Najczęstsze problemy z silnikami BMW B48

Silnik BMW B48 to turbodoładowany silnik benzynowy typu inline-four, który zastąpił wyjątkowy silnik BMW N20. Silnik ten był w produkcji od 2014 roku do chwili obecnej. Pierwszym samochodem wyposażonym w ten silnik był F56 Mini Hatch, który był montowany w aplikacjach BMW od 2015 roku.

W przeciwieństwie do silnika BMW N20, BMW B48 jest nieco bardziej niezawodny i trwały. Jednak wiąże się on również z kilkoma problemami, o których zainteresowani użytkownicy powinni wiedzieć. Jakie są jednak częste problemy z silnikami BMW B48?

Najczęstsze problemy z silnikami BMW B48 to utrata płynu chłodzącego, problemy z pokrywą zaworów, niedziałające świece zapłonowe, problemy z układem chłodzenia, niedziałające solenoidy VANOS, problemy z uszczelką miski olejowej i duże zużycie oleju. Jednakże, ponieważ silnik BMW B48 nie jest długo na rynku, nie ma on wielu problemów jak starsze silniki.

Jakie są częste problemy z silnikami BMW B48?

Utrata płynu chłodzącego

Jest to pierwszy problem, na który powinni być gotowi kierowcy BMW z silnikiem B48. Niektóre z rzeczy, które powodują utratę płynu chłodzącego to uszkodzona chłodnica, słaby korek chłodnicy i zła uszczelka głowicy. Tak więc, jeśli masz utratę płynu chłodzącego, powinieneś mieć mechanika sprawdzić te części i naprawić je, aby zażegnać problem.

Niektóre z oznak wycieku płynu chłodzącego to wyciek płynu chłodzącego pod samochodem, słaby przebieg gazu, wyciek płynu chłodzącego do oleju silnikowego, przegrzanie silnika i słodki zapach dochodzący z maski Twojego BMW.

Problemy z pokrywą zaworów

Jest to kolejny problem, który będzie miał miejsce w miarę starzenia się Twojego silnika. Najbardziej notorycznym problemem z pokrywą zaworów jest wyciek. Kiedy pokrywa zaworów zużyje się lub pęknie, zaczyna przeciekać. Oznaki pękniętej lub nieszczelnej pokrywy zaworów to olej spływający po bloku silnika i zapach spalenizny dochodzący spod maski.

  Który silnik BMW jest najlepszy?

Jeśli twój samochód ma problemy z pokrywą zaworów, powinieneś mieć mechanika do niego szybko. Zaniedbanie tego może prowadzić do poważnych problemów.

Problemy z układem chłodzenia

Układ chłodzenia Twojego samochodu pomaga silnikowi pracować w optymalnej temperaturze. Dlatego też, jeśli jedna z części układu chłodzenia ulegnie awarii, silnik nie będzie pracował w swojej idealnej temperaturze. Niektóre z rzeczy, które powodują problemy z układem chłodzenia to uszkodzony termostat, naturalny osad lub zanieczyszczenia.

Objawy awarii układu chłodzenia są przegrzanie silnika, biały dym z wydechu, niskiej jakości płynu chłodzącego, wyciek płynu chłodzącego, światła ostrzegawcze, wysoki odczyt na wskaźniku temperatury i zmniejszenie przebiegu gazu. Napraw podstawowy problem, aby rozwiązać problem z układem chłodzenia.

Problemy z uszczelką miski olejowej

Główną przyczyną awarii uszczelki miski olejowej jest olej z miski spadający na kolektor wydechowy. Jeśli nie naprawisz tego problemu szybko, może to skończyć się wpływając na inne części, takie jak czujniki tlenu. Zleć mechanikowi naprawę tego problemu tak szybko, jak to możliwe.

Niedziałające świece zapłonowe

Awarie świec zapłonowych i cewek zapłonowych są powszechne w modelach BMW. Jeśli silnik Twojego BMW B48 ma ponad 30 000 km, powinieneś zwracać uwagę na świece zapłonowe. Są one zazwyczaj wymieniane pomiędzy 30 000 a 60 000 mil. Natomiast cewki zapłonowe powinny być kontrolowane między 40 000 a 90 000 mil.

