Najczęstsze problemy z silnikiem BMW N47

BMW N47 Problemy

Przez lata firma BMW wyprodukowała jedne z najlepszych silników. Jednak niektóre z nich okazały się bardziej problematyczne niż inne. Na przykład, silnik BMW N47 ma kilka problemów, na które użytkownicy skarżyli się przez lata.

Najbardziej zauważalnym problemem w przypadku BMW N47 jest problem z łańcuchem rozrządu. Inne problemy obejmują problemy z układem EGR, uszkodzone sprężyny powrotne, uszkodzone koło zębate wału korbowego, awarię termostatu, uszkodzony układ chłodzenia i problemy z pompą wodną. Aby uniknąć większości z tych problemów, należy zapewnić właściwą obsługę i konserwację.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW N47?

Problemy z łańcuchem rozrządu

Jest to główny problem związany z silnikiem BMW N47. Staje się on bardziej problematyczny po przejechaniu około 60 000 km. Silnik N47 jest podatny na ekstremalne zużycie łańcucha rozrządu, co prowadzi do jego przedwczesnej awarii. Niektóre z typowych objawów złego lub wadliwego łańcucha rozrządu to stukanie w tylnej części silnika i kontrolka silnika.

Naprawa lub wymiana uszkodzonego lub wadliwego łańcucha rozrządu jest kosztowna. W zależności od wagi problemu, może być konieczna wymiana silnika lub naprawa łańcucha rozrządu. Niektóre z modeli, w których problem ten występuje najczęściej, to BMW z silnikami N47 zbudowane między marcem 2007 a styczniem 2009 roku. Problemy z łańcuchem rozrządu występują również w BMW serii 1, 3 i 5.

Uszkodzona sprężyna powrotna

BMW uznało tę usterkę za wadę, ale nigdy jej nie zaakceptowało. Sprężyna powrotna na zaworze wastegate w turbosprężarce nie była początkowo nasmarowana ani nawet pokryta. W rezultacie doprowadziło to do wczesnej awarii, w wyniku której klapa wastegate pozostawała nieco otwarta. A wraz z kolejnymi spadkami kompresji zużycie paliwa wzrosło o ponad 30%.

  BMW X6 VS Porsche Macan - co jest lepsze?

Aby rozwiązać ten problem, trzeba zabrać samochód do mechanika, który wymieni uszkodzoną sprężynę powrotną na nową.

Problemy z układem EGR

Zadaniem układu EGR jest wspomaganie samochodu w spełnianiu surowych norm emisji spalin. Jeśli jednak EGR ulegnie uszkodzeniu, nie będzie dobrze spełniał swojej funkcji. Gdy czujnik pokryje się sadzą, wpływa to na działanie układu EGR. W rezultacie powoduje to, że coraz więcej spalin jest recyrkulowanych do wlotu.

W wyniku tego gorące spaliny powodują topnienie plastikowego kolektora dolotowego, a w niektórych przypadkach jego rozszczelnienie. Inny problem związany z EGR wynika z uszkodzenia przewodu podciśnieniowego. Jeżeli przewód ten jest dziurawy, chłodnica EGR nie będzie omijana podczas rozgrzewania silnika. W końcu dojdzie do nagromadzenia się osadów, które mogą spowodować wytopienie się dziur i nieszczelności, a nawet pożar.

Wadliwe koło zębate wału korbowego

Podobnie jak niesprawna sprężyna powrotna, koło zębate wału korbowego jest również wadą fabryczną. Dzieje się tak dlatego, że z powodu błędu popełnionego w fabryce podczas produkcji silnika N47 koła zębate napędzają łańcuch do pompy ciśnieniowej na wale rozrządu. W wyniku tego łańcuch pęknie na pół i poważnie uszkodzi silnik.

Wadliwy układ chłodzenia

Układ chłodzenia jest jedną z najważniejszych części samochodu, ponieważ rozprowadza wodę i płyn chłodzący po całym silniku. Dzięki temu silnik pracuje w optymalnej temperaturze. Jednak układ chłodzenia w BMW N47 ulega uszkodzeniu i wpływa na wydajność silnika. Głównymi winowajcami są woda i termostat.

