Najlepszy kabriolet z dachem typu hardtop Mercedesa

Najlepszy kabriolet z dachem typu hardtop Mercedesa

Hardtop kabriolety stają się częścią historii Mercedes, ponieważ Mercedes koncentruje się teraz bardziej na dziale SUV, co doprowadziło do zaprzestania ich hardtop kabriolety. Jednak nawet jeśli nie ma nowych kabrioletów Mercedes hardtop na rynku, wciąż jest wiele do wyboru na rynku samochodów używanych.

Najpopularniejszy Mercedes kabriolet hardtop jest Mercedes SLK/SLC Roadster, SLK/SLC był w ciągłej produkcji przez 23 lata, kiedy Mercedes postanowił zaprzestać SLC w 2020 roku. Najlepszym hardtop Mercedes cabrio jest prawdopodobnie SL, mimo że SL został wycofany z produkcji w 2019 roku. Istnieją pogłoski, że Mercedes może wprowadzić go ponownie w 2022 roku.

Klasa SL

SL to sportowy samochód grand tourer, który był produkowany przez Mercedesa od 1954 roku aż do 2019 roku. SL wprowadził bardziej sportowy Mercedes, który był bardziej skierowany do młodszej bazy klientów. Był to elegancki dwumiejscowy roadster stworzony do rejsów przybrzeżnych.
Najlepszym Mercedesem SL wszech czasów jest bez wątpienia 1954-1963 300SL ”Gullwing”, samochód, który jest teraz wart miliony. Ale najlepszym kabrioletem z hardtopem SL jest najnowsza wersja, która była produkowana w latach 2013-2019, a zwłaszcza model po faceliftingu z 2016 roku.
SL z 2016 roku oferuje stosunkowo nowoczesną technologię i design, który wciąż dotrzymuje kroku nawet najnowszym modelom Mercedesa. Najlepszym modelem z nich wszystkich jest SL500, oferujący 4,7-litrowy Biturbo V8 produkujący 455 KM i jest sparowany z dość nowoczesną 9-biegową skrzynią biegów.
Najwyższe modele SL z nadwoziem typu hardtop to SL63 AMG i SL65 AMG z silnikiem V12. Te kabriolety produkują w górę 580 KM dla 63 i około 630 KM dla V12 napędzany 65 AMG. Oba z nich są oferowane z bardziej konwencjonalnym szybszej zmiany biegów 7-biegowa skrzynia biegów, ale nie są one tak gładkie, jak 9-biegowa skrzynia biegów.
Średnia cena dla tych modeli SL jest $ 50k dla najmniej zasilany te, aż do $ 100k + dla modeli AMG.

  Które Mercedesy mają cyfrową deskę rozdzielczą

Klasa SLC/SLK

Mercedes SLK został po raz pierwszy zaprezentowany w 1996 roku i był pozycjonowany jako bardziej kompaktowy samochód sportowy z twardym dachem. SLK był o wiele mniejszy niż SL i był pozycjonowany przeciwko takim samochodom jak Porsche Cayman, Mazda MX-5 czy BMW Z4.
Najlepszą generacją SLK jest przemianowany SLC, który został wprowadzony w 2011 roku i produkowany aż do 2020 roku, zwłaszcza modele po faceliftingu w 2016 roku. SLC oferuje bardziej sportowe wrażenia z jazdy do SL, mimo że SLC jest dużo mniej potężny i mniej luksusowy.
Najlepszym SLC do kupienia jest 2019 SLC 43 AMG. Ten wariant SLC oferuje około 385 KM z silnika Biturbo V6, a cena wywoławcza dla tych jako nowy był około 64k $. Obecnie można je nabyć za znacznie mniej niż to, ponieważ nie są one tak popularne, jak kiedyś.

