Nowy Citroën AMI electric vs. podobne samochody EV

Citroën AMI

Życie w zatłoczonym mieście z dużym samochodem stało się w dzisiejszych czasach nieco nieznośne, ponieważ coraz trudniej jest znaleźć miejsce do parkowania. Co więcej, wiele miast na całym świecie jest obecnie skłonnych do pobierania opłat za zatłoczenie, aby zniechęcić ludzi do wjeżdżania swoimi paliwożernymi samochodami do centrów miast.

Jeśli weźmiemy pod uwagę, że wiele miast na całym świecie zostało zaprojektowanych przed erą samochodów, możemy szybko dojść do wniosku, że centra miast i duże miasta w ogóle nie są najlepszymi przyjaciółmi samochodów. Stworzyło to zapotrzebowanie rynku na mikromiejskie samochody elektryczne, które zmieszczą się wszędzie i w ogóle nie zanieczyszczają środowiska, a tym samym eliminują wszystkie wady, które zwykle wiążą się z jazdą dużym samochodem w mieście.

Nowy Citroen AMI robi postępy na całym świecie, ponieważ zapowiada się na idealny samochód miejski, ponieważ jest tani, mały, intuicyjny i łatwy w prowadzeniu. Jednak AMI nie jest jedynym samochodem w tym segmencie, a w tym artykule, mamy zamiar porównać nowy Citroën AMI elektryczny vs podobne EV i powiedzieć, co można dostać z każdym.

Na początek musimy wspomnieć o Renault Twizzy, który jest już od dłuższego czasu. Inne imponujące produkty startupowe, takie jak Sion, próbują również dotrzeć do rynku. Wspomnimy również o starym dobrym Smart EQ ForTwo, który istnieje już od kilkudziesięciu lat.

Citroen AMI

Citroen AMI technicznie nie jest nawet samochodem, ale raczej czterokołowcem, co oznacza, że może go prowadzić każdy, kto ma więcej niż 14 lat. AMI kosztuje w Europie zaledwie 5000 euro, jego maksymalna prędkość wynosi około 45 km/h/29 mil, zasięg 75 km/46 mil i można go naładować od 0% do 100% poprzez zwykłe domowe gniazdko w nieco ponad 3 godziny.

  Najczęstsze problemy z Citroënem C4 Picasso

AMI został zaprojektowany tak, aby był jak najprostszy, co oznacza, że ma tylko trzy przyciski wewnątrz. W zestawie znajduje się również stacja dokująca/USB dla telefonu oraz mały głośnik Bluetooth, który można wyjąć z AMI, jeśli ma się takie życzenie. Podsumowując, AMI to idealna mała kieszonkowa rakieta do ruchliwych centrów miast.

Renault Twizy

Z ponad 30 000 sztuk sprzedanych na całym świecie (głównie w Europie), Renault Twizy jest niekwestionowanym mistrzem w tym segmencie, ale to przede wszystkim dlatego, że nie miał zbyt wielu rywali, z którymi mógłby konkurować aż do teraz. Twizy kosztuje około 7000-8000 euro i musisz dopłacić, jeśli chcesz mieć drzwi, tak, słyszałeś to dobrze.

Dobrą wiadomością jest to, że Twizy może trwać aż 120KM/75 mil na pełnym ładowaniu i że może osiągnąć maksymalną prędkość 45kmp/29mph, który jest dokładnie taki sam jak Citroen AMI. Twizy posiada sprytną dwumiejscową konfigurację i sprawia wrażenie bardziej motocykla niż samochodu.

The Sion

Jeśli chcesz doświadczyć futurystycznego mikro samochodu miejskiego, nie szukaj dalej niż Sion, maleńki samochód miejski, który ładuje się przez panele słoneczne umieszczone na górze. Sion oferuje więcej miejsca z czterema drzwiami i maksymalny zasięg około 300 km/186 mil, co stawia go na samym szczycie stawki. Jednak Sion będzie ustawić cię z powrotem około 25.000 euro, co nie jest małą cenę do zapłaty.

Możesz naładować Sion na szybkiej ładowarce do 80% w zaledwie 35 minut, co jest przyzwoitym tempem, biorąc pod uwagę maksymalny zasięg samochodu. Dzięki baterii o pojemności 54kWh, Sionowi udaje się zaoferować baterię większą od wielu samochodów elektrycznych z rodziny Citroena, takich jak na przykład e-C4.

  Najczęstsze problemy z Citroën DS3

Smart EQ ForTwo

Firma samochodowa Smart już od jakiegoś czasu zajmuje się produkcją malutkich samochodów miejskich, co oznacza, że można ją uznać również za pionierów w tym segmencie. Najbardziej udanym i najdłużej istniejącym modelem Smarta jest ForTwo, który obecnie można mieć również z elektrycznym układem napędowym. Jednak Smart EQ ForTwo będzie kosztował ponad 20 000 euro jako nowy.

Z 17kWh baterii, ForTwo może zrobić około 100km/60 mil na pełnym ładowaniu i może ładować się z 20% do 80% w nieco ponad 50 minut. W sumie Smart EQ ForTwo jest poniekąd legendą w tym segmencie, ale kosztuje trochę za dużo jak na to, co oferuje.

Sekcja FAQ

Czy małe miejskie samochody elektryczne są tego warte?

Finansowo rzecz biorąc, malutki samochód miejski jest najlepszym typem samochodu, jaki możesz kupić, ponieważ będzie Cię kosztował tylko ułamek tego, co musiałbyś zapłacić za coś większego. Te samochody są wystarczająco szybkie, oferują przyzwoity zasięg i są naprawdę łatwe do zaparkowania i prowadzenia nawet w najbardziej ruchliwych centrach miast.

Możesz zostawić je zaparkowane bez obawy, że zostaną skradzione, ponieważ pochodzą one z różnych urządzeń bezpieczeństwa. Jeśli mieszkasz w ruchliwym mieście i potrzebujesz samochodu dojeżdżającego do pracy, mały samochód miejski, taki jak Ami lub Twizy, jest prawdopodobnie najlepszą rzeczą, jaką możesz teraz zdobyć.

Czy małe miejskie samochody elektryczne to przyszłość?

Przez ostatnie kilkanaście lat obserwujemy silny spadek produkcji samochodów z dużymi silnikami i ogólnie dużych samochodów. Ludzie zwracają się w stronę SUV-ów i crossoverów, a sprytne zarządzanie przestrzenią staje się ważniejsze niż faktyczny rozmiar.

  Czy Citroën DS3 to dobry samochód?

Jeśli połączymy to z ciągle rosnącymi kosztami życia w mieście, od razu widać, dlaczego te małe samochody mają sens. Nie zanieczyszczają tak bardzo, nie kosztują tak dużo, są łatwe do życia, łatwe do zaparkowania, łatwe do ubezpieczenia i łatwe do prowadzenia.

Jak popularne są małe miejskie samochody elektryczne?

Małe miejskie samochody elektryczne stają się coraz bardziej popularne z dnia na dzień, zwłaszcza w tych dniach, kiedy ceny paliwa naprawdę zaczynają się kopać. Miasta stają się coraz bardziej zatłoczone, a o parking coraz trudniej.

Nawet jeśli nie były one popularne w ogóle około dekady temu, wydaje się, że fala jest odwracając i że te małe elektryczne samochody miejskie stają się naprawdę popularne ostatnio, zwłaszcza w Europie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z