Najczęstsze problemy z Porsche Cayenne

Porsche są obecnie znane jako wyjątkowo niezawodne i dobrze zaprojektowane samochody, ale nie zawsze tak było, ponieważ Porsche kiedyś zmagało się z produkcją niezawodnych samochodów. Cayenne jest jednym z najbardziej problematycznych nowszych modeli Porsche, zarówno dlatego, że jest skomplikowany, jak i dlatego, że wykorzystuje wiele części VAG.

W sumie, większość z nich nie są niezawodne per se, ale jeśli nie są one utrzymywane prawidłowo, będą one. Porsche są wykonane z odpowiednią konserwacją w umyśle, co oznacza, że bez niej, mają tendencję do rozpadu stosunkowo szybko.

Najbardziej problematyczny model Cayenne jest 1 generacji jeden, podczas gdy dwa późniejsze pokolenia są rzeczywiście lepiej. Najczęstsze problemy z Porsche Cayenne to wycieki płynu chłodzącego, problematyczne skrzynie biegów, przedwczesne zużycie opon, problemy z przekładnią i silnikiem.

Większość z nich można rozwiązać bez większego kłopotu, ale ich naprawa kosztuje sporo pieniędzy. Takie są realia posiadania Porsche, ponieważ Porsche są drogie, niezależnie od tego, jak na to spojrzeć.

Wycieki płynu chłodniczego

Jedną z najbardziej wątpliwych decyzji projektowych w historii Porsche Cayenne są plastikowe przewody płynu chłodzącego, ponieważ mają tendencję do przedwczesnego zużywania się, nawet w egzemplarzach o niskim przebiegu. Problem ten można stosunkowo łatwo rozwiązać, po prostu zastępując te rury aluminiowymi.

Porsche nie chce jednak pokryć kosztów, które wynoszą ponad 3000 dolarów. Niektórzy twierdzą, że te problemy są tak problematyczne, że wymagają nawet całkowitego wycofania z rynku. Porsche nie było zainteresowane tymi problemami, co ostatecznie doprowadziło do pozwu zbiorowego przeciwko Porsche, podczas gdy NHTSA nadal się temu przygląda.

Problemy z przekładnią

Większość modeli Cayenne jest wyposażona w starszą przekładnię Tiptronic lub nowoczesną dwusprzęgłową skrzynię PDK. Cayenne pierwszej generacji było nawet dostępne z manualną skrzynią biegów, ale można śmiało powiedzieć, że mało kto decydował się na Cayenne z manualną skrzynią biegów.

  Porsche vs. Jaguar: Niezawodność

Starsze automatyczne skrzynie biegów są znane z tego, że stają się szarpane i hałaśliwe, co później prowadzi je do całkowitej awarii. Wynikają one głównie z agresywnej zmiany biegów i niewłaściwej konserwacji, więc pamiętaj, aby zwracać na nie uwagę, jeśli jesteś na rynku Cayenne.

Przedwczesne zużycie opon i hamulców

Porsche Cayenne to duży, ciężki i mocny samochód z szerokimi, grubymi oponami. To częsta recepta na przedwczesne zużycie opon, zwłaszcza jeśli nie są one odpowiednio napompowane i wyważone. Opony te wymagają również częstszego dokręcania niż w większości samochodów, a ich rotacja jest koniecznością.

Podsumowując, nie zdziw się, jeśli opony będą zużywać się szybciej niż zwykle, zwłaszcza jeśli wybierzesz modele Turbo i GTS z wyższej półki. To mniej więcej ta sama historia z hamulcami, ponieważ zatrzymanie tak dużej luksusowej barki jest trudnym zadaniem.

Problemy ze skrzynią biegów

Niektóre modele Porsche Cayenne są znane z tego, że doświadczają problemów ze skrzynią biegów, podczas gdy powracające problemy ze skrzynią biegów są minimalne. Jednak problem polega na tym, że problemy te mają tendencję do pojawiania się nawet na przykładach z niskim przebiegiem, a niektóre źródła podają 70k-90k znak milowy jako wspólny region dla tego rodzaju problemów.