  Najczęstsze problemy z BMW 650i

Niektóre z oznak nieprawidłowego działania układu chłodzenia to przegrzewanie się silnika, niski przebieg na gazie, biały dym z wydechu, zewnętrzny wyciek płynu chłodzącego i dymienie. Sprawdzić płyn chłodzący i pompę wodną i natychmiast wymienić wadliwą część.

Awaria pompy wspomagania układu kierowniczego

Innym problemem, który można zauważyć w silnikach BMW N47, jest awaria pompy wspomagania układu kierowniczego. Jeśli pompa wspomagania układu kierowniczego jest niesprawna lub uszkodzona, można zauważyć wyciek oleju wokół korka zbiornika oleju w układzie kierowniczym. Wymień tę część tak szybko, jak to możliwe, aby uniknąć dalszych problemów.

FAQ

Czy silnik BMW N47 jest niezawodny?

Nie, silnik BMW N47 nie jest niezawodny. Wynika to z faktu, że wielu użytkowników zgłaszało wiele problemów na przestrzeni lat. Co więcej, problemy z silnikiem są bardzo poważne i mogą kosztować tysiące dolarów. Na przykład poważny problem z łańcuchem rozrządu może wymagać wymiany całego silnika.

Jakie modele BMW są wyposażone w silnik N47?

Istnieje wiele roczników modeli BMW wyposażonych w silnik BMW. Większość samochodów z silnikami BMW N47 została wyprodukowana między 2007 a 2009 rokiem. Niektóre z nich to BMW serii 1 E81, E82, E87 i E88. W serii 5 mamy modele E60, E61 i M47. Z kolei w serii 3 mamy modele E90, E91, E92, E93 i X3.

Czy utrzymanie BMW z silnikiem N47 jest drogie?

Tak, utrzymanie modelu BMW z silnikiem N47 jest bardzo kosztowne. Wynika to z faktu, że silnik ten ma wiele problemów. Co więcej, ich usunięcie jest dość kosztowne i kłopotliwe. Co więcej, części BMW są bardzo drogie, co sprawia, że ogólny koszt utrzymania tego samochodu jest bardzo wysoki.

  Najczęstsze problemy z BMW 550i

Średnio na utrzymanie BMW z silnikiem N47 trzeba wydać ponad 1100 USD. Jeśli jednak dojdzie do poważnego problemu, koszt ten może wynieść nawet 8 000 USD. Na przykład wymiana uszkodzonego napinacza łańcucha rozrządu może kosztować co najmniej 830 USD.

Jak długa jest żywotność silników BMW N47?

To zależy od tego, jak dobrze konserwuje się samochód. Silnik BMW N47 jest bardzo zawodny i zaczyna sprawiać problemy już po przejechaniu 40 000 mil. Takie elementy jak łańcuchy rozrządu muszą być wymieniane po przejechaniu 60 000 mil. Niezależnie od tego, odpowiednia dbałość i konserwacja mogą zapewnić trwałość silnika na poziomie ponad 250 000 km.

Koszty utrzymania są jednak dość wysokie, ponieważ samochód ten ma wiele problemów, z którymi trzeba będzie się uporać przez lata.

Wniosek końcowy

Jeśli jesteś właścicielem modelu BMW z silnikiem N47, powinieneś zawsze dbać o swój samochód, aby uniknąć większości z powyższych problemów. Wymieniaj łańcuch rozrządu co 60 000 do 100 000 mil. Co więcej, przy regularnej wymianie oleju należy czyścić czujnik EGR pojazdu, aby zapobiec niepotrzebnemu osadzaniu się sadzy.

Ogólnie rzecz biorąc, należy zwracać uwagę na części silnika i przestrzegać zaplanowanych przeglądów serwisowych. Ale jeśli to możliwe, unikaj inwestowania w modele BMW z silnikiem N47, ponieważ jest to jeden z najmniej niezawodnych silników BMW, jakie kiedykolwiek powstały.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z