Najlepsze samochody elektryczne dla wysokich kierowców


Samochody elektryczne są znane z tego, że oferują więcej użytecznej przestrzeni ładunkowej i wewnętrznej, doskonałym przykładem takiego samochodu jest Tesla Model X, ponieważ oferuje miejsca siedzące dla 7 i dwie przestrzenie ładunkowe. Jeśli sparujesz to z najnowocześniejszą technologią, Model X wydaje się być niesamowitym EV.

I Model X na pewno jest imponujący, ale Model S to najlepsza Tesla dla wyższego kierowcy. Ale najlepszy sedan dla wyższego kierowcy jest prawdopodobnie nowo wydany Mercedes EQS. Audi e-Tron GT, Porsche Taycan i wspomniany Model S to również więcej niż wystarczająco dla większości ludzi.

Jeśli chcesz szybki, mały, wokół miasta EV, Smart Electric Drive, VW e-UP, lub BMW i3 są te, które należy rozważyć. Zarówno Smart, jak i i3 są oparte na podobnej platformie, ale i3 wydaje się być bardziej ekskluzywnym podejściem, a jego cena z pewnością to odzwierciedla.

Jeśli chcesz SUV, Model X, Ford Mustang Mach-E, lub Audi e-Tron są świetne opcje dla prawie każdego. Mimo, że większość pojazdów elektrycznych umieszcza swoje baterie pod siedzeniami, co powinno ograniczać przestrzeń nad głową, wydaje się, że te pojazdy nie mają na to wpływu.

Najlepsze elektryczne sedany dla wyższych kierowców

Mimo, że segment sedanów jest w stałym spadku w ostatnich latach ze względu na odrodzenie platformy SUV, istnieje masa elektrycznych sedanów w ofercie. I większość z tych większych jest wystarczająco przestronna dla wyższych kierowców.

Mercedes EQS jest wyższy od flagowego sedana Mercedesa Klasy S, co oznacza, że EQS oferuje mnóstwo miejsca na głowę, a przestrzeń na nogi kierowcy jest więcej niż wystarczająca dla 99% osób. EQS jest naszpikowany mnóstwem luksusowych i komfortowych funkcji, i jak na razie żaden inny luksusowy sedan nie może się z nim równać.

Ale jeśli chcesz bardziej sportowego elektrycznego sedana, Audi e-Tron GT lub Porsche Macan powinny być tymi, które należy rozważyć. Te dwa są oparte na tym samym podwoziu, a przestrzeń wewnętrzna jest prawie identyczna. Oba z nich oferują wystarczająco dużo miejsca dla wyższych kierowców, ale idź do Porsche, jeśli chcesz najbardziej sportowy elektryczny sedan na rynku.

Tesla Model S z drugiej strony jest nieco zbyt prowincjonalny w porównaniu do EQS, ale nowo przeprojektowany Model S jest tuż za rogiem. Tesla twierdzi, że nowy Model S będzie oferował dłuższy zasięg przed opłatami niż jakikolwiek inny sedan na naszej planecie, a przestrzeń wewnętrzna nie odbiega od EQS.

Najlepszy elektryczny samochód kompaktowy dla wyższych kierowców

Samochody kompaktowe nie są stworzone dla wyższych kierowców, ale poziom zaawansowania wykorzystania przestrzeni w XXI wieku z pewnością temu przeczy. Oznacza to, że nawet Smart Electric Drive jest w stanie zmieścić naprawdę wysokiego kierowcę, z łagodnymi efektami klaustrofobicznymi w tym procesie.

BMW i3 to mniej więcej ta sama historia, ale i3 oferuje więcej wszystkiego w porównaniu do Smarta. Istnieje kilka różnych opcji, takich jak Fiat 500e lub Nissan Leaf, ale oba są zbyt małe dla wyższych kierowców.

Ostatnią klaustrofobiczną opcją kompaktowego hatchbacka jest VW e-UP. W e-UP zastosowano to samo podwozie, które można znaleźć w zwykłym VW UP, co oznacza, że przestrzeń wewnątrz jest zaskakująco użyteczna, a większość wyższych kierowców może cieszyć się komfortową jazdą.

