Najczęstsze problemy z układem chłodzenia BMW

BMW tworzy jedne z najpiękniej zaprojektowanych pojazdów na rynku. Ich samochody są również znane z precyzji, wyjątkowych osiągów i doskonałej obsługi. Pomimo wszystkich dobrych cech BMW, samochody te są również jednymi z najmniej niezawodnych. Jednym z częstych problemów z jakimi boryka się BMW są problemy z układem chłodzenia.

Układ chłodzenia w samochodzie jest odpowiedzialny za utrzymanie silnika przed przegrzaniem poprzez przekazywanie ciepła do powietrza. Robi to poprzez mieszanie wody i płynu chłodzącego w całym silniku. W rezultacie, pomaga kontrolować temperaturę silnika i zapobiega jego przegrzaniu.

Kiedy układ chłodzenia ma problemy, silnik będzie się przegrzewać, a także wpływa na kilka części podłączonych do niego. Niemniej jednak, jakie są niektóre z powszechnych problemów z układem chłodzenia BMW?

Powszechne problemy z układem chłodzenia BMW to wadliwa pompa wodna, wyciek z chłodnicy, nieszczelna chłodnica i zły termostat. Naprawa tych części pomoże naprawić układ chłodzenia.

Jakie są częste problemy z układem chłodzenia w BMW?

Wadliwa pompa wodna

Pompa wodna ma za zadanie ciągłą cyrkulację płynu chłodzącego z chłodnicy do bloku silnika samochodu, aby zapobiec przegrzaniu. Wykorzystuje ona chłodzenie cieczą w postaci wody przepływającej przez kilka węży w celu zmniejszenia ciepła. Dlatego też, jeśli pompa wodna zawiedzie, Twój silnik nie będzie odpowiednio chłodzony i będzie się przegrzewał.

Oznaki wadliwej pompy wody to wyciek płynu chłodzącego, przegrzanie silnika, odgłosy wycierania i skorodowana pompa wody. Jeśli Twój układ chłodzenia ma problemy z powodu wadliwej pompy wodnej, będziesz musiał naprawić pompę wodną, aby rozwiązać problem.

Większość pomp wodnych BMW zawodzi z powodu wieku lub intensywnego użytkowania pojazdu. Dlatego większość problemów z pompą wodną BMW lub problemów z układem chłodzenia występuje częściej w starszych samochodach niż w nowych.

  Najlepszy olej silnikowy BMW

Nieszczelność chłodnicy

Chłodnica pomaga pozbyć się nadmiaru ciepła z silnika. Jest częścią układu chłodzenia z pompą wodną, wentylatorem, przewodami chłodnicy i termostatem. Tak więc, jeśli chłodnica ma wyciek, będzie to miało wpływ na układ chłodzenia Twojego samochodu. Niektóre z oznak złej chłodnicy są przegrzanie silnika, osad w chłodnicy, niski poziom płynu chłodzącego i wyciek płynu chłodzącego.

Aby uniknąć tego problemu, należy wymienić nieszczelną lub uszkodzoną chłodnicę. Jeśli tego nie zrobisz, wpłynie to również na węże chłodnicy i spowoduje więcej problemów z układem chłodzenia.

Nieszczelne węże chłodnicy

Jeśli chłodnica i pompa wody są dobre, ale węże chłodnicy są uszkodzone lub nieszczelne, to układ chłodzenia Twojego BMW nadal będzie miał problemy. Woda, która chłodzi silnik, przepływa przez kilka węży chłodnicy. Jeśli więc jeden z węży jest uszkodzony lub ma przeciek, woda nie będzie miała idealnego ciśnienia do chłodzenia silnika, a także może wyciekać.

W rezultacie, silnik zacznie się przegrzewać, ponieważ nie będzie wystarczająco chłodzony. Jednym z częstych objawów złego węża chłodnicy jest wyciek płynu chłodniczego. Będziesz musiał wymienić nieszczelne lub uszkodzone węże chłodnicy. Węże chłodnicy powinny być wymieniane co 60 000 mil lub cztery lata.

