Najlepsze samochody z turbodoładowaniem


Turbodoładowanie, hybrydyzacja i doładowanie stały się nowym standardem dla współczesnego przemysłu samochodowego. Wymuszona indukcja sprawiła, że nowsze silniki są mniejsze, lżejsze, a co ważniejsze mniej szkodliwe dla środowiska i Twojego konta bankowego.

O tytuł najlepszego turbodoładowanego hatchbacka rywalizują ze sobą VW Golf 8 GTI i Hyundai Veloster N. Oba te samochody są konkurencyjne cenowo, są dość nowe, przyjemne w prowadzeniu i oferują najwyższą niezawodność.

O tytuł najlepszego sedana z turbodoładowaniem rywalizują urocze Volvo S60 i nowo wypuszczone BMW serii 3. Volvo oferuje bardziej dojrzałe wrażenia, a BMW serii 3 zawsze było jednym z najlepszych sedanów, jakie można kupić za pieniądze.

Jeśli szukasz świetnego SUV-a z turbodoładowaniem, Porsche Macan to świetna opcja dla kompaktowego SUV-a, a Audi Q8 to jeden z najbardziej pożądanych większych SUV-ów z turbodoładowaniem na rynku. Istnieje wiele niesamowitych opcji, ale te dwa są z pewnością wiodące w swojej klasie.

Najlepsze hatchbacki z turbodoładowaniem

Platforma hatchback przeszła długą drogę w ostatnich latach, szczególnie jeśli chodzi o technologię, luksus i komfort. Wiele nowszych hatchbacków można kupić z mocą ponad 400 KM do dyspozycji, co jest wystarczające dla niemal każdego entuzjasty motoryzacji.

A nowo wydany VW Golf 8 GTI dokładnie to. Ta legenda niemieckiego hatchbacka kosztuje 28 tys. dolarów i oferuje 2,0 l turbodoładowany rzędowy czterocylindrowiec o mocy 228 KM i 258 lb-ft. Wyposażony w nowocześnie wyglądające nadwozie i wnętrze, GTI jest dobrze przygotowany, aby wyglądać świeżo w nadchodzących latach.

A Hyundai Veloster N kosztuje 33k dolarów, ale N30 oferuje 275 KM i 260 lb-ft. Jest on również wyposażony w ekscytujące automatyczną skrzynią biegów, a także ładnie wykonane wnętrze i wygląd zewnętrzny. Niezawodność Veloster jest również dość zależne, tak jak wnętrze i przestrzeń ładunkowa.

Jeśli zdecydujesz się albo dla Golfa lub Hyundai, nie zamierzasz popełnić błąd. Wydaje się, że Golf może być lepszą opcją ze względu na bardziej przystępną cenę i możliwość wyboru między ręcznym i automatycznym.

Najlepsze sedany z turbodoładowaniem

Sedany zawsze były jednymi z najlepszych samochodów, jakie można kupić za pieniądze, szczególnie te bardziej kompaktowe, jak BMW serii 3. Seria 3 stała się dość duża, ale wciąż nie tak duża jak niektóre średniej wielkości sedany, takie jak Audi A6, BMW serii 5, czy Mercedes Benz klasy E.

Seria 3 sprzedaje za około 42k dolarów, ale nie oferują większość technologii znalezionych w jego większego brata, serii 5. Seria 3 to sportowy sedan z szeroką gamą silników i opcji wykończeniowych, a prawie każdy silnik jest niezawodny i dość oszczędny.

Volvo S60 kosztuje o kilka tysięcy mniej niż seria 3, ale nie wydaje się, aby stylowy Szwed oferował mniejszy luksus i komfort. Jeśli dodać do tego mocne silniki i maksymalną liczbę gwiazdek bezpieczeństwa, S60 wydaje się świetnym wyborem.

Audi A4 i Mercedes Klasy C są również świetne opcje, ale te dwa nie oferują takie poziomy zarówno komfort i sport, jak seria 3 robi. Niezależnie od przypadku, kompaktowy sedan jest wystarczająco przestronny dla większości ludzi, a większe średnie i pełnowymiarowe sedany wydają się nieco zbyt drogie, biorąc pod uwagę użyteczne funkcje w ofercie.

