Najczęstsze problemy z Skodą Yeti

Skodą Yeti

Skoda Yeti należy do najlepszych modeli Skody na rynku. Został nazwany rodzinnym samochodem roku przez Top Magazine w 2009 roku. Niemniej jednak, samochód ten ma również kilka problemów, o których użytkownicy powinni wiedzieć. Ale jakie są najczęstsze problemy ze Skodą Yeti?

Najczęstsze problemy ze Skodą Yeti to problemy ze skrzynią biegów DSG, wyciek oleju, wadliwa poduszka powietrzna, zardzewiałe drzwi, wadliwy immobilizer, wadliwe napinacze pasów przednich siedzeń, zatkany filtr cząstek stałych, słabe wykończenie lakieru i problemy elektryczne. Jeśli Twoja Skoda Yeti boryka się z jednym z tych problemów, powinieneś zlecić mechanikowi kontrolę i naprawę.

Jakie są częste problemy ze Skodą Yeti?

Problemy ze skrzynią biegów DSG

Jak większość modeli Skody, również Skoda Yeti jest wyposażona w skrzynię biegów DSG Volkswagena. W związku z tym wielu użytkowników skarżyło się na problemy związane ze skrzynią biegów. Niektórzy zgłaszali, że doświadczają problemów już przy przebiegu 45 000 mil. W niektórych przypadkach skrzynia biegów uległa awarii po przejechaniu 50 000 mil.

Głównym problemem, który zgłaszano, była zmniejszona żywotność pakietu dwusprzęgłowego, co powodowało uszkodzenia kół zębatych. Jeśli Twoja skrzynia biegów ma problemy, upewnij się, że wymienisz ją na nową, aby rozwiązać problem.

Wyciek oleju

Wyciek oleju to poważny problem, który zgłasza wielu użytkowników Skody Yeti. Wyciek oleju może być spowodowany poluzowanym filtrem oleju lub uszczelką oleju, która nie została odpowiednio dokręcona. Jednak w tym przypadku najczęściej jest to spowodowane poluzowanymi śrubami regulatora wałka rozrządu. Powoduje to wyciek oleju.

Mimo wszystko problem ten nie powinien niepokoić, ponieważ producent wycofał z rynku samochody, których problem dotyczy. Obejmowały one modele Skoda Yeti wyprodukowane między styczniem 2014 a styczniem 2015 roku.

  Czy Skoda Fabia jest dobrym samochodem?

Wadliwe napinacze pasów przednich foteli

Kolejnym problemem, który zmusił producenta do wycofania Skody Yeti z rynku, są wadliwe napinacze pasów przednich foteli. Było to spowodowane wadliwym połączeniem, części napinaczy pasów przednich siedzeń, które mogą się odłączyć i spowodować wypadek oraz dostać się do wnętrza pojazdu. Problem ten dotyczył modelu 2016 Skoda Yeti.

Wadliwa poduszka powietrzna

Ten problem jest powszechny w modelu 2015 Skoda Yeti. Dochodzi do niego w momencie wyzwolenia bocznej poduszki powietrznej. W efekcie obudowa inflatora może pęknąć, sprawiając, że kierowca lub pasażer zostaną zranieni przez oderwane w tym procesie cząsteczki metalu. Wszystkie dotknięte problemem modele zostały wycofane z rynku i naprawione przez Skodę.

Zatkany filtr cząstek stałych w dieslu

Każda Skoda Yeti z silnikiem Diesla jest wyposażona w filtr cząstek stałych. Dlatego jeśli kierowca nie jeździ swoim samochodem często i na dłuższych trasach, to filtr DPF może się zatkać. Jest to istotne, ponieważ spala się z sadzy. Tak więc, jeśli DPF jest zatkany, trzeba go wyczyścić, ale także zapewnić, aby jeździć samochodem regularnie, aby uniknąć problemu do powtórzenia.

Rdzawe drzwi

Skoda produkuje wysokiej jakości i trwałe samochody. Jeśli jednak Twoja Skoda Yeti została wyprodukowana w Rosji, istnieje duża szansa, że będziesz miał problemy z rdzą na drzwiach i pod gumą wykładziny okiennej. Chociaż możesz nałożyć nową powłokę, aby ukryć rdzę, powinieneś trzymać się z dala od używanego modelu Skoda Yeti wyprodukowanego w Rosji.

