz główny, mogą nawet całkowicie zniszczyć manualną skrzynię biegów.

Wymiana tej uszczelki w samochodzie z manualną skrzynią biegów wymaga czasami wyjęcia całej skrzyni biegów, dlatego może być ona tak droga. Podsumowując, pamiętaj, aby sprawdzić wszystkie te miejsca pod kątem wycieków, ponieważ są one stosunkowo powszechne we wszystkich generacjach Boxstera.

Porsche Boxster – problemy z łożyskami IMS

Problem z łożyskiem IMS jest jednym z najbardziej dyskutowanych w Porsche 986 i 987, do tego stopnia, że samochody, w których zamontowano łożysko IMS, mają teraz znacznie wyższą wartość na rynku samochodów używanych, podczas gdy te, w których nadal znajduje się oryginał, są o wiele tańsze.

Faktem jest, że łożysko IMS może w końcu ulec awarii, a kiedy już do niej dojdzie, może siać spustoszenie. W związku z tym sprawdź, czy Boxster 986 i 987 nadal mają oryginalne łożysko IMS, a jeśli tak, to poszukaj takiego, które ma porównywalne, nowsze.

  BMW X6 VS Porsche Cayenne - co jest lepsze?

Porsche Boxster – problemy z przegrzaniem

Jednym z najtrudniejszych problemów z Porsche Boxster są pęknięte tuleje cylindrowe, które są głęboko ukryte w silniku i znane są z tego, że zużywają płyn chłodzący silnik jak nikt inny. Problem polega na tym, że problemy te pojawiają się dopiero po pewnym czasie eksploatacji samochodu, co oznacza, że bardzo trudno jest je zdiagnozować.

Dzieje się tak zwłaszcza dlatego, że aby upewnić się, że to właśnie tuleje są przyczyną problemu, trzeba rozebrać silnik. Oznacza to, że naprawa tulei wymaga nieco przebudowy silnika, co kosztuje sporo pieniędzy.

Porsche Boxster – problemy z łańcuchem rozrządu

Starsze modele Porsche Boxster są również znane z poważnych problemów z rozrządem, które mogą doprowadzić do zniszczenia silnika, jeśli nie zajmiemy się nimi w odpowiednim czasie. Jeśli podczas przyspieszania zapala się kontrolka „check engine”, istnieje prawdopodobieństwo, że układ rozrządu jest uszkodzony i wymaga wymiany.

Porsche zaprojektowało te silniki tak, aby były kompaktowe i ciasno upakowane, co oznacza, że aby wymienić układ rozrządu, trzeba całkowicie wyjąć silnik z samochodu, co jest niezwykle kosztownym zadaniem.

1999 Porsche Boxster 2.5 – Wikimedia

Sekcja FAQ

Którą generację Porsche Boxster powinienem wybrać?

Generacja Porsche Boxster 981 jest prawdopodobnie najlepsza z całej grupy, ponieważ doskonale równoważy osiągi, nowoczesność i koszty. Silniki 6-cylindrowe są dostępne w wielu wersjach, nowoczesne technologie są również obecne, a wartość Boxstera 981 jest nadal wysoka i prawdopodobnie pozostanie taka jeszcze przez wiele lat.

Najgorszą generacją Boxstera jest bez wątpienia model 986, ponieważ doświadcza on zbyt wielu problemów, zwłaszcza we wcześniejszych latach modelowych. Model 987 jest porównywalnie lepszy, ale nadal nie jest tak dobry jak 981.

  Porsche Boxster - wszystko, co musisz wiedzieć

Ile kosztuje utrzymanie Porsche Boxster?

Koszty utrzymania Porsche Boxster zależą w dużej mierze od tego, jak samochód był utrzymywany do momentu wejścia w jego posiadanie. Oznacza to, że utrzymanie samochodu zazwyczaj nie jest drogie, jeśli wszystko było wykonywane prawidłowo przez cały okres jego eksploatacji.

Jeśli jednak samochód nie był wcześniej dobrze utrzymywany, jego późniejsze utrzymanie wiąże się z dużymi kosztami. W związku z tym, jeśli jesteś zainteresowany kupnem Boxstera, upewnij się, że masz pod ręką historię serwisowania i konserwacji.

Czy Porsche Boxster się opłaca?

Porsche Boxster rzeczywiście jest tego wart, ponieważ jest to ekscytujący, dwumiejscowy samochód sportowy, który ma tendencję do pokonywania większości swoich konkurentów, takich jak Z4, Alpine A110 i MX-5 Miata. Boxster jest dostępny w wielu różnych wersjach i z różnymi silnikami, co oznacza, że znalezienie odpowiedniego dla siebie jest dość łatwe.

Boxster został stworzony jako samochód sportowy na wskroś, co jest oczywiste od momentu wejścia do środka i przekręcenia kluczyka. Boxster jest wart swojej ceny, ponieważ jest to jeden z najbardziej przyjemnych w prowadzeniu modeli Porsche wszech czasów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z