Najlepsze SUV-y z turbodoładowaniem

SUV-y powoli stają się najpopularniejszymi samochodami na rynku, a rynek SUV-ów szybko zaraża się mnóstwem nowych marek i modeli SUV-ów. Producenci samochodów, którzy przysięgli rozwijać tylko samochody sportowe, również niedawno dołączyli do rynku SUV ze względu na rynek jest tak popularny.

Niektóre marki, takie jak Ford, rozważają nawet całkowite porzucenie rynku sedanów, ponieważ ich sprzedaż nie jest tak przekonująca jak SUV-ów. Mercedes, Audi, BMW i wiele innych marek ujawniło ostatnio prawie czterokrotnie większą ilość nowszych SUV-ów w porównaniu do nowszych modeli sedanów.

I na tak konkurencyjnym rynku, Porsche Macan wydaje się wyróżniać ze względu na jego odznakę premium, niesamowitą jakość budowy i niezawodność Porsche. Cena $53k tag jest rzeczywiście strome, ale $50k nowe Porsche nie było prawdziwe możliwości kilka lat temu.

Audi Q8 to definitywny SUV końca lat 2010 i początku 2020. BMW X6 był pionierem w tym segmencie, a później Mercedes podążył z GLE Coupe, ale żaden z tych dwóch nie jest tak popularny jak Q8. Jeśli sparować to z niesamowitą technologią i silnikami, 70 tys. dolarów może nie wydawać się tak nierozsądne po wszystkim.

Sekcja FAQ

Czy silnik z turbodoładowaniem jest bardziej przystępny cenowo?

Silnik z turbodoładowaniem potrzebuje mniej paliwa, ale wymaga więcej konserwacji. Silnik z turbodoładowaniem jest również zazwyczaj tańszy w ubezpieczeniu w porównaniu z podobnie dynamicznym silnikiem wolnossącym, ale zużywa więcej oleju.

Pod koniec dnia, prawie wszystkie nowsze samochody są rzeczywiście turbodoładowane. Oznacza to, że cały przemysł powoli przyjmuje wymuszoną indukcję, co oznacza, że poziom rozwoju i ogólne wyrafinowanie produkcji popycha przemysł do przodu, a także obniża cenę w procesie.

Czy samochody z turbodoładowaniem są szybsze?

Turbosprężarki nie są projektowane głównie z myślą o poprawie przyspieszenia i prędkości maksymalnej, ale efekty z pewnością wskazują na ten kierunek. Mercedes 2.0L turbo 4-cylindrowy oferuje ponad 400 KM, a niektóre wolnossące V8 o pojemności 5.0L sprzed kilku lat oferują porównywalną moc.

Ale Mercedes turbo-4 jest o wiele lżejszy, mniejszy i oferuje lepszą wydajność paliwa. Więc tak, samochody z turbodoładowaniem są rzeczywiście szybsze w porównaniu z silnikami wolnossącymi. Szczytowa moc, jaką może osiągnąć silnik turbo, liczy się w tysiącach koni mechanicznych, a niedawno wypuszczone Ferrari 812 C o mocy 830 KM jest najpotężniejszym samochodem N/A na świecie.

Czy silniki z turbodoładowaniem są bardziej niezawodne?

We wcześniejszych czasach turbodoładowania, niezawodność cierpiała. Ale po kilku dekadach rozwoju, wydaje się, że niektórzy producenci oferują niezawodne silniki turbo. Niezależnie od przypadku, silnik wolnossący będzie prawdopodobnie bardziej niezawodny ze względu na prostszą konstrukcję.

Ale marginalny wzrost niezawodności nie przeważa nad wszystkimi innymi korzyściami, jakie oferuje silnik turbo. I właśnie dlatego silnik z turbodoładowaniem powoli staje się domyślnym silnikiem roku 2020. I zanim samochody elektryczne i hybrydowe zaczną przejmować władzę, turbosprężarka jest królem.

Recent Posts