  Czy Skoda Superb to dobry samochód?

Słabe wykończenie lakieru

Kolejnym drobnym problemem, który jest zwykle pomijany przez producenta, są kwestie związane z lakierem. Wykończenie lakieru w modelach Skoda Yeti wyprodukowanych w Rosji nie było świetne. Może się więc okazać, że trzeba będzie przemalować samochód, aby naprawić ten problem.

Kwestie elektryczne

Problemy elektryczne są również powszechne w starszych modelach Skoda Yeti. Tak więc, jeśli masz problemy elektryczne, takie jak czujniki nie działają lub reflektory są przyciemnione, powinieneś sprawdzić akumulator. Jeśli akumulator jest w porządku, należy również sprawdzić przewody, a nawet sprawdzić alternator i bezpiecznik. Wymień uszkodzone części.

Uszkodzony immobilizer

Niektórzy użytkownicy zgłaszali również posiadanie wadliwego immobilizera. Jest to zwykle spowodowane przez martwą baterię pilota. Upewnij się, że wymiana martwej baterii breloczka jest w celu rozwiązania problemu. Niektóre z oznak wadliwego immobilizera to kluczyk w stacyjce nie obraca się, problemy z blokowaniem/odblokowywaniem i silnik nie uruchamia się.

FAQ

Czy Skoda Yeti jest samochodem niezawodnym?

Skoda Yeti to nie tylko niezawodny, praktyczny i adekwatnie wydajny samochód. Samochód ten notuje niewiele problemów w porównaniu do swoich rywali. Jednak ostatnie modele były mniej niezawodne niż starsze. Poza tym, największym wyzwaniem w posiadaniu Skody Yeti jest koszt części zamiennych i usług.

Jak długo wytrzymuje Skoda Yeti?

Skoda Yeti jest bardzo niezawodnym samochodem. Na dodatek jest wyposażona w niezawodne silniki, które również starczają na dłużej. Na przykład, silnik 1.2 TSI ma średnią żywotność 150 000 mil. Ogólnie rzecz biorąc, Skoda Yeti powinna wytrzymać ponad 200 000 mil przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji.

  Najczęstsze problemy z Skodą Octavia

Czy utrzymanie Skody Yeti jest drogie?

Nie, nie jest. Utrzymanie Skody Yeti jest dość tanie w porównaniu z utrzymaniem większości jej rywali, takich jak Volkswagen Tiguan, BMW X1 i Subaru XSV. Jednak rywale z głównego nurtu, tacy jak Kia Soul, Nissan Qashqai i Vauxhall Mokka są o wiele tańsi w utrzymaniu.

Dlaczego Skoda Yeti została wycofana z produkcji?

Co zaskakujące, większość modeli Skody, które zostały wycofane z produkcji, nie były spowodowane niską sprzedażą. Na przykład Skoda Yeti miała wysoki popyt, który zmusił producenta do zwiększenia skali produkcji. W rezultacie skończyło się na tym, że produkowano samochody z wieloma problemami i dlatego zdecydowano się na zaprzestanie produkcji tego modelu.

Skoda zastąpiła Skodę Yeti modelem Skoda Karoq. Skoda Yeti lub Karoq jest nieco większa od Skody Kamiq, ale mniejsza od Skody Kodiaq.

Po jakim czasie w Skodzie Yeti zaczynają się pojawiać problemy?

Większość Skód Yeti zaczyna mieć problemy po przejechaniu ponad 50 000 kilometrów. Jednak w tym momencie większość problemów będzie niewielka, jak np. zużyte świece zapłonowe i cewki zapłonowe. Ale z odpowiednią opieką i konserwacją, użytkownik nie doświadczy żadnych problemów aż do osiągnięcia ponad 100 tys. mil.

Final thoughts

Skoda Yeti jest jednym z najlepszych kompaktowych crossoverów SUV na rynku. Ten samochód jest elegancki, stabilny, praktyczny, paliwooszczędny i całkiem niezawodny. Jednak pochodzi z kilkoma problemami, o których użytkownicy powinni wiedzieć, aby pomóc utrzymać samochód prawidłowo. Większości problemów, z którymi boryka się ten samochód, można uniknąć, odpowiednio dbając o samochód.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z