Najczęstsze problemy z silnikami BMW N63

Najczęstsze problemy z silnikami BMW N63

Silnik BMW N63 był pierwszym na świecie silnikiem do samochodów produkcyjnych, w którym zastosowano układ „gorącej wężownicy”, w którym turbosprężarki znajdują się wewnątrz litery „V” silnika. Co więcej, był to pierwszy turbodoładowany silnik V8 firmy BMW. Silnik ten zastąpił wolnossący silnik BMW N62.

N63 może być silnikiem o dużej mocy i wysokich osiągach, ale wiąże się z nim również kilka problemów, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć. Jakie są najczęstsze problemy z silnikami BMW N63?

Typowe problemy z turbodoładowanym silnikiem V8 BMW N63 to awaria wtryskiwaczy paliwa, nieszczelne uszczelki trzonków zaworów, nadmierne zużycie oleju, awaria łańcucha rozrządu, szybkie rozładowywanie akumulatora, uszkodzone świece zapłonowe i uszkodzone cewki zapłonowe. Dobra wiadomość jest taka, że większość z tych problemów można naprawić. Ponadto można ich uniknąć dzięki regularnej konserwacji i pielęgnacji.

Jakie są najczęstsze problemy z silnikami BMW N63?

Problemy z łańcuchem rozrządu

Problem z łańcuchem rozrządu jest jednym z głównych problemów BMW. Silnik BMW N63 nie jest wyjątkiem, ponieważ również boryka się z tym problemem. Niemniej jednak, problem ten jest powszechny w silnikach N63 z lat 2008-2014. Użytkownicy zauważyli, że po pewnym czasie łańcuch rozrządu rozciąga się, co prowadzi do dodatkowego zużycia układu rozrządu i wpływa na osiągi samochodu.

Oznaki złego lub wadliwego łańcucha rozrządu to nierówna praca na biegu jałowym i zapalenie się kontrolki check engine. Jeśli problem łańcucha rozrządu nie zostanie rozwiązany na czas, może dojść do wygięcia zaworów, co prowadzi do kosztownych napraw.

Awaria wtryskiwaczy paliwa

Jednym z pierwszych problemów, na które należy być przygotowanym po nabyciu samochodu z silnikiem BMW N63, jest awaria wtryskiwacza paliwa. Wielu użytkowników zgłaszało ten problem już przy przebiegu 20 000 mil. Poza tym naprawa tego problemu jest dość kosztowna, ponieważ należy uwzględnić koszty robocizny.

  BMW serii 4 Gran Coupe Niezawodność

Niektóre z objawów złego lub wadliwego wtryskiwacza paliwa to słabe przyspieszenie, gaśnięcie silnika, nierówna praca silnika na biegu jałowym, zapalenie się kontrolki check engine i czarny kolor rur wydechowych. Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić uszkodzone wtryskiwacze paliwa.

Nadmierne zużycie oleju

Innym częstym problemem występującym w modelach BMW jest nadmierne zużycie oleju. Problem ten jest związany z konstrukcją silnika, w którym turbiny znajdują się w środku litery „V” lub w dolinie silnika. Co więcej, obszar ten jest bardzo gorący i powoduje, że silnik spala więcej oleju, a nawet może powodować wysychanie uszczelek i wycieki oleju.

W normalnych warunkach 1 kwt oleju powinien wystarczyć na przejechanie 1000 mil, ale w tym przypadku 1 kwt wystarcza na przejechanie 600 mil. Mimo to właściciele BMW nadal kochają swoje samochody i uzupełniają olej co 4 do 6 tys. mil.

Nieszczelne trzonki zaworów

Ze względu na wysoką temperaturę wytwarzaną przez układ wydechowy i turbosprężarkę w dolnej części silnika, uszczelki trzonków zaworów ulegają szybszemu zużyciu, powodując nieszczelności i wydobywanie się z wydechu ogromnych ilości białego dymu. Jednymi z oznak nieszczelności trzonków zaworów są nadmierne zużycie oleju i biały dym z wydechu.

Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić uszkodzone uszczelki trzonków zaworów na nowe. Jest to łatwa naprawa i nie powinna wiele kosztować.

