Najczęstsze problemy z Volvo S80

Volvo S80 było flagowym modelem szwedzkiego producenta w latach 1998-2016. W tym czasie powstały dwie różne generacje modelu S80. Model S80 I był produkowany w latach 1998-2006, a później zastąpił go model S80 II, który był produkowany do 2016 roku.

Model S80 został później zastąpiony przez Volvo S90, które jest obecnie flagowym modelem sedana Volvo. Volvo S80 jest obecnie dość popularnym używanym sedanem, zwłaszcza drugiej generacji, ponieważ jest to ponadprzeciętnie niezawodny samochód. W tym artykule omówimy najczęstsze problemy z modelem S80, więc koniecznie czytaj dalej.

Najczęstsze problemy związane z S80 dotyczą układów elektrycznych, silnika, układów regulacji ciśnienia, układów kontroli prędkości pojazdu oraz zawieszenia. Większość z nich jest rzeczywiście związana z mechaniką, co nigdy nie jest dobrą rzeczą, jeśli chodzi o najczęstsze problemy.

Jednak większość z nich, zwłaszcza dwie ostatnie, jest prawie całkowicie związana z najwcześniejszymi modelami S80. Podsumowując, im nowszy model S80, tym mniej problemów. W związku z tym, jeśli jesteś zainteresowany jednym z nich, pamiętaj, aby sprawdzić późniejsze modele.

Volvo S80 – problemy z układem elektrycznym

Najczęstszym problemem związanym z układem elektrycznym w modelu S80 jest to, że moduł sterujący pompą paliwową nie jest w stanie prawidłowo regulować ciśnienia paliwa, co wpływa negatywnie na osiągi pojazdu. Skutkiem tego są wahania podczas przyspieszania, a nawet zgaśnięcie samochodu wkrótce po uruchomieniu.

Problemy te występują częściej we wcześniejszych modelach S80, a Volvo wydało nawet pełne wycofanie z rynku wszystkich modeli z roku 2008, ponieważ to właśnie w nich najczęściej występują te problemy. Inne problemy związane z elektryką dotyczą głównie elektroniki samochodowej, która nie spełnia swoich zadań, elektrycznie sterowanych szyb i elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika.

  Najczęstsze problemy z Volvo S60

Volvo S80 – problemy z silnikiem

Wygląda na to, że Volvo S80 z 2008 i 2009 roku jest najbardziej problematycznym modelem S80, ponieważ był on również objęty wycofaniem z rynku z powodu problemu z układem chłodzenia samochodu. Dokładniej mówiąc, wiadomo, że wentylator chłodzący silnik zatrzymywał się z powodu problemu z oprogramowaniem. Problemy te są rzeczywiście kłopotliwe, ponieważ mogą prowadzić do przegrzania silnika, jeśli nie zostaną natychmiast zauważone.

Jeśli temperatura silnika zacznie rosnąć bez wyraźnego powodu, należy zatrzymać samochód i wyłączyć go. Takich problemów nie można ignorować, ponieważ mogą one spowodować trwałe uszkodzenie silnika, który nie jest przystosowany do pracy w bardzo wysokich temperaturach.

Volvo S80 – problemy z układem regulacji ciśnienia

Volvo S80 jest również znane z problemów z układem regulacji ciśnienia powietrza w oponach, w których samochód nie jest w stanie przekazać kierowcy prawidłowych informacji. Zła wiadomość jest taka, że problem ten jest sprzeczny z rządowymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa opon, ale dobra wiadomość jest taka, że prosta aktualizacja oprogramowania może rozwiązać ten problem.

Dlatego warto sprawdzić, czy w oglądanym modelu S80 system TPMS został odpowiednio zaadresowany. Nieprawidłowe działanie tych systemów może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa, ponieważ opony są najważniejszym elementem bezpieczeństwa na drodze.

Volvo S80 – problemy z układem kontroli prędkości pojazdu

Volvo S80 pierwszej generacji cierpi na specyficzne problemy z pedałem gazu i układem dostarczania mocy, w których samochód nie jest w stanie zapewnić stałego przyspieszenia, utyka, przechodzi w tryb awaryjny lub po prostu zmniejsza moc. Problemy te są zwykle kojarzone z uszkodzonym potencjometrem, ale niektórzy specjaliści Volvo uważają, że problem jest jeszcze bardziej skomplikowany.

  Jakie jest najlepsze Volvo, jakie kiedykolwiek wyprodukowano?

W Internecie jest wielu właścicieli narzekających na to, że ich S80 staje się opętany w sposób, nad którym nie są w stanie zapanować. Jest to oczywiście bardzo niebezpieczny problem, więc jeśli się z nim zetkniesz, natychmiast wyłącz samochód i wezwij pomoc.

Volvo S80 – problemy z zawieszeniem

Układ zawieszenia w Volvo S80 nie stanowi problemu w nowszym modelu. Pewne problemy zgłaszane są nawet w najnowszych modelach S80, ale zdecydowana większość problemów z zawieszeniem dotyczy pierwszej generacji S80. Przednie górne przeguby kulowe są znane do awarii dość często i wymagają wymiany.

Nawet dolne przeguby kulowe są znane do awarii, jak również. Niektórzy właściciele zgłosili problemy z dolnych wahaczy, jak również. Jeśli słyszysz odgłosy stukania dobiegające z przedniego nadkola, istnieje prawdopodobieństwo, że to właśnie elementy zawieszenia uległy awarii.

Sekcja FAQ

Czy powinienem kupić Volvo S80 pierwszej generacji?

Jeśli jesteś na rynku Volvo S80 pierwszej generacji, musisz pamiętać o kilku istotnych czynnikach. Po pierwsze, należy skupić się na modelach po modernizacji, ponieważ są one znacznie lepsze pod względem niezawodności, wyposażenia i stylistyki, mimo że różnice w cenie nie są zbyt duże.

Po drugie, należy zawsze zwracać uwagę na dokumentację serwisową, przebieg, wszystkie wymienione elementy i ogólny stan samochodu. Powszechnie wiadomo, że duże europejskie sedany kosztują niebotyczne sumy pieniędzy, jeśli rzeczywiście ulegną poważnej awarii, ale jeśli kupisz przyzwoicie utrzymany model, raczej nie doświadczysz takich problemów.

  Czy samochody Volvo mają zdalny rozruch?

Czy powinienem kupić Volvo S80 drugiej generacji?

Druga generacja Volvo S80 jest lepsza od pierwszej niemal pod każdym względem. Należy jednak skupić się głównie na nowszych modelach, ponieważ są one zazwyczaj znacznie lepiej utrzymane i oferowane z lepszym poziomem wyposażenia.

S80 to flagowy sedan Volvo, co oznacza, że jest to doskonały samochód dla tych, którzy mają tendencję do częstej jazdy, zwłaszcza po autostradzie. S80 jest duże, wygodne i nie wymaga wysiłku, jak każdy inny prawdziwie luksusowy sedan.

Ile kosztuje utrzymanie Volvo S80?

Według kilku źródeł internetowych, średni roczny koszt utrzymania Volvo S80 wynosi około 700 USD. Niektórym może się wydawać, że te kwoty są nieco wygórowane, ale rzeczywistość związana z posiadaniem i użytkowaniem flagowego luksusowego sedana mówi co innego.

Koszty konserwacji mogą jednak różnić się w zależności od konkretnego samochodu, na który się patrzy.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z