To niekoniecznie brzmi wszystko, co złe, zwłaszcza jeśli dzieje się to w ramach gwarancji. Jednak jest to mniej więcej czas, w którym większość modeli Cayenne nie jest już objęta gwarancją, a koszty naprawy mogą łatwo rozciągnąć się w kierunku, a nawet przekroczyć $5,000.

  Czy Porsche dobrze radzi sobie na śniegu?

Problemy z silnikiem

Dwa najczęstsze problemy z silnikiem w Porsche Cayenne to problemy z uruchomieniem silnika i potencjalnie martwy silnik. Problemy te są powszechnie spowodowane przez wadliwe pompy paliwowe, więc upewnij się, aby sprawdzić na nich za każdym razem wziąć swój Cayenne w dla usługi.

Należy powiedzieć, że niektóre modele Cayenne doświadczyć problemów, takich jak te, nawet przed 50.000 mil znaku, a niektóre z nich poszedł tak daleko, jak potrzeba całkowitej wymiany silnika. Jest to ogromny potencjalny problem, ponieważ całkowita wymiana silnika może rzeczywiście spisać na straty pierwszą, a nawet drugą generację Cayenne całkowicie.

Sekcja FAQ

Czy Porsche Cayenne jest tego warte?

To zależy od tego, kogo pytasz, ponieważ niektórzy są gotowi wydać te dodatkowe pieniądze na utrzymanie, aby cieszyć się Porsche. Jednak niektórzy uważają za niedorzeczne wydawanie rekordowych sum pieniędzy na utrzymanie SUV-a, który ma potencjalnie 10-20 lat.

Nawet jeśli niektóre modele Cayenne są tanie w zakupie, żaden z nich nie jest tani w posiadaniu. Chociaż większość ludzi kupuje modele Cayenne, ponieważ kochają markę Porsche i cieszą się dodatkową dbałością o szczegóły i wysokiej jakości materiałami, każdy zdaje sobie sprawę, że nie są one obiektywnie najlepszym sposobem, w jaki można wydać pieniądze na używany samochód.

Które Porsche Cayenne jest najgorsze?

To musi być bardzo pierwszy model Porsche Cayenne sprzed faceliftingu, ponieważ wygląda dziwnie i jest zbyt stary dla współczesnego nabywcy. Niektóre modele Cayenne 1. generacji można mieć za głupio niską kwotę pieniędzy, co oznacza, że ogólny popyt na modele Cayenne 1. generacji jest niewielki i prawie nie istnieje.

  Porsche 911 rozwiązanie uchwytu na kubek

Niektóre modele Cayenne 1. generacji są tak tanie w zakupie, a jednocześnie tak drogie w posiadaniu, że nikt nie chce ich kupić. Nawet ci, którzy robią ledwo kiedykolwiek utrzymać je prawidłowo, co oznacza, że istnieje wiele z tych 100-200k mil plus modeli z braku niezawodności i wszelkiego rodzaju nieoryginalnych części i wątpliwe naprawy.

Dlaczego Porsche Cayenne jest tak drogie w utrzymaniu?

Istnieje kilka wyraźnych powodów, dla których Porsche Cayenne kosztuje tak dużo pieniędzy na utrzymanie. Począwszy od poziomu złożoności, wysokiej klasy materiałów, dostępności części, odznaki Porsche, silników i lat modelowych. SUV-y Cayenne są naszpikowane wszelkiego rodzaju technologiami, gadżetami i funkcjami, co oznacza, że wiele z nich może pójść nie tak.

Wiele modeli Cayenne wykorzystuje materiały takie jak włókno węglowe do produkcji hamulców lub konkretnych elementów wnętrza, które są niezwykle drogie, a samo ich serwisowanie może być niezwykle kosztowne. Części Porsche nie są tak szeroko dostępne jak części Toyoty czy Hondy, a marka Porsche wymaga również specjalnego traktowania i dlatego większość dealerów Porsche pobiera głupie opłaty nawet za proste zadania.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z