Najczęstsze problemy z Volkswagen Passat

Volkswagen Passat Problemy

Volkswagen Passat to średniej wielkości sedan klasy premium, który pod względem ceny ustępuje Audi A6, ale stara się zapewnić podobne wrażenia. Passat został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 1973 roku, a obecnie doczekał się piątej i niestety ostatniej generacji.

Jednak VW niedawno ogłosił, że całkowicie zaprzestaje produkcji Passata, co oznacza, że po 29 milionach sprzedanych egzemplarzy, jeden z najpopularniejszych rodzinnych sedanów w końcu wychodzi z produkcji. Osoby zainteresowane VW Passatem z pewnością ucieszy fakt, że Passat zawsze był pojazdem dość niezawodnym.

Najczęstsze problemy z VW Passatem są związane z układem łańcucha rozrządu, awarią sprężyny zegarowej, awarią cewki zapłonowej, wadliwymi czujnikami O2 i MAF oraz wyciekami oleju. Dobre jest to, że większość z nich można rozwiązać dość łatwo, ale jeśli nie zajmiesz się nimi odpowiednio wcześnie, prawdopodobnie będą kosztowne.

Podsumowując, Passat zawsze był niezawodnym rodzinnym sedanem, ale najnowsze modele Passata są najlepsze z całej gamy. To smutna rzeczywistość, że SUV-y i crossovery stały się tak popularne, że odchodzą na emeryturę jedne z najlepszych sedanów wszechczasów.

VW Passat – problemy z łańcuchem rozrządu

Zadaniem łańcucha jest utrzymywanie zaworów cylindra w synchronizacji z tłokami. Problem pojawia się jednak, gdy łańcuch poluzuje się z powodu rozciągnięcia lub awarii napinacza. W każdym przypadku, jeśli problem nie zostanie rozwiązany jak najszybciej, może doprowadzić do całkowitego zniszczenia silnika.

Niestety, VW Passat nie jest obcy problemom związanym z łańcuchem rozrządu i większość właścicieli wymieniała łańcuchy po przejechaniu około 100 000 mil. Biorąc pod uwagę fakt, że wiele modeli VW Passat jest w stanie przejechać ponad 250 000 mil, konieczność trzykrotnej wymiany łańcucha stanowi problem.

  Czy felgi Mercedes będą pasować do VW?

VW Passat – awaria sprężyny zegarowej

Uszkodzona sprężyna zegarowa jest jednym z najbardziej wadliwych elementów VW. Te małe sprężynki są związane z układem kierowniczym, a ich awaria powoduje wyłączenie wszystkich elementów zamontowanych na kierownicy, takich jak klakson, poduszki powietrzne i sama kierownica.
Firma VW wydała z tego powodu kilka odwołań, ale wygląda na to, że jeszcze nie rozwiązała problemu całkowicie. NHTSA podaje, że po zakończeniu akcji wycofywania pojazdów z rynku w ponad 1,2 mln samochodów VW wykryto problemy ze sprężynami zegarowymi. Oznacza to, że problemy takie jak te nadal istnieją i że Passat, który oglądasz, może być problematyczny.

VW Passat – awaria cewki zapłonowej

Zadaniem cewek zapłonowych jest przekształcenie napięcia z akumulatora w energię, która może być wykorzystana przez świecę zapłonową. Jeśli cewki zapłonowe ulegną awarii, prawdopodobnie spowodują zgaśnięcie silnika i nie będzie można go ponownie uruchomić. Trudno jest przewidzieć awarię cewek zapłonowych, ale kiedy już ulegną awarii, będziesz o tym wiedział.

Większość właścicieli zgłasza, że ich modele VW Passat nagle zaczynają strzelać wstecznym ogniem, mają problemy z przyspieszaniem lub ciężko się uruchamiają. Podsumowując, jeśli cewki zapłonowe ulegną awarii, należy zabrać samochód do doświadczonego mechanika, ponieważ nie zawsze łatwo jest określić, która z nich jest winna.

VW Passat – Wadliwe czujniki O2 i MAF

Zadaniem czujnika masowego przepływu powietrza jest monitorowanie ilości i gęstości powietrza dostającego się do silnika. Następnie przesyła on dane do ECU, który decyduje, ile paliwa należy dostarczyć, aby wytworzyć iskrę. Czujnik MAF w Passacie działa w tandemie z czujnikiem O2, co oznacza, że pozostają one w stałej łączności.

  Aiways vs VW - co jest lepsze?

Jeśli jednak jeden z nich ulegnie awarii, istnieje prawdopodobieństwo, że drugi również może ulec uszkodzeniu. Objawy awarii czujnika MAF to nieprawidłowy zapłon silnika, słabe przyspieszenie, słabe osiągi na biegu jałowym i wieczna kontrolka check engine, która będzie Cię prześladować w snach.

VW Passat – wycieki oleju

Podobnie jak w przypadku większości europejskich samochodów luksusowych, VW Passat jest również znany z częstych wycieków oleju. Wycieki oleju w VW Passacie są spowodowane głównie wadliwymi uszczelkami pokrywy zaworów i uszczelką napinacza łańcucha rozrządu. Wielu właścicieli zgłaszało te problemy zarówno w egzemplarzach z małym, jak i dużym przebiegiem.

Najprostszym sposobem rozwiązania tego problemu jest wymiana uszczelki. W najnowszych modelach Passata jest o wiele lepiej, natomiast modele z połowy 2000 roku wydają się być najgorsze.

Sekcja FAQ

Dlaczego VW Passat jest wycofywany z produkcji?

VW Passat jest wycofywany z produkcji, ponieważ istnieje Arteon i ponieważ VW Passat kombi jest bardziej popularnym wyborem. Co więcej, producenci samochodów koncentrują się obecnie na SUV-ach i crossoverach, ponieważ są to obecnie najpopularniejsze samochody.

Tak czy inaczej, najnowszy VW Passat to niezwykle miły samochód i dopóki jest dostępny, warto go rozważyć.

Który VW Passat jest najlepszy?

Passat B8 jest najlepszy ze wszystkich, ponieważ jest najbardziej zaawansowany technologicznie i najbardziej niezawodny ze wszystkich modeli. Jeśli chodzi o silniki, najlepszy jest czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 l, ponieważ najlepiej łączy moc, niezawodność i wydajność.

  Najczęstsze problemy z Volkswagen ID.4

Warto również sprawdzić modele z układem 4MOTION, ponieważ oferują one najbardziej wyrafinowane wrażenia z jazdy. Passat najlepiej prezentuje się w wersji R-Line, natomiast wersje Highline i Comfortline są również bardzo ładne.

Czy VW Arteon jest lepszy od VW Passata?

VW Arteon jest bardziej stylową i droższą wersją VW Passata. Różnice między nimi są raczej minimalne i tylko z zewnątrz są wystarczająco widoczne. We wnętrzu wyglądają niemal identycznie, a szkoda, bo Arteon ogólnie wygląda dużo zgrabniej.

Z tego punktu widzenia wycofanie Passata z rynku ma sens, ale Passat zawsze będzie silniejszą marką. Kto wie, może pewnego dnia Passat powróci.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z