Best Classic Mercedes hardtop convertible

Jeśli jesteś na rynku dla klasycznego kabrioleta, najnowsze i najbardziej zaawansowane technologicznie roadstery może nie być rzeczą, którą jesteś najbardziej zainteresowany. Wybór bardziej stylowe i sprawdzone oldschool Mercedes może być po prostu w górę alei.
Biorąc wycieczkę w dół alei pamięci Mercedes kabriolet, napotkasz wiele różnych atrakcyjnych kabrioletów Mercedes. Samochody takie jak 1967 Mercedes 250SL Pagoda są bardzo poszukiwane przez kolekcjonerów i kosztują więcej niż 40k dolarów dla samochodów w przyzwoitej formie, i więcej niż 76k dolarów dla doskonałych tych.
Niektóre modele, takie jak Mercedes SL klasyki z lat 80-tych są najbardziej przystępne klasyczne roadstery Mercedes. Samochody takie jak te mogą być nabywane za mniej niż 10k dolarów, co jest trudne do pobicia. Te modele SL oferują silniki punchy, ale projekt tych jest kwestionowana przez wielu różnych entuzjastów.

  Czy powinienem kupić 10-letniego Mercedesa?

The future of Mercedes convertibles

Dlaczego Mercedes zaprzestał produkcji SL i SLC?

Ponieważ opinia publiczna chce coraz więcej SUV-ów, producenci tacy jak Mercedes podążają za trendami. W związku z tym, kabriolety z dachem typu hardtop są wycofywane z produkcji. Aby uzyskać pewien kontekst, rynek amerykański jest rynkiem, na który Mercedes kieruje swoją ofertę kabrioletów z dachem typu hardtop.
Sprzedaż SL na rynku amerykańskim osiągnęła szczyt w 2003 roku, a Mercedes sprzedał około 13k z nich. Ale w 2018 roku Mercedesowi udało się wysłać tylko około 2000 sztuk. Przy tak niskim popycie, Mercedes zdecydował się na zaprzestanie produkcji SL-a.
Jeśli chodzi o klasę SLC/SLK, to szczyt sprzedaży na rynku amerykańskim przypadł na 2005 rok, kiedy to Mercedesowi udało się sprzedać prawie 11k sztuk. Ale, w 2019 roku Mercedesowi również udało się sprzedać tylko mniej niż 2000 sztuk.

Czy Mercedes zamierza ożywić SL i SLC?

W 2019 roku szef designu Mercedesa, Gorden Wagener, powiedział, że SL zostanie wskrzeszony w 2022 roku. Cele nowego SL to bardziej skoncentrowane wrażenia z jazdy i skupienie się na przywróceniu kultowego designu Mercedesa 300SL.
Za rozwój nowego SL-a odpowiada dział Mercedes AMG, co oznacza tylko tyle, że SL będzie oferował właściwości jezdne bardziej zbliżone do sportowych modeli AMG GT. Silniki dla nowego SL-a to prawdopodobnie będzie V6 dla modelu podstawowego i V8 dla modelu topowego.
Wariant V12 jest raczej wątpliwy, ponieważ Mercedes przestał produkować samochody z silnikiem V12 kilka lat temu z powodu coraz bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących emisji spalin.
Wiele źródeł związanych z firmą wskazuje również, że na horyzoncie jest również możliwy powrót modelu SLC.

  Tesla vs. Mercedes - Który jest lepszy?

Jaka przyszłość czeka samochody z nadwoziem typu kabriolet?

Przyszłość sportowych samochodów typu kabriolet stoi pod znakiem zapytania, ponieważ szaleństwo na punkcie SUV-ów wciąż rośnie. Wielu producentów samochodów odchodzi nawet od sedanów na rzecz SUV-ów, a sedany dostarczają znacznie więcej egzemplarzy niż kabriolety.
Co więcej, kabriolety są zazwyczaj kojarzone z mocnymi, większymi silnikami. A tego typu silniki są powoli wycofywane z produkcji ze względu na sztywne przepisy dotyczące emisji spalin. Tylko czas pokaże, jaka będzie przyszłość kabrioletów, ale jak na razie to SUV-y wydają się być segmentem, który oferuje najwięcej obietnic.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z