Segment kompaktowych elektrycznych hatchbacków ma wiele sensu, jeśli planujesz używać samochodu do jazdy po mieście, ale jeśli chcesz mieć najwięcej miejsca, jakie EV może zaoferować, wybierz sedana lub SUV-a.

Najlepsze elektryczne SUV-y dla wysokich kierowców

Jak wspomniano wcześniej, SUV-y są domyślnym samochodem jutra i jest całkiem oczywiste, dlaczego ludzie tak bardzo kochają SUV-y. Podwyższona pozycja za kierownicą sprawia, że czujesz się jak król drogi, a także zwiększa widoczność i możliwości terenowe.

Nie spodziewajcie się jednak, że Tesla Model X będzie jeździć w terenie, ponieważ Model X znajduje się gdzieś pomiędzy samochodem a SUV-em. Tesla zrobiła to, aby zwiększyć aerodynamikę Modelu X, a także zwiększyć użyteczność przestrzeni wewnętrznej. I efekty są rzeczywiście niesamowite, bo Model X oferuje mnóstwo miejsca w każdym rzędzie.

Audi e-Tron jest wejściem Audi na rynek EV, i wydaje się, że e-Tron zaznacza całkiem sporo wszystkich pól. Jednak e-Tron nie oferuje takiej samej ilości miejsca, co Model X, mimo że miejsca pod ręką jest więcej niż wystarczająco. W połączeniu z bardziej eleganckim wnętrzem i wyglądem zewnętrznym, e-Tron wydaje się być ogólnie lepszym samochodem.

Sekcja FAQ

Czy Tesla jest najlepszym producentem samochodów elektrycznych na świecie?

To, czego Tesla dokonała w ostatnich latach, jest bezprecedensowe. Dość początkowo beznadziejny start-up zdołał stać się najbardziej wartościową firmą samochodową na świecie i wygląda na to, że Elon Musk w pojedynkę popchnął cały przemysł samochodowy w kierunku elektryfikacji na większą skalę.

Ale same samochody nie są tak doskonałe. Nawet jeśli oferują większy zasięg, nie oferują tego samego poziomu wyrafinowania, co niektóre modele Audi, Porsche czy Mercedesa. I to nie dziwi, bo te trzy firmy są na rynku budowania samochodów dekady lub stulecia dłużej niż Tesla.

Czy warto kupić EV?

Logika stojąca za zakupem EV jest uzależniona od kilku aspektów. Infrastruktura – większość miast nie jest gotowa. Nawet jeśli kilka rozwiniętych krajów dokłada wszelkich starań, aby zapewnić odpowiednio rozwiniętą sieć ładowania, nadal nie jest tak łatwo naładować EV w porównaniu do wypełnienia samochodu ICE starym dobrym brudnym paliwem.

EV nie są również tak niezawodne w dłuższych podróżach, ale jeśli dbasz o środowisko, a także cenisz sobie bycie na pierwszej linii frontu transformacji, EV może być dobrym pomysłem. Bądź jednak przygotowany na szereg kompromisów, których nigdy nie doświadczyłeś w samochodzie z silnikiem spalinowym.

Czy powinienem poczekać kilka lat przed zakupem samochodu elektrycznego?

W większości przypadków tak. Tylko jeśli mieszkasz w wystarczająco rozwiniętym kraju, i jeśli jesteś gotów do kilku poświęceń w celu ratowania środowiska, możesz rozważyć natychmiastowe przejście. Ale infrastruktura i łatwość użycia po prostu nie są jeszcze tam.

Jeśli posiadasz kilka samochodów z silnikiem spalinowym i planujesz zakup samochodu elektrycznego, wtedy ma to większy sens. Ale jedno jest pewne, fakt, że technologia EV i zasięg rozwijają się szybko, 300-milowy samochód o maksymalnym zasięgu może wydawać się śmieszne w 2030 roku.

Recent Posts