Najczęstsze problemy z Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan Problemy

Volkswagen Tiguan został po raz pierwszy zaprezentowany w 2007 roku i od tego czasu jest dość popularnym kompaktowym SUV-em/crossoverem. Tiguan jest w pewnym sensie bardziej przystępną cenowo alternatywą dla Audi Q5, co oznacza, że dzieli wiele elementów zarówno z Q5, jak i z Porsche Macan.

To dobrze, biorąc pod uwagę fakt, że Tiguan jest dużo bardziej przystępny cenowo niż dwa pozostałe modele. Podsumowując, Tiguan jest dość niezawodnym samochodem, ale ma kilka problemów, o których warto wspomnieć. Najczęstsze problemy z VW Tiguan są związane z rozrządu silnika, wadliwe MAF i czujniki O2, problemy z zegarem, problemy z pompą wody i problemy z cewkami zapłonowymi.

Większość z nich można rozwiązać dzięki terminowej i właściwej konserwacji, co oznacza, że nie wynikają one bezpośrednio z niskiej jakości produkcji. Z drugiej strony, problem sprężyny zegara jest prawie całkowicie spowodowany niezdolnością VW do zrobienia tego dobrze, nawet po kilku wycofaniach.

Jeśli jesteś zainteresowany kupnem Tiguana, powinieneś skupić swoją uwagę na dwóch ostatnich generacjach, ponieważ są one wystarczająco nowoczesne, a jednocześnie nie są przesadnie drogie.

VW Tiguan – problemy z rozrządem silnika

Łańcuch rozrządu jest dobrze udokumentowanym problemem w wielu modelach VW. Dokładniej rzecz biorąc, napinacz po pewnym czasie poluzowuje się, co powoduje utratę łańcucha rozrządu. Jeśli nie zajmiesz się tym problemem w odpowiednim czasie, może on doprowadzić do całkowitego zniszczenia silnika.

Celem łańcucha rozrządu jest utrzymywanie zaworów w synchronizacji z wtryskiwaczami, co oznacza, że w przeciwnym razie może dojść do poważnych uszkodzeń silnika. Podsumowując, pamiętaj o przestrzeganiu wszystkich zalecanych przez VW odstępów czasu, jeśli chodzi o serwisowanie i kontrolę łańcucha, a wszystko powinno być w porządku.

  Najczęstsze problemy z Volkswagen Touareg

VW Tiguan – Wadliwy czujnik MAF i problemy z czujnikiem O2

Czujnik masowego przepływu powietrza (MAF) ma za zadanie stale monitorować ilość tlenu dostającego się do silnika w celu zapewnienia idealnej równowagi między tlenem a paliwem. Jeśli MAF zacznie sprawiać problemy, prawdopodobnie wpłynie to również na czujnik O2, co może doprowadzić do awarii obu czujników.

Jeśli czujesz, że Twój Tiguan nie chce przyspieszyć, ma problemy z ruszaniem, zgaśnięciem silnika, a nawet może mieć problemy z zapłonem, prawdopodobnie problem dotyczy jednego z tych dwóch lub obu czujników. W związku z tym, jeśli doświadczysz któregokolwiek z tych problemów, koniecznie zabierz swojego Tiguana do dealera.

VW Tiguan – problemy z mechanizmem sprężyny zegarowej

Jednym z najbardziej stresujących problemów VW są problemy ze sprężyną zegara kierownicy, której zadaniem jest sterowanie wszystkimi funkcjami związanymi z układem kierowniczym, takimi jak poduszki powietrzne, elementy sterujące na kierownicy, tempomat adaptacyjny itd. Z tego powodu firma VW wydała nawet komunikat o wycofaniu produktu z rynku, ale NHTSA twierdzi, że ponad 1,2 miliona modeli VW (w tym Tiguan) nadal boryka się z tymi problemami.

