Najczęstsze problemy z Volvo C70

Volvo C70 to szwedzki kabriolet/ coupe klasy premium, który doczekał się dwóch generacji, zanim w 2013 roku zaprzestano jego produkcji. Pierwsza generacja C70 była produkowana w latach 1997-2005 i była dostępna jako coupe lub kabriolet z miękkim dachem. Druga generacja modelu C70 była produkowana w latach 2005-2013 i jest dostępna tylko jako kabriolet z twardym dachem.

Model C70 wydaje się być dość problematyczny ze względu na skomplikowaną konstrukcję kabrioletu, a także dlatego, że nie wszyscy są skłonni utrzymywać go w dobrym stanie. Najczęstsze problemy związane z modelem C70 to problemy z mechanizmem dachu, turbosprężarką, układem chłodzenia, wycieki oleju i elektronika.

Pierwsza generacja modelu C70 ma już 25 lat, co oznacza, że wiele z nich również boryka się z problemami związanymi ze starością. Podsumowując, C70 może być wart uwagi, ale tylko wtedy, gdy wszystkie czynności obsługowe są wykonywane prawidłowo.

Wydaje się, że druga generacja C70 radzi sobie nieco lepiej, ale nadal jest poniżej średniej, jeśli chodzi o niezawodność, zwłaszcza w porównaniu z nowszymi modelami Volvo.

Volvo C70 – problemy z mechanizmem dachowym

Wielu właścicieli Volvo C70 skarży się, że mechanizm dachu zaczyna sprawiać problemy jeszcze przed osiągnięciem przez samochód znacznego przebiegu. Problem wynika przede wszystkim z usterki mikroprzełączników sterujących mechanizmem dachu. W związku z tym dach zamyka się powoli lub nie zamyka się wcale.

Ponadto wiadomo, że w modelu pierwszej generacji dach przecieka, co wynika głównie ze zużytych i zatkanych uszczelek i odpływów. Można o to zadbać poprzez stałe czyszczenie tych elementów, ale jeśli nie zrobi się tego odpowiednio wcześnie, prawdopodobnie trzeba będzie je całkowicie wymienić.

  Czy fotele Volvo są wygodne?

Volvo C70 – problemy z turbosprężarką

Obie generacje Volvo C70 są znane z problemów związanych z turbosprężarką. Jeśli zauważysz niebieski lub czarny dym wydobywający się z układu wydechowego, istnieje prawdopodobieństwo, że winna jest turbosprężarka. Większość specjalistów z Volvo uważa, że turbosprężarka jest w stanie wytrzymać długi czas pracy, ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio konserwowana.
W przeciwnym razie trzeba będzie zainwestować w nową turbosprężarkę, co może okazać się bardzo kosztowną naprawą. Typowe objawy związane z wadliwą turbosprężarką to także brak mocy, niespójne przyspieszenie i gwizd dochodzący spod maski.

Volvo C70 – problemy z układem chłodzenia

Wielu właścicieli Volvo C70 skarży się, że ich samochody przegrzewają się z powodu wadliwej pompy, wadliwego termostatu lub nieszczelności w układzie chłodzenia. Niektóre z nich objawiają się powolnym i stałym wzrostem temperatury pracy silnika, inne są sygnalizowane kierowcy za pomocą lampki ostrzegawczej niesprawnego termostatu.

Ponadto niektórzy właściciele skarżą się na bulgotanie płynu chłodzącego i duże ilości białego dymu wydobywającego się spod maski. Jeśli rzeczywiście tak się dzieje, samochód jest przegrzany i należy go zaparkować, a następnie wezwać pomoc drogową.

Volvo C70 – wycieki oleju

Volvo C70 jest już samochodem 25-letnim, a najmłodsze modele C70 na drogach mają już prawie 10 lat. Oznacza to, że wiele z nich ma na swoim koncie wiele przejechanych kilometrów, nic więc dziwnego, że zużywają większe ilości oleju. Czasami jednak problem ten wynika bezpośrednio z wycieku oleju.

  Dlaczego ludzie nie kupują Volvo?

Wycieki oleju w Volvo C70 występują zazwyczaj w okolicach uszczelek i węży łączących zbiornik oleju z silnikiem. Można je usunąć, po prostu regulując te elementy lub całkowicie je wymieniając. Tak czy inaczej, wyciek oleju na drodze stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa Twojego, Twojego samochodu i wszystkich wokół Ciebie.

Volvo C70 – problemy z elektryką

Ogólnie rzecz biorąc, Volvo nie jest marką, która ma tendencję do doświadczania rozległych problemów z układem elektrycznym, jak to ma miejsce w przypadku niektórych niemieckich rywali. Tak czy inaczej, starość odcisnęła swoje piętno na modelu C70, co oznacza, że problemy z układem elektrycznym stają się coraz bardziej istotne.

Najczęstsze problemy z elektryką w C70 to awaria mechanizmu dachowego, awaria elektrycznie sterowanych szyb, awaria oświetlenia zewnętrznego, awaria akcesoriów samochodowych, problemy z deską rozdzielczą, niedziałający wskaźnik paliwa i wiele innych potencjalnych problemów związanych z układami wewnętrznymi.

Sekcja FAQ

Dlaczego Volvo zaprzestało produkcji modelu C70?

Volvo C70 było początkowo zaprojektowane jako sportowe coupe Volvo z wysokiej klasy materiałami, mocnymi silnikami i luksusowym wnętrzem. Jednak na początku 2010 roku Volvo zrezygnowało z produkcji modelu C70, ponieważ sprzedaż rzeczywiście spadała. Volvo twierdzi, że model Polestar 1 jest duchowym następcą C70, ale Polestar 1 to wyłącznie hybrydowe sportowe coupe.

Tak czy inaczej, początek lat 2010 to era, w której SUV-y i crossovery zaczęły przejmować władzę nad światem pod względem sprzedaży. Trwa to do dziś i dlatego niewielu producentów samochodów jest tak chętnych do tworzenia kabrioletów/ coupe, jak kiedyś.

  Czy można holować Volvo z automatyczną skrzynią biegów?

Którą generację Volvo C70 powinienem kupić?

Druga generacja Volvo C70 jest znacznie nowocześniejsza, bezpieczniejsza, lepiej wyposażona i wygodniejsza, zwłaszcza że jest dostępna jako kabriolet z twardym dachem. Z drugiej strony, pierwsza generacja C70 oferuje wrażenia jak z kapsuły czasu, ponieważ samochód został zbudowany w innej epoce.

Jeśli więc lubisz oldschoolowe klimaty lub chcesz mieć surowe coupe, C70 pierwszej generacji jest tym, co powinieneś kupić. Jeśli jednak chcesz mieć bardziej nowoczesny samochód, który jest w stanie lepiej wypełniać wszystkie współczesne codzienne obowiązki, druga generacja C70 jest oczywistym wyborem.

Który silnik Volvo C70 jest najlepszy?

Najlepszym silnikiem Volvo C70 jest rzędowy, 5-cylindrowy silnik 2,5 l T5 o mocy 227 KM. Wydaje się, że ten silnik najlepiej łączy niezawodność, łatwość obsługi, wyrafinowanie i moc. Jeśli kupujesz model C70 i chcesz uzyskać jak najwięcej wrażeń z jazdy C70, musisz wybrać jeden z silników 5-cylindrowych.

W związku z tym, silnik 2.5T jest prawdopodobnie najlepszym wyborem, ponieważ oferuje wystarczającą moc, a jednocześnie jest stosunkowo wyrafinowany, ale jest nieco głośniejszy.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z