Szybkie rozładowywanie akumulatora

BMW próbując osiągnąć większą wydajność, nie ustrzegło się błędów w innych elementach samochodu. Tak, ten samochód ma lepsze zużycie paliwa niż większość jego konkurentów, ale również szybciej drenuje akumulator niż większość jego konkurentów. BMW zastosowało w N63 system ładowania akumulatorów zamiast ładowania z obrotów pasów. W rezultacie ładowanie akumulatora za pomocą tego systemu nie jest zbyt wydajne.

  Czy BMW E46 jest niezawodne?

Co więcej, akumulator jest szybko rozładowywany, ponieważ systemy elektroniczne w samochodzie pozostają włączone po jego wyłączeniu, aby utrzymać działanie układu chłodzenia w celu chłodzenia turbin, które zostały umieszczone w środku litery V w silniku.

Złe świece zapłonowe

Podobnie jak wtryskiwacze paliwa, świece zapłonowe w BMW również nie wytrzymują zbyt długo. BMW zaleca użytkownikom wymianę świec zapłonowych co 30 000 mil. Niektóre oznaki zużycia lub awarii świec zapłonowych to nieprawidłowe odpalanie silnika, stary rozruch i nierówna praca na biegu jałowym.

Złe cewki zapłonowe

Cewki zapłonowe w BMW nie wytrzymują zbyt długo. Dlatego należy wymieniać cewki zapłonowe w świecach co 45 000 mil. Oznaki uszkodzonych cewek zapłonowych to nieprawidłowy zapłon silnika, nierówna praca na biegu jałowym i przy ruszaniu. Należy pamiętać, że cewki zapłonowe powinny być wymieniane razem ze świecami zapłonowymi.

FAQ

Czy silnik BMW N63 jest niezawodny?

Nie, silnik BMW N63 jest jednym z najmniej niezawodnych silników BMW, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Wynika to z faktu, że użytkownicy zgłaszali częste i niekończące się problemy z niezawodnością. Poza tym, silnik ten jest jednym z najmniej niezawodnych silników BMW, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Mimo to, przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji, silnik ten będzie działał przez długi czas.

Jakie modele BMW są wyposażone w silnik N63?

Turbodoładowany silnik V8 BMW N63 można znaleźć w modelach BMW 550i, X5, X6, 650i oraz 750i. Są to jedne z najmocniejszych, najwygodniejszych i najlepiej działających modeli BMW na rynku. Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji silnik N63 będzie sprawował się wyjątkowo dobrze i będzie służył przez długi czas.

  Czy Audi czy BMW jest bardziej prestiżowe?

Jak długa jest żywotność silnika BMW N63?

Mimo że silnik BMW N63 boryka się z wieloma problemami, może on działać przez długi czas, jeśli jest dobrze utrzymany. Może on przejechać ponad 250 000 mil, jeśli użytkownik będzie przestrzegał zalecanych przez BMW czynności serwisowych. Niemniej jednak, niektórzy użytkownicy donoszą o przebiegach przekraczających 300 tys. mil, co jest imponujące.

Jaką moc wytwarza silnik BMW N63?

Turbodoładowany silnik V8 BMW N63 ma pojemność 4,4 litra. Ten potężny silnik produkuje maksymalnie 408 KM i 40 lb-ft momentu obrotowego. Co więcej, silnik ten może pracować pod ciśnieniem przekraczającym 25 psi. W BMW 750i xDrive silnik ten osiąga moc 523 KM i moment obrotowy 553 lb-ft.

Jaka jest główna różnica między silnikami N63 i S63?

Główna różnica między silnikami N63 i S63 polega na tym, że silnik S63 był wersją silnika N63 opracowaną przez BMW Motorsport. Ponadto, w przeciwieństwie do N63, w S63 zastosowano turbosprężarkę typu twin-scroll z kolektorem wydechowym dostrojonym impulsowo, który łączył obie głowice cylindrów.

Podsumowanie

Ogólnie rzecz biorąc, turbodoładowany silnik V8 BMW N63 to niezły silnik, ponieważ jest mocny, niezawodny, trwały i ma znakomite osiągi. Ale jak większość silników, ma też kilka problemów, z którymi muszą sobie radzić jego właściciele. Niemniej jednak, jeśli o silnik ten odpowiednio się dba, większości problemów można uniknąć, a silnik bez problemu osiągnie przebieg ponad 250 000 mil.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z