Najczęstsze problemy z silnikiem BMW N20

BMW N20 Problemy

BMW ma na rynku kilka wyjątkowych silników, a jednym z nich jest BMW N20. Silnik ten został wprowadzony w 2011 roku, aby zastąpić silniki N52 i N53. Pomimo swojej niezawodności, silnik N20 ma również kilka problemów. Jakie są najczęstsze problemy z silnikiem BMW N20?

Niektóre z typowych problemów z silnikiem BMW N20 to problemy z łańcuchem rozrządu, wycieki oleju, problemy z układem chłodzenia, uszkodzone świece zapłonowe, częste wymiany oleju, pęknięta uszczelka obudowy filtra oleju i uszkodzony przepływomierz powietrza. Pomimo kilku problemów, silnik BMW N20 jest niezawodny i ma znakomite osiągi.

Silnik BMW N20 występuje w wersjach o pojemności 1,6 litra i 2,0 litra. Jest to również turbodoładowany czterocylindrowy silnik benzynowy DOHC o zmiennym skoku zaworów i zmiennych fazach rozrządu. Silnik ten zastąpił wolnossący, sześciocylindrowy N52/N53, ponieważ napędza takie same modele, a więc produkuje podobną moc jak silniki N52 i N53.

Mimo to N20 oferuje lepszy moment obrotowy przy niskich obrotach i większą sprawność niż silniki N52/N53. Ponadto wyposażono go w turbosprężarkę typu twin-scroll, system Double-VANOS, Valvetronic, bezpośredni wtrysk paliwa, automatyczny stop-start i elektryczną pompę wodną.

Jakie są najczęstsze problemy związane z silnikiem BMW N20?

Problemy z łańcuchem rozrządu

Najczęstszym problemem związanym z silnikiem BMW N20 jest łańcuch rozrządu. Problem ten występuje w prawie wszystkich modelach BMW. Niemniej jednak, problem ten jest powszechny w silnikach BMW N20 wyprodukowanych w latach 2011-2015. Wynika to z faktu, że BMW przeprojektowało części łańcucha rozrządu w silnikach BMW N20 wyprodukowanych po 2015 roku, dlatego problem ten nie występuje często.

Oznaki nieprawidłowego działania łańcucha rozrządu w silniku N20 to nadmierny luz, głośne wycie silnika i duża ilość zadrapań na łańcuchu.

  BMW Z4 Niezawodność

Wyciek oleju

Innym częstym problemem, z którym borykają się użytkownicy BMW z silnikiem N20, jest wyciek oleju. Dzieje się tak, ponieważ pokrywa zaworów i uszczelka pokrywy zaworów są wykonane odpowiednio z plastiku i gumy. W rezultacie szybko się zużywają, przez co olej zaczyna wyciekać i powodować różne problemy.

Pokrywa zaworów i uszczelka pokrywy zaworów powinny być wymieniane co 60 000 mil, aby uniknąć wycieku oleju i innych problemów.

Pęknięta uszczelka obudowy filtra oleju

Podobnie jak uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka obudowy filtra oleju jest również wykonana z gumy, która nie wytrzymuje zbyt długo. Po przejechaniu ponad 60 000 mil należy zwrócić uwagę na ten element, ponieważ może on pęknąć i spowodować kilka problemów. Uszczelkę obudowy filtra oleju należy wymieniać co 60 000 km.

Złe świece zapłonowe i cewki zapłonowe

Świece zapłonowe i cewki zapłonowe zużywają się szybciej. Dlatego po przejechaniu 50 000 mil należy wymienić świece zapłonowe i cewki zapłonowe, aby silnik pracował płynnie. Te dwie części są bardzo ważne, ponieważ powodują zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze, a tym samym wytwarzanie mocy.

Częsta wymiana oleju

Po przejechaniu przez BMW N20 kilku kilometrów należy obserwować poziom oleju, ponieważ uszkodzona uszczelka obudowy filtra oleju i uszczelka pokrywy zaworów może spowodować utratę oleju przez silnik. W związku z tym może być konieczne częstsze niż zwykle uzupełnianie oleju. Olej należy wymieniać co 7000 km.

