Najlepszy rok dla używanego Porsche Boxster

Najlepszy rok dla używanego Porsche Boxster

Porsche Boxter to 2-drzwiowy samochód sportowy typu roadster, którego celem jest zapewnienie ekscytujących wrażeń z jazdy samochodem sportowym bez zawyżonej ceny Porsche 911.

Boxter różni się znacznie od modelu 911, ponieważ 911 ma silnik zamontowany z tyłu, a modele Boxter/Cayman mają silnik zamontowany pośrodku. Oznacza to, że Boxter wykorzystuje dobrze sprawdzoną formułę samochodu sportowego, a 911 to zupełnie inne doświadczenie.

Pierwsza generacja Boxter została wydana w 1996 roku, druga generacja nastąpiła w 2005 roku, trzecia generacja rozpoczęła się z powrotem w 2012 roku, a następnie najnowsze modele 718 w 2016 roku. Wybór najlepszego roku modelowego Boxtera zależy od wielu różnych czynników, ale generacja 2012-2016 wydaje się być ogólnie najlepszą opcją.

Trzecia generacja Boxtera (2012-2016)

Prawdopodobnie najlepiej wyglądający Boxter trzeciej generacji 981 jest również ogromną poprawą w stosunku do modeli drugiej generacji, ponieważ wprowadzono w nim wiele ulepszeń inżynieryjnych. Te modele Boxtera są ostatnimi modelami Boxtera oferującymi silnik wolnossący i to jest częściowo powód, dla którego te modele są tymi, które warto kupić.

Te lata modelowe oferują również przyzwoite luksusowe udogodnienia, a Cayman i Boxter mają wiele wspólnych części, co nie miało miejsca w przypadku wcześniejszych modeli. Modele 981 Boxter kosztują średnio około 53 tys. dolarów, co jest dość przystępną ceną, biorąc pod uwagę to, co dostajesz.

981 Boxter występuje w kilku różnych modelach. Standardowy model Boxster oferuje silnik 2.7L flat-6, a ulepszony Boxster S oferuje silnik 3.4L. Oba modele są wyposażone w manualną skrzynię biegów lub dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów Porsche PDK.

  Czy warto kupić Porsche Macan?

Zarówno model Cayman, jak i Boxster tej generacji były wysoko oceniane przez wiele różnych magazynów motoryzacyjnych jako jedne z najlepiej prowadzących się samochodów w każdym punkcie cenowym. Znalezienie dobrze utrzymanego egzemplarza jest również dość łatwe, ponieważ jest ich wiele.

Boxter drugiej generacji (2005-2012)

Druga generacja Boxtera nazywana jest generacją 987, a Boxter 987 został zaprezentowany podczas Paryskiego Salonu Samochodowego w 2004 roku razem z modelami Porsche 911 997gen. Wcześniejsze modele tej generacji nie radziły sobie zbyt dobrze, ponieważ były dość podatne na różnego rodzaju problemy.

Jednak modele Boxster z lat 2009-2012 były dość niezawodne, a lifting sprawił, że wyglądały o wiele atrakcyjniej niż modele sprzed liftingu. Wcześniejsze modele doświadczały wielu problemów z silnikiem z powodu technologii wału pośredniego (IMS), która została później rozwiązana w modelach z 2009 roku.

Wielką zaletą tych modeli jest zastosowanie hydraulicznego układu kierowniczego, co oznaczało, że modele te oferowały lepsze wyczucie kierownicy w porównaniu do Boxtera 981, który wykorzystywał bardziej nowoczesne elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Boxter 987 gen był również pierwszą generacją, która skorzystała z ograniczonego podziału mechanizmu różnicowego, który znacznie poprawił dynamiczne zdolności samochodu.

Średnia cena Boxtera 987 to 32 tys. dolarów, a wiele osób uważa, że 2009-2012 987 to najlepszy używany model Boxtera, ale 981 z pewnością oferował wiele ulepszeń.

Fourth-gen Boxster (2016-present)

Najnowsze modele Porsche Boxster noszą nazwę 718 Boxster. Modele te są dalekie od wcześniejszych modeli, ponieważ w tej generacji przestały oferować silniki wolnossące, a tylko najwyższy model trim Boxter GTS nadal korzysta z silnika wolnossącego.

  Jaki jest najmniejszy SUV Porsche?

Zupełnie nowy Boxster kosztuje 62 tys. dolarów i oferuje 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 300 KM, a najlepszym modelem Boxtera z tej generacji jest Boxter GTS 4.0, ale 4.0 zaczyna się od 90 tys. dolarów, czyli prawie trzy razy więcej niż używany Boxter 987.

Wielu purystów Porsche uważa, że generacje 718 straciły urok wcześniejszych modeli Porsche, nawet wolnossące modele nie są tak ekscytujące z powodu wielu dość restrykcyjnych przepisów dotyczących emisji. Bez względu na wszystko, Boxster najnowszej generacji jest najlepszym samochodem z całej linii Boxsterów.

Sekcja FAQ

Jaka jest różnica między Porsche Cayman a Porsche Boxster?

W zasadzie te dwa modele są takie same, ale Boxster jest dostępny tylko jako kabriolet/roadster, a Cayman to surowe coupe. Cayman jest bardziej zorientowany na osiągi, a Boxster jest głównie przeznaczony do grand touring, ale różnica jest prawie nieistniejąca.

Cayman jest lżejszy i lepiej nadaje się do jazdy po torze, ale Boxster jest bardziej stylową, bardziej pluszową wersją, ponieważ zazwyczaj oferuje bardziej odważne wnętrza i opcje wyposażenia. W skrócie, są one takie same, więc wybierając którekolwiek z tych dwóch, nie idziesz na kompromis ani w kwestii osiągów, ani luksusu.

Jakie jest gorsze Porsche Boxter do kupienia?

Porsche stworzyło mnóstwo niesamowitych samochodów w całej historii marki, ale nawet Porsche udało się namieszać z kilkoma wątpliwymi modelami. Najbardziej wątpliwym modelem Porsche Boxter wszech czasów jest pierwsza generacja 986 Boxster.

  Dlaczego Porsche są tak drogie?

Model 986 Boxter był hitem, bo sprzedawał się jak szalony, a w dodatku pomógł Porsche przejść przez dość intensywny kryzys finansowy. Problemy były głównie związane z układem napędowym, ponieważ modele Tiptronic nie były w stanie osiągnąć 60mph w mniej niż 7 sekund, co jest zdecydowanie za wolno jak na samochód sportowy.

Modele te miały również wiele problemów z pękniętych lub poślizgu głowic cylindrów, które czasami bałagan silnika do punktu bez powrotu. Poza tym, ten Boxster oferował rozkład masy prawie 50:50, a zdolności obsługi były również imponujące.

Czy nowe Porsche 718 Boxster zachowuje swoją wartość?

Wspomniane wcześniej 718 Boxstery kosztują teraz dużo pieniędzy i nie trzymają swojej wartości tak dobrze, jak wiele sklepów internetowych raportuje spadek wartości o 52% w ciągu pierwszych 5 lat posiadania. Rzeczy są nieco inne z limitowanej edycji modelu GTS, model ten jest o wiele lepiej, jeśli chodzi o amortyzację, ale kosztuje prawie 90k dolarów.

Jest to również jeden więcej powodów, aby rozważyć używane, starszy model Porsche Boxter, ponieważ oferują one naturalnie wolnossące silniki, prawdopodobnie lepsze właściwości jezdne i lepiej długoterminowej inwestycji finansowej w ogóle.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z