Najczęstsze problemy z Volkswagen Golf

Volkswagen Golf Problemy

W połowie lat 70. ubiegłego wieku firma Volkswagen przedstawiła mały i niedrogi 4-drzwiowy hatchback o nazwie VW Golf. Od tamtej pory Golf jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów klasy podstawowej premium na świecie. Pierwsze modele VW Golfa były podstawowe, proste i minimalne, podczas gdy najnowsze modele Golfa Mk7 i Mk8 są samochodami klasy premium.

VW Golf zawsze był znany jako samochód, który jest tani w utrzymaniu i który nie wymaga opieki, jak niektórzy z jego droższych niemieckich rywali. Jednak przez lata Golf był stale ulepszany i obecnie konkuruje z Audi A3, Mercedesem Benz klasy A i BMW serii 1.

Jako całość, Golf okazał się niezawodny, ale niektóre generacje są rzeczywiście lepsze od innych. Najczęstsze problemy z VW Golfem to nieprawidłowe odpalanie i terkotanie silnika, problemy z zawieszeniem, skrzynią biegów, problemy z turbosprężarką oraz różne problemy związane z wyciekami oleju.

Żaden z tych problemów nie powinien zniechęcić Cię do rozważenia Golfa jako kolejnego zakupu, ponieważ jest to naprawdę świetny pakiet. VW Golf oferuje wiele różnych generacji, silników, wersji wyposażenia, a nawet odmian stylistycznych nadwozia, czego nie można powiedzieć o większości hatchbacków.

VW Golf – problemy z zapłonem silnika i grzechotaniem

Prawie wszystkie modele VW Golf są znane z różnych problemów związanych z silnikiem, które zazwyczaj objawiają się grzechotaniem silnika i nieprawidłowym zapłonem. Cewki zapłonowe silnika często się psują i należy je wymieniać, aby utrzymać silnik w dobrym stanie. Na szczęście są one łatwo dostępne, co oznacza, że nie są zbyt drogie.

  Czy Volkswagen Arteon to dobry samochód?

Wysokociśnieniowa pompa paliwa napędzana wałkiem rozrządu jest również dobrze udokumentowanym problemem VW Golfa, który zazwyczaj objawia się głośnym i sytuacyjnym stukaniem silnika. Pompy te mogą czasami ulegać awarii co 20 000 mil, co nie jest pożądane, zwłaszcza że pompa paliwowa nie jest zwykle częścią zużywalną w większości samochodów.

VW Golf – problemy z zawieszeniem

VW Golf jest również znany z problemów z tulejami przedniego zawieszenia, które należy wymienić za każdym razem, gdy słyszysz piszczące i grzechoczące odgłosy dochodzące z przodu. Starsze modele VW Golf są znane z problemów z tylnymi osiami, które po pewnym czasie mogą powodować odgłosy zgrzytania.

Starsze modele VW Golfów są również znane z podwyższonego poziomu korozji, która zazwyczaj atakuje wszystkie elementy zawieszenia, co powoduje, że samochód powoli zaczyna się uginać. Elementy te należy wymienić jak najszybciej, ponieważ są one znane z tego, że mogą się całkowicie roztrzaskać, jeśli są zbyt skorodowane.

VW Golf – problemy z przekładnią

Wczesne modele VW Golfa są znane z długowiecznej manualnej skrzyni biegów, która wydaje się być w stanie działać wiecznie. Jednak nowsze modele są znane z tego, że są bardziej podatne na zużycie, zwłaszcza jeśli nie postępuje się z nimi ostrożnie. Jazda na niskim poziomie oleju przekładniowego zazwyczaj powoduje różnego rodzaju problemy związane z przekładnią, takie jak niemożność wybrania biegu.

Nowsze automaty wydają się być ogólnie przyzwoite, zwłaszcza jednostki DSG. Starsze automaty znane są z problemów z łańcuchem, które sprawiają, że skrzynia biegów jest bardzo powolna, a czasem nawet zupełnie nie reaguje.