Zły przepływomierz powietrza lub czujnik masowego przepływu powietrza

Innym problemem, z którym mogą się spotkać posiadacze silnika BMW N20, jest wysokie zużycie paliwa. Jest to spowodowane głównie uszkodzeniem przepływomierza powietrza lub masowego czujnika przepływu powietrza. Jeśli masowy czujnik przepływu powietrza ulegnie uszkodzeniu, silnik może zacząć pracować na zbyt bogatym paliwie, co prowadzi do niskiego zużycia paliwa. Wymień uszkodzony masowy czujnik przepływu powietrza.

  Najczęstsze problemy z BMW M5

FAQ

Czy silnik BMW N20 jest niezawodny?

To zależy od roku modelowego, o którym mówisz. Wcześniejszy silnik BMW N20, który został zbudowany w latach 2011-2015, ma wiele problemów. Z drugiej strony, w drugim modelu, zbudowanym w latach 2015-2017, występuje mniej problemów. Dlatego ten drugi model jest bardziej niezawodny niż starszy.

Ogólnie rzecz biorąc, silnik BMW N20 jest niezawodny, ponieważ jego niezawodność plasuje się nieco powyżej średniej. Jednak, podobnie jak w przypadku większości silników BMW, naprawa tego silnika jest kosztowna i kłopotliwa.

Jakie modele BMW są wyposażone w silnik BMW N20?

Kilka modeli BMW jest wyposażonych w silnik N20. Niektóre z nich to modele od 2013 do 2016 E89 Z4 sDrive18i, od 2011 do 2017 F25 X3 sDrive20i, od 2014 do 2016 F32 420i, od 2011 do 2016 F10 520i, od 2013 do 2016 F10 520Li, od 2011 do 2016 E89 Z4 sDrive28i, od 2014 do 2016 F32 428i i wiele innych.

Kiedy należy wymienić łańcuch rozrządu BMW N20?

W zależności od tego, jak dobrze konserwowany jest samochód BMW z silnikiem N20, problemy z łańcuchem rozrządu mogą zacząć się pojawiać po przejechaniu 50 000 mil. Jeśli jednak samochód nie jest odpowiednio konserwowany, problemy mogą pojawić się już po przejechaniu 40 000 km. Dlatego należy sprawdzać i wymieniać łańcuch rozrządu w silniku N20 co 50 000 mil.

Po przejechaniu ilu kilometrów silnik BMW N20 zaczyna mieć problemy?

To zależy od tego, jak dobrze użytkownik dba o swoje BMW. Niemniej jednak użytkownicy samochodów BMW wyposażonych w silniki N20 powinni spodziewać się drobnych problemów po przejechaniu ponad 60 000 kilometrów. Poważne problemy powinny zacząć się pojawiać po przejechaniu 100 000 mil.

  BMW Z4 VS Audi TT - co jest lepsze?

Jeśli samochód jest zawsze dobrze utrzymany, poważne problemy i poważne naprawy mogą wystąpić po przejechaniu ponad 150 tys. km.

Ile kosztuje odbudowa silnika BMW?

Naprawa silnika jest dość tania w porównaniu z jego przebudową. Jeśli jednak problemów jest wiele, lepiej jest przebudować silnik, zamiast naprawiać tylko kilka z nich. Koszt naprawy silnika BMW może wynieść od 3 000 do 5 000 USD. Oczywiście koszty różnią się w zależności od typu silnika.

Jeśli jednak zamierzasz odbudować silnik BMW N20, będziesz musiał przeznaczyć na ten cel około 4500 USD. N20 jest jednym z najdroższych silników BMW.

Podsumowanie

Jeśli zamierzasz kupić BMW z silnikiem N20, przed dokonaniem zakupu koniecznie poznaj niektóre problemy, z jakimi możesz się spotkać. BMW N20 to niezawodny silnik produkowany w latach 2011-2017. Występują w nim jednak pewne typowe problemy, takie jak problemy z łańcuchem rozrządu, wycieki oleju, uszkodzone świece zapłonowe i problemy z układem chłodzenia.

Dobra wiadomość jest taka, że większość z tych problemów może być rozwiązana przez profesjonalnego mechanika BMW lub w serwisie BMW. Podsumowując, właściwa konserwacja przedłuży żywotność silnika BMW N20.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z