Najczęstsze problemy z Renault Sandero

Renault Sandero

Renault/Dacia Sandero to subkompaktowy samochód produkowany zarówno przez Renault, jak i rumuńską spółkę zależną Dacia. Sandero pojawiło się na rynku w 2008 roku i od tego czasu było dwukrotnie całkowicie przeprojektowywane. Najnowsza, 3. generacja Sandero pojawiła się w 2020 roku i nadal jest produkowana i sprzedawana na całym świecie.

W tym artykule zamierzamy omówić wszystkie typowe problemy z Dacią Sandero, co oznacza wymienienie wszystkiego, co jest z nią nie tak, a następnie udzielenie przydatnych porad, jak uniknąć tych problemów w przyszłości. Niektóre z tych problemów są rzeczywiście gorsze od innych, co oznacza, że niektóre z nich będą wymagały profesjonalnej pomocy.

Najczęstsze problemy z Renault Sandero obejmują problemy z rdzą, problemy z układem elektrycznym, usterki ECU, problemy z filtrem DPF i problemy z wysokociśnieniową pompą paliwa (HPFP). Wcześniejsze modele Sandero są rzeczywiście bardziej problematyczne, podczas gdy późniejsze modele są bardziej wytrzymałe.

Tak czy inaczej, Sandero jest przyzwoitym, przystępnym cenowo i popularnym samochodem subkompaktowym, który ma wielu zwolenników dzięki temu, że kilka razy pojawił się w Top Gear. Jeśli jesteś na rynku Sandero, koniecznie przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, na co należy zwrócić uwagę i jak uniknąć zakupu „cytryny”.

Problemy z rdzą

Jest to problem związany głównie z pierwszą generacją Sandero, ale wiele raportów podaje, że modele Sandero 2013-2016 są również podatne na rdzewienie. Był to dość duży problem dla Renault/Dacia, który skłonił ich do przedłużenia gwarancji z 5 do 7 lat, aby zaspokoić obawy klientów.

Szanse na korozję samochodu są jednak coraz większe, im więcej kilometrów przejeżdża i im dłużej spędza czas na drodze. Jedno ze źródeł podaje, że indyjska fabryka nie zapewniła odpowiedniej mieszanki lakierniczej, która była bezpośrednio skorelowana z rdzą i korozją. Co więcej, niektóre raporty w Europie stwierdzają, że starsze samochody Renault/Dacia są w rzeczywistości mniej podatne na rdzę w porównaniu z nowszymi samochodami.

  Czy Renault Laguna to dobry samochód?

Problemy elektryczne

Istnieją niezliczone doniesienia o tym, że Dacia/Renault Sandero cierpi na wiele różnych problemów elektrycznych, z których większość na szczęście nie wpływa na zdolność samochodu do jazdy. Najczęstsze problemy elektryczne obejmują wadliwe systemy informacyjno-rozrywkowe, które mogą przestać działać lub zamarznąć. Powszechnie zgłaszane są również problemy z klimatyzacją, ponieważ samochód nie jest w stanie szybko schłodzić/nagrzać kabiny.

Jednym z bardziej znaczących problemów jest awaria reflektorów, która może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa w nocy. Mniejsze problemy, takie jak problemy z elektrycznie sterowanymi szybami lub zamkami elektrycznymi, są również zgłaszane, ale nie tak często, jak problemy wymienione powyżej.

Problemy z filtrem DPF

Jeśli napotkasz objawy, takie jak zmniejszona wydajność silnika, lampki ostrzegawcze, zwiększone zużycie paliwa lub trudności z uruchomieniem/zablokowaniem, istnieje prawdopodobieństwo, że winny jest filtr DPF. Z czasem filtr DPF może zapchać się sadzą, co może prowadzić do wielu problemów. Aby to naprawić, będziesz musiał albo wyczyścić filtr DPF, jeśli to możliwe, albo go wymienić, co nie jest tanie.

Aby uniknąć tych problemów, należy przestrzegać wszystkich zaplanowanych terminów konserwacji i zmienić nawyki jazdy. Może to obejmować jazdę z wyższymi prędkościami lub przez dłuższy czas, aby umożliwić silnikowi osiągnięcie wyższych temperatur i wypalenie nagromadzonej sadzy w filtrze.

