Najczęstsze problemy z silnikiem Forda Fiesty EcoBoost

Ford Fiesta jest jednym z najmniejszych i najbardziej popularnych modeli Forda od dziesięcioleci. Fiesta została po raz pierwszy wydana w 1976 roku i od tego czasu była w ciągłej produkcji. W tym czasie, Fiesta zrodził siedem różnych pokoleń, co czyni go jednym z najdłużej trwających modeli Forda w produkcji, przewyższając tylko Mustang i kilka innych modeli.

Pod względem silnikowym, Fiesta przyjęła dwa silniki EcoBoost dla ostatnich dwóch generacji. Większość modeli Fiesty jest wyposażona w silnik Forda 1.0 EcoBoost, natomiast model Fiesta ST w wersji hot hatchback jest wyposażony w silnik Forda 1.5L EcoBoost. Silnik 1.0L EcoBoost oferuje moc od 100 KM do 125 KM, natomiast 1.5L EcoBoost oferuje moc 200 KM.

Niezawodność, oba te silniki wydają się robić tylko dobrze, ale trzeba je utrzymać, jeśli chcesz, aby trwać. Na szczęście, nie są to wszystko, że drogie w utrzymaniu, co oznacza, że większość właścicieli mają tendencję do dbania o nich. Najczęstsze problemy z silnikiem Ford 1.0 EcoBoost są związane z pompami paliwowymi wysokiego ciśnienia i wyciekami oleju.

Najczęstsze problemy z silnikiem Ford 1.5 EcoBoost związane są z układem chłodzenia i osadzaniem się nagaru. W sumie oba są świetne, 1.0L EcoBoost wystarczy w 99% sytuacji, natomiast 1.5L EcoBoost w ST jest stworzony dla entuzjastów.

Problemy z silnikiem Ford Fiesta EcoBoost – problemy z wysokociśnieniową pompą paliwa Ford 1.0 EcoBoost

3-cylindrowy silnik 1.0 EcoBoost w Fordzie Fiesta ma bezpośredni wtrysk paliwa, co oznacza, że jest lżejszy i bardziej wydajny niż podobny silnik z wtryskiem pośrednim. Wiąże się to z całą masą korzyści, ale ma też pewne wady, takie jak osadzanie się nagaru i, co ważniejsze, problemy z wysokociśnieniową pompą paliwową.

  Ford Taurus Niezawodność

Problem polega na tym, że pompa stosowana w silniku 1.0 EcoBoost współpracuje z niezwykle szybkim tłokiem, który musi naprawdę agresywnie wpychać paliwo do silnika. W związku z tym pompa, odpowiednie zawory paliwowe i zawór sterujący paliwem są podatne na awarie, ponieważ wytrzymują duże obciążenia podczas codziennych zastosowań.

Problemy z silnikiem Ford Fiesta EcoBoost – wycieki oleju Ford 1.0 EcoBoost

Silniki Ford 1.0 EcoBoost są wyposażone w wiele uszczelek, uszczelnień i o-ringów, z których wszystkie są wykonane z tworzywa sztucznego. W miarę upływu czasu mają one tendencję do szybkiego zużywania się, zwłaszcza jeśli są montowane na znacznie twardszych materiałach, takich jak aluminium czy stal. Kiedy to nieuchronnie nastąpi, pojawią się wycieki oleju.

Kluczem do uniknięcia potencjalnych szkód spowodowanych wyciekami oleju jest sprawdzanie tych elementów przy każdym serwisie samochodu. Brak oleju silnikowego może spowodować wiele szkodliwych problemów z silnikiem, które mogą nawet całkowicie zniszczyć silnik. Należy również zwrócić uwagę na wszelkie widoczne wycieki oleju, zapach spalenizny lub dym pochodzący z wnęki silnika.

Problemy z silnikiem Ford Fiesta EcoBoost – problemy z chłodzeniem Ford 1.5 EcoBoost

Silnik Ford 1.5 EcoBoost jest luźno oparty na swoim większym bracie, 1.6 EcoBoost. Ford wprowadził silnik 1.5 w celu dostosowania się do grup podatkowych w niektórych krajach. Musimy również wspomnieć, że Fordowi udało się uczynić 1.5 EcoBoost równie mocnym, jeśli nie nawet mocniejszym niż jego większy odpowiednik 1.6, co z pewnością jest niesamowite. Jednak oba te pojazdy cierpią na problemy z chłodzeniem.

  Częste problemy z silnikiem Ford 2.3 EcoBoost

Problemem jest to, że płyn chłodzący jest w stanie jakoś znaleźć drogę do komory spalania, co nieuchronnie prowadzi do niskiego poziomu płynu chłodzącego, który może przegrzać silnik, jeśli nie nawet go zniszczyć. To spowodowało ogromny pozew zbiorowy przeciwko Fordowi, który wciąż zdaje się wyskakiwać.

Problemy z silnikiem Ford Fiesta EcoBoost – Ford 1.5 EcoBoost problemy z nagarem

Mówiliśmy już o tym, że silniki z bezpośrednim wtryskiem są pod wieloma względami lepsze od silników z wtryskiem pośrednim. Doskonałym przykładem tego jest fakt, że silnik z bezpośrednim wtryskiem ma tendencję do być bardziej wydajne, mocniejsze i lepiej pakowane niż podobnej wielkości silnik z wtryskiem pośrednim. Jednak nagromadzenie węgla jest prawdopodobnie najczęstszym problemem w silnikach z wtryskiem bezpośrednim.

Gdy paliwo przechodzi do silnika, często może powodować osady węgla do budowania na zaworach silnika, który może ograniczyć przepływ powietrza do komory spalania. Powoduje to nierównomierne mieszanie paliwa i powietrza, co nieuchronnie prowadzi do zmniejszenia mocy. Dla samochodu wydajności, takich jak Fiesta ST, brak mocy jest ostatnią rzeczą, którą chcesz. Dlatego pamiętaj, aby zapłacić kilkaset dolarów i wyczyścić silnik metodą strumieniową Walnut.

Sekcja FAQ.

Czy Ford 1.0 EcoBoost to dobry silnik?

Ford 1.0 EcoBoost to naprawdę dobry silnik z wielu różnych perspektyw. Na początek jest to tylko 3-cylindrowy silnik o pojemności 1.0L, ale oferuje 125 KM, czyli moc, z którą niektórzy producenci radzą sobie tylko z 4-cylindrowymi silnikami o pojemności 2.0L. Ponadto, silnik 1.0 EcoBoost jest niezwykle wydajny, ponieważ może zwrócić do 50MPG, co jest naprawdę dobrą liczbą dla silnika benzynowego.

  Ford Mustang Shelby GT350 Niezawodność

Niezawodność

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z