Najczęstsze problemy z Volvo S40

Volvo S40 to kompaktowy, 4-drzwiowy sedan klasy premium produkowany przez Volvo w latach 1995-2012. Od momentu wprowadzenia modelu S40, Volvo zdołało sprzedać ponad milion egzemplarzy tego modelu, jeśli weźmiemy pod uwagę również wersję kombi V40, która jest identyczna z modelem S40 w każdym calu. Pierwsza generacja była produkowana w latach 1995-2005, natomiast produkcja drugiej generacji zakończyła się w 2012 roku.

S40 wydaje się być samochodem o przeciętnej niezawodności, co oznacza, że wypada blado w porównaniu ze współczesnymi samochodami, które w większości oferują ponadprzeciętną niezawodność. Najczęstsze problemy, z którymi boryka się model S40, są związane z katalizatorem, słabymi hamulcami, nieszczelnym szyberdachem, wyciekami oleju i awarią czujnika MAF.

Większość z nich można rozwiązać bez większych problemów, ale czasami są one bardzo kosztowne. Podsumowując, model S40 może być godnym rozważenia samochodem używanym, ale tylko wtedy, gdy uda się znaleźć taki, który przez lata był utrzymywany w dobrym stanie.

Model S40 został później zastąpiony przez model V40 w wersji hatchback, ponieważ pozycja rynkowa modelu S40 zaczynała być słabsza w porównaniu z wieloma konkurentami.

Problemy z katalizatorem w Volvo S40

Jeśli podczas jazdy samochodem wyczuwasz zapach zgniłych jaj, prawdopodobnie przyczyną jest katalizator. Zadaniem katalizatora jest przekształcanie szkodliwych spalin w cząsteczki bardziej przyjazne dla środowiska poprzez różne reakcje chemiczne, które zachodzą w katalizatorze. Jednakże, katalizatory znajdujące się w modelu S40 są znane z tego, że ulegają zatkaniu i nie są w stanie przekształcić szkodliwych gazów w bardziej przyjazne dla środowiska cząsteczki.

  Czy samochody Volvo mają zdalny rozruch?

Dobra wiadomość jest taka, że w dzisiejszych czasach nawet wadliwy katalizator kosztuje sporo pieniędzy dzięki wielu substancjom znajdującym się w katalizatorze. Zła wiadomość jest taka, że nowy katalizator jest dość drogi z tych samych powodów.

Problemy z hamulcami w Volvo S40

Dość znaną bolączką modelu S40 jest układ hamulcowy, który w porównaniu z innymi samochodami wydaje się zużywać o wiele szybciej. Dokładniej mówiąc, tarcze hamulcowe zużywają się znacznie szybciej, co oznacza, że trzeba je wymienić wcześniej.

Tego typu problemy są łatwo zauważalne, ponieważ samochód nie jest w stanie zatrzymać się całkowicie w zalecanym czasie. Ważne jest również, aby wymienić tarcze jak najszybciej, ponieważ takie problemy mogą powodować zagrożenie bezpieczeństwa, którego nikt nie chce doświadczyć.

Nieszczelny szyberdach w Volvo S40

Szyberdach w Volvo S40 jest znany z tego, że przecieka, co oznacza, że uszczelki wokół szyberdachu szybko się zużywają. Problemy te występują w wielu modelach Volvo, przy czym model S40 jest jednym z modeli o najwyższym odsetku zgłaszanych przypadków.

Kanały odpływowe znajdujące się wokół szyberdachu zwykle zatykają się cząsteczkami kurzu i brudu, co uniemożliwia odprowadzanie wody z szyberdachu. Jeśli ten problem będzie się utrzymywał, uszczelki wokół szyberdachu zaczną przeciekać, co może spowodować spustoszenie w elementach wykończenia wnętrza.

Wycieki oleju w Volvo S40

Volvo S40 jest również znane z okazjonalnych wycieków oleju z uszczelki rury powrotnej turbosprężarki. Należy jak najszybciej zająć się tymi problemami, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia silnika. Wycieki takie mają tendencję do powiększania się z upływem czasu, co oznacza, że mogą uszkodzić wiele elementów, z którymi się stykają.

  Volvo C70 - wszystko, co musisz wiedzieć

Najlepszą rzeczą, jaką można zrobić, jest wymiana całej rury, zwłaszcza jeśli przeciek jest już duży. Niektórzy ludzie wolą rozwiązywać te problemy po prostu przez zatkanie nieszczelności taśmą klejącą, ale to rozwiąże problemy tylko tymczasowo.

Awaria czujnika MAF w Volvo S40

Zadaniem czujnika przepływu masowego powietrza (MAF) jest regulowanie ilości powietrza dostającego się do komory spalania. Jeśli czujniki MAF zaczną sprawiać problemy, prawdopodobnie zauważysz, że S40 ma problemy z przyspieszaniem i wyprzedzaniem.

Najłatwiejszym i najtańszym sposobem rozwiązania tego problemu jest wymontowanie MAF i jego dokładne wyczyszczenie. Jeśli nie zrobisz tego wystarczająco szybko, filtr MAF może nawet ulec całkowitemu uszkodzeniu. W związku z tym należy udać się do lokalnego salonu Volvo w celu ustalenia najlepszego sposobu postępowania.

Sekcja FAQ

Czy warto kupić Volvo S40?

Volvo S40 jest obecnie jednym z najpopularniejszych używanych samochodów kompaktowych Volvo, co oznacza, że wiele osób jest zainteresowanych jego zakupem. Niektórych odstrasza jednak niska niezawodność, zwłaszcza w przypadku starszych egzemplarzy z większym przebiegiem.

W związku z tym, jeśli chcesz kupić model S40, pamiętaj, aby szukać egzemplarzy o porównywalnie niższym przebiegu, z pełną historią serwisową i przeglądami. S40 nie jest złym samochodem, ale biorąc pod uwagę fakt, że w dzisiejszych czasach nie kosztuje zbyt wiele, ludzie nie są chętni do jego konserwacji i dlatego ma tak złą reputację.

Czy Volvo S40 jest bezpiecznym samochodem?

Volvo S40 jest naprawdę bezpiecznym samochodem, jak zresztą każdy samochód Volvo. Jednak S40 to już dość stary samochód, co oznacza, że nie jest wyposażony we wszystkie najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, których większość z nas oczekuje od współczesnych samochodów. Volvo S40 zostało zaprojektowane z myślą o rodzinnym użytkowaniu, dzięki czemu jest wyjątkowo bezpieczne.

  Czy samochody Volvo mają oponę zapasową?

Oznacza to, że wybierając model S40 nie należy się martwić o bezpieczeństwo. Wersja kombi modelu S40 wydaje się być jeszcze bezpieczniejsza, a jednocześnie ma większe możliwości przewozu osób i ładunków.

Dlaczego Volvo zaprzestało produkcji modelu S40?

Volvo S40 było dość popularnym samochodem, ponieważ udało mu się sprzedać ponad 1 milion egzemplarzy. Jednak jego większy brat, model S60, zaczął zdobywać coraz większe uznanie, co sprawiło, że S40 stało się nieco zbędne.

Jeśli dodamy do tego fakt, że na początku lat 2010-tych SUV-y i crossovery zaczęły się sprzedawać jak szalone, S40 po prostu nie było w stanie nadążyć za tymi czasami.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z