Najczęstsze problemy z Skodą Scala

Skodą Scala

Skoda Scala to fajny samochód dla rodziny, ponieważ jest przestronny i praktyczny. Jest również świetny do codziennej jazdy, ponieważ jest wydajny i niezawodny. Ale jak większość samochodów, ten model ma również różne problemy, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć. Jakie są jednak powszechne problemy ze Skodą Scala?

Niektóre z powszechnych problemów z Skoda Scala to wadliwe pokrycia siedzeń, wadliwe oprogramowanie, juddering, nierównomierne zużycie tylnych opon i nadmierne zużycie oleju. Inni użytkownicy zgłaszali awarię turbo, zatkane wtryskiwacze paliwa i awarię łańcucha rozrządu.

Jakie są najczęstsze problemy ze Skodą Scala?

Wadliwe oprogramowanie

Ten problem może nie występuje powszechnie we wszystkich modelach Skody Scala, ale zmusił producenta do wprowadzenia przypomnień. Oprogramowanie modułu komunikacyjnego systemu wzywania pomocy nie spełnia zalecanych specyfikacji. Zamiast tego do jednostki OCU został wgrany niewłaściwy zestaw danych.

W związku z tym funkcje e-wezwania oraz wezwania informacyjnego lub serwisowego nie będą działać poprawnie z powodu tego błędu w oprogramowaniu. Mimo to, dobrą wiadomością jest to, że wszystkie dotknięte tym problemem samochody zostały wycofane z rynku. Producent przypomniał sobie o modelach Skoda Scala wyprodukowanych w okresie od sierpnia do września 2019 r.

Wadliwe pokrycia siedzeń

Kolejnym problemem, który zmusił producenta do wycofania modeli Skoda Scala wyprodukowanych między lutym a wrześniem 2019 roku, są wadliwe pokrycia siedzeń. Producent zauważył, że szwy pokrowców siedzeń mogą być wadliwe. W rezultacie może to wpływać na funkcję ochronną bocznych poduszek powietrznych, zwiększając tym samym niebezpieczeństwo obrażeń w razie wypadku.

Jeśli więc zamierzasz kupić używany model Skoda Scala wyprodukowany w 2019 roku, upewnij się, że ten problem został naprawiony.

  Najczęstsze problemy z Skodą Superb

Nierównomierne zużycie tylnych opon

Pomimo, że nie jest to bardzo powszechne, kilku użytkowników zgłosiło posiadanie nierównomiernego zużycia w poprzek tylnych opon. Jeden z użytkowników stwierdził, że jego tylne opony przeszły z 6 mm na wewnętrznej krawędzi do 3 mm na zewnętrznej krawędzi obu tylnych opon.

Nierównomierne zużycie opon jest zazwyczaj spowodowane zużytym zawieszeniem, złą zbieżnością, nadmiernym napompowaniem i niedostatecznym napompowaniem. Zabierz samochód do profesjonalnego mechanika na przegląd i naprawę.

Zatkane wtryskiwacze paliwa

Ten problem jest powszechny we wszystkich modelach Skody i Skoda Scala nie jest tu wyjątkiem. Jednak ten problem zazwyczaj pojawia się, gdy Twój samochód nałoży kilka kilometrów. Wtryskiwacze paliwa są zatkane z powodu nagromadzenia się węgla. Niemniej jednak, naprawa tego problemu jest łatwa, ponieważ trzeba będzie wyjąć i wyczyścić wtryskiwacze paliwa.

Nadmierne zużycie oleju

Model Skoda Scala również zużywa dużo oleju. Niemniej jednak, problem ten jest bardziej szalejący w przypadku 1,5-litrowego silnika TSI. Niektóre z rzeczy, które przyczyniają się do nadmiernego zużycia oleju to złe pierścienie tłokowe, zawory i uszkodzone uszczelki turbo.

Nawet jeśli tego problemu nie da się całkowicie naprawić, można zlecić mechanikowi kontrolę silnika i sprawdzić, czy nie ma wycieku lub innego problemu pogarszającego zużycie oleju.

Juddering

Kilka osób skarżyło się na to, że samochód osiada podczas przyspieszania. To zwykle dzieje się, gdy kierowca rozpoczął samochód na niskich prędkościach. Zdarza się to również na światłach stopu i podczas wchodzenia w przyspieszenie po wyjęciu samochodu z parkingu.