  Czy Volkswagen ID.4 to dobry samochód?

VW Golf – problemy z turbosprężarką

W VW Golfie wcześnie zastosowano wymuszony wlot powietrza, co oznacza, że nawet starsze modele VW Golfa są wyposażone w turbosprężarkę. Smutne jest to, że nawet w niektórych nowszych modelach VW Golf, takich jak Mk7 GTI, występują różnego rodzaju problemy z turbosprężarką, które czasami mogą prowadzić do jej całkowitej awarii.

Na szczęście VW wcześnie zauważył ten problem i został on naprawiony, ale nadal jest sporo modeli Mk7 GTI, w których występują problemy z turbosprężarką. Starsze modele Golfa również czasami mają problemy z turbosprężarką, zwłaszcza modele GTI i R.

VW Golf – wycieki oleju

Wycieki oleju to typowy problem samochodów niemieckich, który występuje głównie w samochodach z większym przebiegiem, ale niektóre egzemplarze Golfa cierpią na wycieki oleju nawet stosunkowo wcześnie. Jednym z powodów jest fakt, że Golf zazwyczaj wykorzystuje plastikową miskę olejową, która ma tendencję do degradacji po pewnym czasie i zaczyna powodować wycieki.
W niektórych modelach Golfa stosowane są plastikowe węże i uszczelki, które również ulegają degradacji i powodują wycieki oleju z różnych miejsc. Pamiętaj, aby sprawdzić podłogę VW Golfa, którym jesteś zainteresowany, ponieważ są one znane z tego, że pozostawiają kałuże oleju w każdym miejscu.

Sekcja FAQ

Który model VW Golfa jest najbardziej niezawodny?

Najbardziej niezawodnym VW Golfem jest model Mk7.5 lub Mk7 po faceliftingu. Weszły one do produkcji pod koniec 2016 i na początku 2017 roku i wyglądają inaczej niż modele sprzed faceliftingu. Golf 7.5 odziedziczył wiele cech po swoim starszym bracie sprzed faceliftingu, ale udało mu się również rozwiązać wiele problemów, które nękały model sprzed faceliftingu.

  Czy Volkswagen Golf to dobry samochód?

Niektórzy twierdzą, że Golf Mk2 jest niezniszczalny, co jest mniej więcej prawdą, ale głównie dlatego, że jest to tak goły samochód, że i tak niewiele rzeczy może pójść źle.

Który model VW Golfa jest najmniej niezawodny?

Według wielu źródeł internetowych, Golf Mk5 i Golf Mk6 wydają się być tymi modelami, w których zgłaszanych jest najwięcej problemów. Nie jest to jednak do końca prawda, że są one zawodne, ponieważ mogą być również naprawdę niezawodne, jeśli odpowiednio się o nie zadba.

Nowy Golf Mk8 dopiero niedawno pojawił się na rynku, więc nie można jeszcze ocenić jego długoterminowej niezawodności, ale wstępne raporty wydają się plasować go gdzieś pośrodku.

Czy VW Golf 8 to dobry samochód?

Zupełnie nowa, ósma generacja Golfa, zwana Golfem 8, została poddana licznym krytykom, ponieważ wielu dziennikarzy uważa ją za gorszą jakościowo w porównaniu z Golfem 7.5. Jest to w 100% prawda w niektórych obszarach, takich jak jakość materiałów, ale Golf 8 nadrabia to wspaniałymi silnikami i naprawdę zaawansowanym technologicznie wnętrzem.

Golf 8 jest bardzo zależny od wybranych opcji, co oznacza, że można się w nim poczuć zarówno jak w luksusowym, jak i tanim samochodzie. Podsumowując, VW 8 to nadal dobry samochód, ale pod powierzchnią nie jest to skok jakościowy w stosunku do modelu 7.5.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z