Problemy z ECU

Elektroniczna jednostka sterująca (ECU) jest kluczowym elementem każdego nowoczesnego pojazdu, w tym Dacii Sandero. Odpowiada on za sterowanie wieloma funkcjami silnika, w tym wtryskiem paliwa, rozrządem zapłonu i kontrolą emisji spalin. Może on jednak ulec awarii i powodować wiele różnych problemów.

  Najczęstsze problemy z Renault Scenic

Obejmują one nieregularne zachowanie, takie jak nierówna praca na biegu jałowym, niespójne przyspieszenie i niskie zużycie paliwa. Ponieważ ECU ma za zadanie kontrolować kilka istotnych wskaźników, ważne jest, aby sprawdzić go tak szybko, jak to możliwe, aby nie powodować dalszych problemów.

Problemy z wysokociśnieniową pompą paliwa

Jeśli HPFP ulegnie awarii, silnik zostanie pozbawiony paliwa, a tym samym prawdopodobnie zgaśnie i odmówi uruchomienia. Problemom z HPFP mogą również towarzyszyć wczesne przerwy zapłonu, nierówna praca na biegu jałowym i zmniejszona wydajność silnika. Jednym ze sposobów sprawdzenia, czy HPFP działa, jest posłuchanie jego zalewania po włączeniu zapłonu.
Jeśli nie słychać zalewania HPFP lub jest ono zbyt głośne lub niespójne, istnieje prawdopodobieństwo, że w końcu ulegnie awarii i będzie wymagać wymiany.

Sekcja FAQ

Czy Renault/Dacia Sandero to niezawodny samochód?

Pod względem niezawodności Sandero wypada dobrze w niezależnych badaniach i rankingach. Na przykład Sandero konsekwentnie plasuje się wysoko w corocznym badaniu niezawodności What Car?, a w badaniu JD Power Vehicle Dependability Study 2020 Sandero zostało ocenione jako jeden z najbardziej niezawodnych małych samochodów na rynku brytyjskim.

Aby jednak był niezawodny, należy często przeprowadzać wszystkie niezbędne czynności konserwacyjne, które obejmują wymianę oleju, wymianę filtra oleju, konserwację hamulców, wymianę płynu w skrzyni biegów, wymianę filtra powietrza itp.

Czy istnieje elektryczne Renault/Dacia Sandero?

Obecnie w sprzedaży nie ma elektrycznych modeli Sandero, ale Dacia i Renault ciężko pracują nad wprowadzeniem wielu pojazdów elektrycznych w nadchodzących latach, z których jeden może faktycznie zastąpić Sandero. Nazywa się on Dacia/Renault Spring Electric i jest subkompaktowym, przystępnym cenowo pojazdem elektrycznym, który ma nadzieję przyciągnąć wielu nabywców swoją przystępną ceną.

  Czy Renault Trafic to dobry samochód?

Renault i Dacia mogą zaoferować elektryczną wersję Sandero w przyszłości, ponieważ wielu producentów samochodów coraz częściej zwraca się ku elektrycznym układom napędowym, aby sprostać przepisom dotyczącym emisji i zapotrzebowaniu konsumentów na pojazdy elektryczne, ale będziemy musieli poczekać i zobaczyć.

Dlaczego Sandero jest zarówno Renault, jak i Dacia?

Renault Sandero to samochód produkowany przez Renault we współpracy ze spółką zależną Dacia. Renault posiada większościowe udziały w Dacia, rumuńskim producencie samochodów, który produkuje niedrogie pojazdy skierowane do oszczędnych nabywców.

Na niektórych rynkach Sandero jest sprzedawany jako Renault, podczas gdy na innych jako Dacia. Wybór marki zależy od różnych czynników, w tym pozycji rynkowej i rozpoznawalności marki. Renault chce również rozdzielić te dwie marki na bardziej konkurencyjnych i zaawansowanych rynkach, takich jak Europa, aby zachować wyższą wartość marki Renault.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z