Podsumowując, problem sprężyny zegara jest nadal w większości nierozwiązany, co jest rzeczywiście problemem, ponieważ jest on związany z niektórymi istotnymi elementami bezpieczeństwa, takimi jak poduszka powietrzna.

VW Tiguan – problemy z pompą wodną

Problem z pompą wodną jest częstym zjawiskiem w wielu modelach VW i Audi, ale wydaje się, że Tiguan cierpi z tego powodu bardziej niż większość modeli VW i Audi. Zadaniem pompy wodnej jest recyrkulacja wody z chłodnicy, przez układ chłodzenia i do silnika w celu jego schłodzenia.

  Czy Volkswagen Beetle to dobry samochód?

Mają one tendencję do ulegania awariom z powodu kruchych plastikowych obudów uszczelek, które po pewnym czasie zwykle stają się nieszczelne. Większość specjalistów VW twierdzi, że w okresie eksploatacji samochodu Tiguan najprawdopodobniej zostanie wymieniona jedna lub dwie pompy wody.

VW Tiguan – problemy z cewką zapłonową

Jeden z najczęstszych problemów związanych z VW Tiguan dotyczy cewek zapłonowych. W Tiguanie zazwyczaj stosowany jest silnik czterocylindrowy, co oznacza, że posiada on cztery cewki zapłonowe. Gdy któraś z nich ulegnie uszkodzeniu, silnik będzie ospały i stosunkowo niechętnie będzie przyspieszał, co oznacza, że powinieneś natychmiast zabrać swojego Tiguana do dealera.

Większość specjalistów VW twierdzi, że Tiguan prawdopodobnie będzie wymagał wymiany cewek zapłonowych co 50 000-60 000 mil, co jest naprawdę częste. Czasami cewki ulegają awarii wszystkie naraz, co oznacza, że naprawa może kosztować kilkaset dolarów.

Sekcja FAQ

Czy warto kupić VW Tiguana?

VW Tiguan jest jednym z najpopularniejszych obecnie modeli VW, co oznacza, że wiele osób uważa, że warto go kupić. W związku z tym mało kto może twierdzić, że Tiguan nie jest dobrym samochodem, ale wiele osób i tak nie jest zainteresowanych kupnem samochodu takiego jak Tiguan.

Tiguan jest kupowany zarówno przez mężczyzn, kobiety, starszych i młodych kierowców, co oznacza, że każdy znajdzie w nim coś dla siebie. Jego cena zależy w dużej mierze od opcji, które wybierzesz, co oznacza, że dobrze wyposażony Tiguan może konkurować z Q5, podczas gdy egzemplarz z niskim wyposażeniem nawet się do niego nie zbliży.

  4MATIC a 4MOTION - różnice, zalety i wady

Czy VW Tiguan jest bezpieczny?

VW Tiguan posiada 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa, co oznacza, że jest tak bezpieczny, jak większość kompaktowych SUV-ów i crossoverów. Tiguan jest wyposażony we wszystkie niezbędne minimalne systemy bezpieczeństwa bezpośrednio z fabryki. Jeśli jednak chcesz mieć najnowsze i najdoskonalsze systemy oprogramowania bezpieczeństwa, musisz za nie zapłacić.

To mniej więcej ogólny temat Tiguana, ponieważ w dużej mierze zależy on od tego, na jakie opcje się zdecydujesz.

Jak długo może jeździć VW Tiguan?

VW Tiguan jest w stanie przejechać ponad 200 000 mil przy odpowiedniej konserwacji. Jeśli odpowiednio dbasz o Tiguana, lub jakiegokolwiek innego VW, prawdopodobnie będziesz się nim cieszyć przez długi czas. Oczywiście, w niektórych modelach problemy występują częściej niż w innych, ale ogólnie rzecz biorąc, na Tiguanie można polegać.

Na całym świecie jest wiele egzemplarzy Tiguana z przebiegiem ponad 300 000 mil na zegarze. Podsumowując, jeśli będziesz go dobrze konserwować, będzie służył Ci przez długi czas.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z