Renault Kangoo to popularna linia kompaktowych 4/5-drzwiowych pojazdów wielofunkcyjnych (MPV) produkowanych przez francuskiego producenta samochodów, Renault. Model Kangoo został wprowadzony po raz pierwszy w 1997 roku i od tego czasu przeszedł kilka aktualizacji i przeprojektowań, aby uczynić go bardziej konkurencyjnym i zgodnym z dzisiejszą ofertą Renault.
Kangoo został zaprojektowany tak, aby był wszechstronny i praktyczny, z przestronnym wnętrzem i konfigurowalnym układem siedzeń, dzięki czemu nadaje się do przewozu pasażerów, ładunku lub kombinacji obu. W tym artykule wymienimy najczęstsze problemy z Renault Kangoo, które dadzą szeroki przegląd tego, na co należy zwrócić uwagę przy zakupie.
Do najczęstszych problemów z Renault Kangoo należą problemy z elektryką, paskiem rozrządu, układem wspomagania kierownicy, drzwiami i układem paliwowym. Większość z nich może być naprawdę irytująca, ale na szczęście tylko kilka z nich może być naprawdę kosztownych w naprawie.
Podsumowując, Kangoo wydaje się być dość niezawodnym MPV, jeśli odpowiednio się o niego dba. Wiele małych i średnich firm używa Kangoo do wszystkich swoich potrzeb biznesowych, dlatego Renault zachowało Kangoo nawet do dziś.
Problemy elektryczne
Problemy z elektryką i modele Renault to połączenie jak w niebie, zwłaszcza jeśli chodzi o modele z początku XXI wieku. Najbardziej znaczące problemy elektryczne Renault Kangoo obejmują wadliwy prędkościomierz, który może spadać z powodu wadliwego czujnika. Sam kluczyk może zawieść i sprawić, że system antykradzieżowy stanie się bezużyteczny, nie pozwalając jednocześnie na dostęp do samochodu.
Wentylator ogrzewania również stanowi problem, ponieważ wiadomo, że rezystor wentylatora ulega awarii i należy go wymienić. Wreszcie, system Start & Stop w nowszych modelach może być dość asertywny i wolno uruchamiać samochód, co może sprawić, że codzienne dojazdy do pracy będą irytujące. Na szczęście można temu zaradzić poprzez aktualizację oprogramowania lub całkowite wyłączenie tej funkcji.
Problemy z paskiem rozrządu
Podobnie jak wiele innych pojazdów, Renault Kangoo posiada pasek rozrządu, który jest odpowiedzialny za synchronizację ruchu zaworów i tłoków silnika. Problemy z paskiem rozrządu mogą wystąpić w każdym pojeździe, w tym w Renault Kangoo, i mogą spowodować poważne uszkodzenie silnika, jeśli nie zostaną szybko usunięte.
Napinacz paska rozrządu jest odpowiedzialny za utrzymanie paska napiętego i na swoim miejscu. Jeśli napinacz ulegnie awarii, pasek może się poluzować lub przesunąć, co może spowodować uszkodzenie silnika. Jest to głównie spowodowane zanieczyszczeniem oleju, co oznacza, że należy wymieniać olej silnikowy tak często, jak to możliwe, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia problemów z paskiem rozrządu.
Problemy ze wspomaganiem kierownicy
Jeśli czujesz, że kierownica staje się coraz cięższa do kontrolowania, płyn wspomagania kierownicy może wyciekać. Jeśli płyn wspomagania układu kierowniczego wycieka, pompa wspomagania układu kierowniczego może nie mieć wystarczającej ilości płynu do prawidłowego działania, co może powodować sztywność lub brak reakcji układu kierowniczego.
Może to prowadzić do uszkodzenia pompy wspomagania układu kierowniczego, co spowoduje, że kierownica będzie niewiarygodnie sztywna. Sam pasek może również ulec zużyciu, więc pamiętaj, aby kontrolować cały układ wspomagania kierownicy i sprawdzać go przy każdej wymianie oleju.
Problemy z drzwiami
Klamki drzwi w Kangoo mogą czasami pęknąć lub poluzować się. W takim przypadku otwarcie lub zamknięcie drzwi może być trudne. Siłowniki zamków drzwi również mogą ulec awarii, ale pamiętaj o sprawdzeniu pilota do kluczyka, ponieważ wiele osób najpierw zakłada, że winne są zamki drzwi.
Gumowe uszczelki drzwi Kangoo mogą ulec zużyciu lub uszkodzeniu, umożliwiając przedostawanie się wody i zanieczyszczeń do wnętrza pojazdu. Może to powodować problemy z wnętrzem i prowadzić do korozji.
Problemy z układem paliwowym
Jeśli chodzi o układ paliwowy, są dwa, o których musimy wspomnieć. Kangoo został wycofany w 2018 i 2019 roku z powodu wadliwego przewodu paliwowego, który powodował zbyt duże zużycie paliwa. Jeśli więc zauważysz, że zużycie paliwa spada, zadzwoń do dealera i zapytaj o tę kwestię.
Jeśli samochód zaczyna gwałtownie przyspieszać, gaśnie lub nie uruchamia się, problemem może być pompa paliwa. Tak więc, jeśli nie słyszysz zalewania pompy paliwa po przekręceniu kluczyka, właśnie napotkałeś pierwszy objaw wadliwej pompy paliwa.
Sekcja FAQ
Czy powinienem kupić Renault Kangoo?
Kangoo jest znane ze swojej wszechstronności, z przestronnym wnętrzem i konfigurowalnym układem siedzeń, dzięki czemu nadaje się do przewozu pasażerów, ładunku lub kombinacji obu. Jeśli potrzebujesz pojazdu, który można dostosować do zmieniających się potrzeb, Kangoo może być dobrym wyborem.
Jest również oszczędny, nie kosztuje dużo pieniędzy i ma wiele opcji do wyboru. Z drugiej strony, jeśli chcesz czegoś bardziej nowoczesnego i wygodnego, Kangoo raczej nie będzie Twoim pierwszym wyborem.
Jakie typy nadwozia Renault Kangoo są dostępne?
Renault Kango jest dostępny jako furgon panelowy, który jest najpopularniejszym typem nadwozia przeznaczonym do przewozu dużej ilości ładunków. Dostępny jest również model furgonetki załogowej, który jest zwykle wybierany przez tych, którzy chcą połączyć transport pasażerów i ładunku.
Wersja MPV Kangoo jest przeznaczona do użytku osobistego i oferuje większą przestrzeń pasażerską z miejscami siedzącymi dla maksymalnie siedmiu osób. Jest on również dostępny w różnych rozmiarach, aby zaspokoić różne potrzeby. Możesz także wybrać Kangoo Z.E., który jest modelem EV i kamperem, który nie jest oferowany w standardzie, ale ludzie przekształcili kilka z nich w konfiguracje kamperów.
Czy Renault Kangoo jest bezpieczne?
Renault Kangoo zostało ogólnie ocenione jako bezpieczny pojazd, ale funkcje bezpieczeństwa i oceny mogą się różnić w zależności od roku i modelu pojazdu. Europejski Program Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP) przetestował kilka wersji Renault Kangoo i przyznał mu ogólną ocenę bezpieczeństwa wynoszącą cztery na pięć gwiazdek.
Posiada również wiele nowoczesnych funkcji bezpieczeństwa aktywnego, takich jak poduszki powietrzne, ABS, kamera cofania, AEB i czujniki, ale nie najbardziej zaawansowane, takie jak adaptacyjny tempomat i asystent utrzymania pasa ruchu.