Najczęstsze problemy z Renault Talisman

Renault Talisman

Renault Talisman jest duży sedan rodzinny po raz pierwszy wprowadzony z powrotem w 2015 roku. Talisman jest to, co Renault uważa za wystarczające do konkurowania z takimi jak VW Passat i Peugeot 508, z których wszystkie pasują pod Mercedes E-Class, Audi A6, Volvo S90, BMW serii 5 i Jaguar XF. Ten segment sedanów jest nadal dość popularny, ale głównie w segmencie luksusowym, co oznacza, że Talisman nie jest najpopularniejszym Renault tam.

W tym artykule mamy zamiar wymienić wszystkie wspólne problemy z Renault Talisman i powiedzieć, co trzeba szukać, jeśli jesteś na rynku dla jednego. Należą do nich problemy z turbosprężarką, AdBlue, skrzynią biegów, martwym akumulatorem i potencjalnymi wyciekami paliwa.

W sumie Talisman wydaje się być dość niezawodny, co ma sens, ponieważ najnowsze samochody Renault są znacznie lepsze niż te, które były wcześniej. Jeśli kupisz jeden z nich, upewnij się, że odpowiednio o niego zadbasz, jeśli chcesz, aby przetrwał jak najdłużej.

Jeśli to zrobisz, nie będziesz miał problemów z mieszkaniem z Talismanem przez wiele lat. Mimo że nie jest to najpopularniejszy samochód produkowany przez Renault, jest jednym z najlepiej wyglądających i najbardziej komfortowych.

Problemy z turbosprężarką

Silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l rozwija moc 130 KM lub 160 KM i jest najpopularniejszą jednostką napędową, jaką można dostać w modelu Talisman. Jest to w większości niezawodny silnik, ponieważ Renault wie, że te warianty diesla sprzedają się naprawdę dobrze, z wyjątkiem turbosprężarki, która może mieć problemy, a w niektórych okolicznościach może nawet zawieść.

  Jeep Renegade 1.6 diesel problemy ze sprzęgłem

Ma to związek z ciśnieniem w turbosprężarce, więc jeśli odczuwasz brak mocy, zwłaszcza w pobliżu 1500 i 2000 obrotów na minutę, gdzie turbo zwykle się włącza, prawdopodobnie turbosprężarka musi zostać sprawdzona. Czasami można to naprawić poprzez proste czyszczenie, ale jeśli to nie zadziała, będziesz musiał wymienić ją na nową.

Problemy z AdBlue

System AdBlue został zaprojektowany, aby zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska w Twoim dieslu i uczynić go bardziej wydajnym. Dzięki temu Renault może przepchnąć silnik, który inaczej nie byłby w stanie spełnić naprawdę rygorystycznych przepisów dotyczących emisji spalin w Europie.
Problem polega na tym, że kanister może się rozszczelnić, a tym samym AdBlue może wyciec i samochód może nie przejść testu emisji. Jest to dość rzadkie, a prawdziwy problem z systemem AdBlue jest to, że większość ludzi nie wie, że to również wymaga konserwacji. Jeśli więc odpowiednio zadbasz o AdBlue i uzupełnisz go w razie potrzeby, powinien wytrzymać.

Problemy z przekładnią

Większość problemów związanych z przekładnią EDC wynika z tego, że właściciele nie wymieniają oleju w skrzyni biegów, kiedy tylko jest to konieczne. Prowadzi to zazwyczaj do nieregularnych zmian, opóźnień i szorstkiej zmiany biegów, co może sprawić, że całe doświadczenie z jazdy będzie znacznie mniej komfortowe, czasami nawet prowadząc do zgaśnięcia samochodu i braku zmiany biegów w ogóle.

Jeśli nie wymienisz oleju, skrzynia biegów może również ulec całkowitej awarii, co będzie wymagało zakupu zupełnie nowej jednostki. Przekładnia EDC 2 to nowszy model, który zapowiada się na znacznie bardziej niezawodny, ale nic nie będzie miało sensu, jeśli nie będziesz jej wystarczająco dobrze konserwował.

  Najczęstsze problemy z Renault Twingo

Dead Battery

Jest sporo właścicieli, którzy skarżyli się na umierającą baterię. Jeśli twój silnik jest cranking naprawdę powoli, emituje dźwięki klikania podczas uruchamiania, i migotanie świateł, istnieje duża szansa, że twój akumulator jest winien.

Będziesz musiał przetestować wyjście baterii za pomocą woltomierza i szukać około 12,6 V lub więcej. Jeśli Twój samochód nie jest w stanie zapewnić takiej mocy, będziesz musiał wymienić akumulator na nowy. Jest to powszechne zjawisko w wielu samochodach i nie musi być problemem.

Fuel Leaks

Jednym z poważniejszych problemów z Talismanem jest sytuacja, gdy zaczyna wyciekać paliwo na drogę, co zwiększa szanse na utratę kontroli, a potencjalnie nawet na zapalenie się. Tak było w przypadku całkiem sporej liczby modeli 2018 i 2019 Talisman, które były częścią wycofania z rynku jeszcze w 2020 roku.

Tak więc, jeśli jesteś na rynku 2018 lub 2019 Talisman, upewnij się, że zwracasz na to baczną uwagę. Zadzwoń do swojego dealera Renault i zapytaj, czy samochód, którym jesteś zainteresowany, był częścią tego wycofania.

Sekcja FAQ.

Czy powinienem kupić Renault Talisman?

Jeśli więc interesuje Cię zakup rodzinnego sedana średniej wielkości, który utrzyma się na firmowym parkingu, a jednocześnie będzie przestronny i niezbyt drogi, Talisman jest świetną opcją. Łączy w sobie wygląd i wrażenia znacznie droższego samochodu z mniejszymi, bardziej wydajnymi i bardziej przystępnymi silnikami, które sprawiają, że jest dość tani w eksploatacji.

Jest to szczególnie widoczne, gdy porównamy go z niemieckim trio Premium. Jeśli jednak jesteś przyzwyczajony do luksusowych sedanów średniej wielkości, nie będziesz zachwycony Talismanem. Mimo że to naprawdę dobry samochód, nie może równać się z Niemcami, w końcu Niemcy kosztują o wiele więcej pieniędzy.

  Najczęstsze problemy z Renault Scenic

Jakie samochody rywalizują z Renault Talisman?

Najzacieklejszym konkurentem dla Renault Talisman był VW Passat sedan, który został wycofany z produkcji w zeszłym roku. Talisman rywalizuje teraz ze swoim lepiej wyglądającym bratem, Arteonem, który jest nieco mniej przestronny i nieco droższy.

Talisman idzie również przeciwko Peugeot 508 i Skoda Superb, które są prawdopodobnie jego głównym konkurentem, ponieważ te trzy są naprawdę podobne na całym pokładzie. Nowy DS 9 jest nieco droższy i stara się zaspokoić potrzeby bardziej luksusowego segmentu rynku, ale w rzeczywistości nie jest w stanie sprostać Talismanowi.

Czy Renault pozbywa się Talismana?

Talisman niestety również wkrótce opuści listy przebojów, ponieważ Renault zorientowało się, że EV, hybrydy, crossovery i SUV-y są drogą do celu. Rynek sedanów działa tylko wtedy, gdy jesteś w luksusowym segmencie, co oznacza, że Talisman podąża za Passatem sedanem i raczej nie zostanie zastąpiony w najbliższym czasie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z