Najczęstsze problemy z Renault Laguna

Renault Laguna

Renault Megane to duży samochód rodzinny dostępny zarówno jako sedan, jak i coupe. Po raz pierwszy został wprowadzony w roku modelowym 1994 i od tego czasu doczekał się trzech różnych generacji. Model Laguna został wycofany z produkcji w roku modelowym 2015, co oznaczało jego ostateczny koniec. Laguny już nie było i wygląda na to, że to się nie zmieni.

W tym artykule zamierzamy wspomnieć o najczęstszych problemach z Renault Laguna, co oznacza, że powiemy Ci, co może pójść nie tak i co możesz zrobić, aby temu zapobiec. Należą do nich problemy z silnikiem, takie jak uszkodzony wentylator chłodzący lub problemy z pompą paliwa, które mogą spowodować, że samochód zgaśnie i nie włączy się ponownie.

Układ kierowniczy jest również podatny na problemy, z których niektóre mogą uczynić go całkowicie bezużytecznym. Ręczna skrzynia biegów może mieć problemy ze sprzęgłem, a problemy z elektryką są liczne i czasami naprawdę frustrujące. Wreszcie, musimy również wspomnieć o układzie zawieszenia, w szczególności o tulejach tylnej osi, które mogą powodować odgłosy stukania.

Podsumowując, Laguna jest dość niezawodnym samochodem, jeśli zrobisz wszystko, co w Twojej mocy, aby tak pozostało. Starsze modele są rzeczywiście bardziej kłopotliwe, ale wszystko powinno być w porządku, jeśli dołożysz należytej staranności i będziesz na bieżąco z tymi problemami.

Problemy z silnikiem

Najczęstsze problemy z silnikiem Renault Laguna są związane z wentylatorem chłodzącym, który może zawieść i spowodować zgaśnięcie samochodu. Czasami może to być spowodowane samym czujnikiem, co oznacza, że nie należy od razu wymieniać wentylatora. Laguna może również cierpieć na problemy z zaworem EGR, które prowadzą do słabego przyspieszenia i spalania oleju silnikowego.

  Najczęstsze problemy z Renault Arkana

Pompa paliwa jest znanym bolączką wielu modeli Laguny, a problem zazwyczaj zaczyna się od niespójnego dostarczania paliwa, ale łatwo przeradza się w całkowity brak rozruchu. Turbosprężarka również rzadko ulega awarii, dlatego należy sprawdzać wszystkie te układy, gdy tylko jest to możliwe, ponieważ wczesne interwencje mogą pomóc w zapobieganiu takim sytuacjom.

Problemy z układem kierowniczym

W modelu Laguna występuje kilka problemów związanych z układem kierowniczym, z których głównymi są stukanie podczas obracania kierownicą do końca i wadliwa pompa wspomagania kierownicy. Pierwszym z nich można się zająć, ustawiając wszystkie małe mechaniczne elementy, które mogą ocierać się o siebie podczas porządnego blokowania kierownicy.

Awaria pompy wspomagania kierownicy jest poważniejszym problemem i doprowadzi do całkowitego braku wspomagania kierownicy. Jeśli tak się stanie, będziesz musiał wymienić pompę wspomagania kierownicy, ale jeśli wcześnie wykryjesz problem, możesz być w stanie uratować pompę.

Problemy ze skrzynią biegów

Większość modeli Renault Laguna jest wyposażona w manualną skrzynię biegów, która cierpi z powodu zacinającego się pedału sprzęgła. Zazwyczaj oznacza to, że wciśnięcie pedału sprzęgła wymaga większej siły, podczas gdy odłączenie pedału jest powolne i często trudne, jeśli pedał nie chce powrócić do pozycji wyjściowej.

W rzeczywistości jest to powszechny problem z Laguną i wymiana sprzęgła jest jedynym sposobem na jego całkowite usunięcie. Ponieważ jest to raczej trudne zadanie do samodzielnego wykonania, należy zabrać samochód do doświadczonego mechanika, który powinien być w stanie zająć się problemem w ciągu kilku godzin.

  Czy Renault Espace to dobry samochód?

Problemy elektryczne

Istnieje wiele potencjalnych problemów elektrycznych, które mogą nękać Lagunę, dwa główne z nich to wadliwe ogrzewanie i niedziałające elektryczne szyby. Pierwszy z nich jest spowodowany wadliwym panelem sterowania, który będzie wymagał wymiany, podczas gdy drugi będzie wymagał sprawdzenia i wymiany regulatorów elektrycznych szyb.

Inne problemy elektryczne obejmują potencjalne problemy z oświetleniem zewnętrznym, problemy z elektronicznym hamulcem postojowym i problemy z ekranem na desce rozdzielczej. Niektóre z tych mniejszych problemów można rozwiązać za pomocą prostej aktualizacji oprogramowania, ale niektóre będą również wymagały wymiany części sprzętowych.

Problemy z układem zawieszenia

Główne problemy z tylnym zawieszeniem to zużyte tuleje osi i potencjalne problemy z amortyzatorami. Tak naprawdę nie można im zapobiec, ponieważ oba te elementy są zużywalne i w końcu będą musiały zostać wymienione.
Jeśli więc słyszysz stukanie dochodzące z obszaru zawieszenia, szczególnie podczas jazdy po nierównościach, powinieneś sprawdzić tuleje osi i amortyzatory.

Sekcja FAQ

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z