Niedziałające solenoidy VANOS

Jeśli Twoje BMW ma ponad 50 000 km przebiegu, powinieneś uważnie obserwować cewki VANOS. Solenoidy ulegają zatkaniu pomiędzy 50 000 a 70 000 mil. Główną przyczyną problemów z cewkami VANOS w BMW jest uszkodzenie o-ringów. Ponieważ O-ringi są wykonane z gumy, mogą się zużywać i psuć.

  BMW 328i vs. 320i - które jest lepsze?

Wysokie zużycie oleju

Silniki BMW nie tylko używają wysokiej jakości oleju, ale także zużywają go dużo w porównaniu do standardowych samochodów. Silnik BMW B48 nie jest wyjątkiem. Dlatego powinieneś być gotowy wydać nieco więcej na olej w porównaniu ze standardowymi samochodami.

FAQ.

Czy silnik BMW B48 jest niezawodny?

Tak, silnik BMW B48 jest bardzo niezawodny w porównaniu do podobnych silników BMW. Do tej pory zarejestrował mniej problemów niż jego poprzednik, silnik „BMW N20”. Niemniej jednak, w miarę jak silnik będzie pokonywał więcej kilometrów, użytkownicy mogą wykrywać więcej problemów i zgłaszać je. Ogólnie rzecz biorąc, jest to niezawodny silnik o niskich kosztach utrzymania.

Po ilu milach silnik BMW B48 zaczyna mieć problemy?

Silnik BMW B48 zaczyna sprawiać problemy już przy przebiegu 30 000 mil. Dlatego też należy przestrzegać zalecanej przez BMW obsługi technicznej, aby mieć pewność, że Twój samochód nie zacznie mieć problemów już po 50 000 mil. Niektóre z rzeczy, na które należy zwracać uwagę to zużyte świece zapłonowe i cewki zapłonowe.

Jak długo wytrzymuje silnik BMW b48?

Silnik BMW B48 jest jednym z najbardziej niezawodnych silników BMW na rynku. Przy odpowiedniej konserwacji i pielęgnacji może wytrzymać ponad 200 000 mil. Jednak najpoważniejsze problemy pojawią się, gdy samochód przejedzie ponad 150 000 mil. Zapewnij wymianę oleju, rotację opon i wymianę zużytych płynów zgodnie z zaleceniami BMW.

  Czy BMW M550i to dobry samochód?

Ile mocy produkuje silnik BMW b48?

Silniki BMW B48 produkują od 181 do 302 koni mechanicznych w wersji podstawowej. Wersje BMW 20i produkują najmniej koni mechanicznych, podczas gdy 30i i 35i dostarczają najwięcej koni mechanicznych. Należy pamiętać, że silniki B48 o mocy 302 KM wykorzystują mocniejszą korbę, łożyska i tłoki o niższym stopniu sprężania.

Natomiast moment obrotowy BMW B48 waha się między 214 a 332 lb-ft. Podobnie, wersje 20i mają najmniejszy moment obrotowy, podczas gdy wersja 35i ma największy moment obrotowy.

Jakie BMW są wyposażone w silnik BMW B48?

Silnik BMW B48 najczęściej można znaleźć w modelach BMW z kończącymi się numerami identyfikacyjnymi 20i, 25i, 28i i 30i. Niemniej jednak, wyczynowa wersja silnika BMW B48 może być znaleziona w kilku modelach 2019+ 35i. Dodatkowo silnik ten można znaleźć również w niektórych modelach Mini oraz w Toyocie Supra.

Wnioski.

Silniki BMW B48 są jednymi z najbardziej niezawodnych na rynku. Nawet jeśli mają swoje problemy, silniki te są o wiele bardziej trwałe niż ich poprzednicy, tacy jak silnik BMW N20. Przy dobrej konserwacji, silnik BMW B489 może wytrzymać ponad 200 000 mil.

Jednym z głównych problemów, na które użytkownicy BMW B48 powinni być gotowi, jest utrata płynu chłodzącego i problemy z układem chłodzenia. Ogólnie rzecz biorąc, jest to miły silnik i nieco tańszy w utrzymaniu niż większość silników BMW.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z