  Czy Skoda Octavia to dobry samochód?

Podobnie jak w przypadku pierwszego problemu, któremu się przyjrzeliśmy, wydaje się, że jest to problem produkcyjny z silnikami Volkswagena 1.5 TSI. Producent powinien więc przyjrzeć się temu problemowi.

Awaria łańcucha rozrządu

Nawet jeśli nie jest to bardzo powszechne, niektórzy użytkownicy Skody Scala zgłosili również posiadanie awarii łańcucha rozrządu. Awaria łańcucha rozrządu wynika albo z uszkodzonych tłoków, albo z uszkodzonego układu rozrządu. Co więcej, w przypadku awarii napinacza łańcucha rozrządu, awarii ulegnie również łańcuch rozrządu.

Ważne jest, aby naprawić zły łańcuch rozrządu w czasie, ponieważ może to spowodować poważne uszkodzenia silnika.

Awaria turbo

Na koniec warto dodać, że w Skodzie Scala odnotowano również awarię turbo. Chociaż dla niektórych osób jest wcześnie, aby zgłosić ten problem na Skoda Scala, jest to problem, który jest powszechny we wszystkich modelach Skody. Należy koniecznie zauważyć, że główną przyczyną awarii turbo jest nieregularna konserwacja. Regularna konserwacja zapobiega gromadzeniu się zanieczyszczeń, które mogą uszkodzić turbo.

FAQ

Czy Skoda Scala jest niezawodna?

Skoda produkuje jedne z najbardziej niezawodnych modeli na rynku. A ponieważ większość części Skoda Scala jest oparta na Grupie Volkswagen, jest to całkiem niezawodny samochód. Poza tym, wiele agencji niezawodności przyznało temu modelowi ponadprzeciętną ocenę niezawodności. Nie powinieneś więc martwić się o niezawodność, gdy nabędziesz ten samochód.

Jak długo wytrzymuje Skoda Scala?

Skoda to bardzo niezawodna i trwała marka. Przy odpowiedniej konserwacji, Skoda Scala może wytrzymać ponad 200 tys. mil. Jednak ze względu na to, że model Scala nie jest długo na rynku, jest dość wcześnie, aby określić, jak długo wytrzyma. Ale gdy porównamy go z innymi podobnymi trymami Skody, powinien wytrzymać ponad 250 tys. mil.

  Najczęstsze problemy ze Skodą Citigo

Czy utrzymanie Skody Scala jest drogie?

Jak większość modeli Skody, Skoda Scala jest dość tania w utrzymaniu. Nie tylko ten samochód zarejestrował mniej problemów od czasu jego powstania, ale także jest tańszy w utrzymaniu niż większość jego rywali. Jedynym problemem, jaki napotka użytkownik, jeśli chodzi o utrzymanie, jest koszt części zamiennych i serwisu.

Czy Skoda Scala została wycofana z produkcji?

Nie, Skoda Scala nie została wycofana z produkcji. Jest to nowy model, który jest w produkcji od 2019 roku do chwili obecnej. Jest tu na stałe i otrzymał już kilka faceliftingów. Co więcej, ten samochód jest oferowany w różnych wariantach i opcjach silnikowych, które dają użytkownikom kilka alternatyw.

Czy Skoda Scala jest wydajna?

Tak, Skody są jednymi z najbardziej paliwooszczędnych samochodów na rynku. Skoda Scala nie jest tu wyjątkiem. Poza tym, Skoda Scala jest jednym z najbardziej wydajnych samochodów w swojej klasie. To dlatego, że ma wskaźnik efektywności paliwowej 40 mpg, który jest wyjątkowy. Należy pamiętać, że dotyczy to jej 1,0-litrowego silnika TSI.

Wnioski

Skoda Scala to fantastyczny hatchback o wyjątkowych cechach i osiągach. Jest również przestronny i bardzo praktyczny. Jednak ten samochód ma również różne problemy, o których użytkownicy powinni wiedzieć. Ale przy odpowiedniej opiece i konserwacji można uniknąć większości problemów omówionych powyżej.

Jeśli kupujesz używaną Skodę Scala, koniecznie upewnij się, że problemy, o których przypomniał producent, zostały załatwione.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z