Zły termostat

Termostat jest również kolejnym głównym elementem problemów z układem chłodzenia BMW. Ponieważ termostat odgrywa ważną rolę w chłodzeniu samochodu, musisz go wymienić, gdy stanie się zły, wadliwy lub zawiedzie. Celem termostatu jest regulacja ilości płynu chłodzącego, który jest recyrkulowany z powrotem do silnika.

  Najczęstsze problemy z BMW i4

Objawy złego termostatu to przegrzanie silnika, wahania temperatury nagrzewnicy, wzrost temperatury, wahania temperatury i wycieki. Należy pamiętać, że gdy silnik jest gorący, termostat otwiera się szeroko, aby umożliwić mu ochłodzenie, natomiast gdy silnik jest zimny, pozostaje zamknięty, aby umożliwić silnikowi nagrzanie się do idealnej temperatury.

FAQ

Jakie są typowe oznaki problemów z układem chłodzenia Twojego BMW?

Rozpoznanie, czy układ chłodzenia Twojego BMW ma problem, nie jest bardzo trudne, ponieważ istnieje kilka objawów, na które należy zwrócić uwagę. Typowe oznaki układu chłodzenia z problemami to parująca maska silnika, wycieki płynu chłodzącego, biały dym spalin i wysoka temperatura silnika. Jeśli zdarzy Ci się zauważyć jeden z tych objawów, zabierz samochód do mechanika.

Które modele BMW są synonimem problemów z układem chłodzenia?

Problemy z układem chłodzenia są powszechne we wszystkich modelach BMW. Niemniej jednak istnieją modele, w których problemy z układem chłodzenia występują częściej niż w innych, takie jak BMW serii 3 (E46) z lat 1999-2005, BMW serii 3 z lat 2006-2011 oraz BMW X5 z lat 2007-2012. Właściciele tych modeli BMW powinni zwrócić szczególną uwagę na układ chłodzenia swojego samochodu.

Dlaczego moje BMW ciągle traci płyn chłodzący?

Jeśli Twoje BMW traci płyn chłodzący, jest to znak, że gdzieś w układzie chłodzenia jest nieszczelność. Niektórzy z podejrzanych to zła uszczelka głowicy, uszkodzona chłodnica lub słaby korek chłodnicy. Jeśli zauważysz, że masz wyciek płynu chłodzącego, powinieneś odwiedzić swojego mechanika, zanim doprowadzi to do poważnych problemów, które będą Cię dużo kosztować.

  Wszystko o niezawodności BMW 335i

Po jakim czasie należy przepłukać płyn chłodzący BMW?

Jak każdy inny płyn w Twoim samochodzie, wymiana lub wypłukanie starego płynu chłodzącego jest bardzo ważne dla sprawnego działania Twojego BMW. Zaleca się przepłukiwanie płynu chłodzącego co 30 000 mil lub co dwa lata. Istnieje jednak kilka przypadków, w których BMW może obejść się bez płukania przez dłuższy okres czasu.

Jak sprawdzić, czy mój wąż płynu chłodzącego jest zatkany?

Zacznij od zdjęcia korka chłodnicy, gdy samochód jest zimny. Następnie włącz latarkę w smartfonie i zajrzyj do wnętrza chłodnicy. Jeśli płyn do chłodnicy wygląda jak woda z błota lub pachnie jak guma, lub jeśli żebra chłodnicy są skorodowane z białymi, skorupiastymi osadami, wtedy twój wąż chłodnicy jest zatkany. Poproś mechanika, aby go obejrzał i odetkał.

Conclusion

Teraz, gdy znasz niektóre z powszechnych problemów z układem chłodzenia BMW, powinieneś zapewnić sobie przegląd i serwisowanie swojego BMW zgodnie z zaleceniami. Większość problemów z układem chłodzenia BMW występuje z powodu zaniedbania lub braku właściwej pielęgnacji. Dzięki właściwej pielęgnacji i konserwacji można uniknąć większości tych problemów.

Dodatkowo, użytkownicy BMW powinni upewnić się, że mają odpowiedni poziom płynu chłodzącego i przepłukać go co około 30 000 mil.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z