Nowy Citroën ë-Berlingo electric a podobne samochody elektryczne

Citroën ë-Berlingo

Citroën e-Berlingo jest najbardziej znanym elektrycznym MPV/cargo vanem Citroëna, co oznacza, że może zadowolić zarówno rodziny, jak i firmy. Model e-Berlingo jest wyposażony w słynny akumulator o pojemności 50 kWh, który można zobaczyć w wielu innych modelach elektrycznych Citroëna.

e-Berlingo siedzi w naprawdę konkurencyjnym segmencie rynku, a zatem porównanie nowego Citroën ë-Berlingo electric vs podobne samochody elektryczne jest głównym tematem tego artykułu. Do podobnych samochodów elektrycznych należą Peugeot Partner, Opel/Vauxhall Combo, Fiat Doblo, Ford Tourneo i VW .ID BUZZ.

Jednakże, jeśli chcesz 7-miejscowego rodzinnego samochodu elektrycznego, ale chcesz, aby był szybki, luksusowy, wygodny i pożądany, będziesz musiał wstąpić do Tesli Model Y lub Mercedesa EQV/EQB. Tak czy inaczej, te samochody są znacznie droższe znacznie bardziej zdolne i znacznie bardziej luksusowe.

Segment elektrycznych MPV/średnich samochodów dostawczych dopiero się zaczyna i prawdopodobnie zobaczymy wiele nowych elektrycznych MPV w miarę upływu czasu. Oznacza to również, że te MPV nie są najlepsze, jeśli chodzi o samochody elektryczne, ponieważ segment elektrycznych MPV nie jest tak naprawdę interesujący dla większości potencjalnych nabywców samochodów elektrycznych.

Citroën e-Berlingo

Citroën e-Berlingo występuje w dwóch różnych wariantach, jako siedmiomiejscowy MPV lub średniej wielkości van towarowy. Różnice między zwykłymi modelami Berlingo i elektrycznym Berlingo to oczywiście układ napędowy, praktyczność, wydajność i cena. e-Berlingo kosztuje około 40 000 euro, niektóre modele kosztują nieco mniej niż 40, podczas gdy inne przekraczają 40.

„Normalne” Berlingo jest znacznie tańsze od tego, a 40k to trochę dużo jak na zwykłe stare Berlingo. Z baterią około 50kWh, Berlingo jest w stanie zrobić około 174 mil na pełnym ładowaniu i może być ładowany za pomocą szybkiej ładowarki DC 100kW od 20% do 80% w około 25 minut w najlepszym przypadku.

  Najczęstsze problemy z Citroënem C1

Zwykły e-Berlingo może z łatwością usiąść do siedmiu osób z akrów wolnego miejsca, podczas gdy wariant cargo może załadować do 1700 funtów ładunku, który jest z pewnością dużo. e-Berlingo zapowiada się na zaskakująco udanego elektrycznego Citroëna, ale będziemy musieli poczekać i zobaczyć, jak e-Berlingo wypada na tle swoich najzacieklejszych rywali.

Peugeot Partner, Opel/Vauxhall Combo, Fiat Doblo

Być może zaskoczy Cię fakt, że Peugeot Partner, Opel/Vauxhall Combo i Fiat Doblo dzielą swoje układy napędowe ze wspomnianym e-Berlingo, co oznacza, że wszystkie te pojazdy powstają na tej samej platformie „Stellantis”. Stellantis to nazwa firmy, która jest właścicielem wszystkich tych producentów samochodów, dlatego też dzielą one tę samą platformę.

Bateria 50kWh, 136 KM, zasięg 170-200 mil, wszystkie te atrybuty można znaleźć we wszystkich czterech tych samochodach, a jedyne różnice między nimi to design i niewielkie różnice w poziomach wykończenia i komfortu. Najbardziej popularny z tej grupy wydaje się być jednak e-Berlingo.

Cenowo są one również bardzo podobne, co oznacza, że ostateczna decyzja o zakupie będzie prawdopodobnie oparta na tym, który z nich uznasz za lepszy i na Twojej lojalności wobec odznaki. Co więcej, prawie wszystkie EV wyprodukowane przez te cztery marki (w tym wiele dodatkowych marek w ramach grupy Stellantis) dzielą baterię 50kWh i resztę układu napędowego.

Ford Tourneo i VW .ID BUZZ

Citroën e-Berlingo i reszta samochodów wymienionych powyżej nie są jedynymi dwoma samochodami, które dzielą większość swoich części, ponieważ można to również zauważyć w przypadku Forda Tourneo i zupełnie nowego VW .ID BUZZ. Te dwa samochody nie stanowią bezpośredniej konkurencji dla e-Berlingo, ale pełnią podobną rolę na rynku, zwłaszcza że nie ma zbyt wielu opcji, które można wybrać.

  Czy Citroën C4 Cactus to dobry samochód?

Te dwa są nieco droższe i również mogą pomieścić do siedmiu osób. Gdzie te dwa zrobić bardziej znaczącą różnicę jest wielkość baterii, ponieważ oferują większy 77kWh baterii i zasięg do 260 mil. Te liczby nie są jeszcze potwierdzone, ale są zrozumiałe, ponieważ bateria 77kWh jest większa.

Można się spodziewać, że te dwa kosztują od 10.000 euro do nawet 20.000 euro więcej niż Berlingo i reszta gangu Stellantis. Warto również wspomnieć, że te dwa oferują wyższą maksymalną prędkość ładowania DC 175kW i są ogólnie bardziej luksusowe i lepiej wyposażone.

Wideo: Czy Citroën Ë-Berlingo to idealny rodzinny samochód elektryczny?

Sekcja FAQ.

Jaki jest najbardziej luksusowy siedmiomiejscowy samochód elektryczny?

Najbardziej luksusowym siedmiomiejscowym samochodem elektrycznym jest zupełnie nowy SUV Mercedes EQS. EQS jest oparty na tej samej platformie co wersja sedan, EQS, która jest prawdopodobnie najbardziej luksusowym samochodem elektrycznym w historii. EQS SUV został zaprojektowany głównie z myślą o pięciu miejscach, ale można zapakować dwa więcej, jeśli zdecydujesz się podnieść trzeci rząd siedzeń.

Wpłynie to na Twoją ogólną pojemność bagażową, która znacznie się skurczy. Jest to jeszcze bardziej przesadzone przez fakt, że SUV EQS w ogóle nie otrzymuje przedniego bagażnika.

Jaki jest najbardziej przestronny siedmiomiejscowy samochód elektryczny?

Jeśli chcesz mieć najwięcej miejsca, proponowałbym spojrzeć na Citroëna e-Spacetourer lub Peugeota e-Traveler, oba oparte na istniejącej platformie Stellantis i mieszczące jednocześnie do 9 pasażerów.

  Czy Citroën C6 to dobry samochód?

Najbardziej przestronny elektryczny SUV to Tesla Model X, ponieważ oferuje miejsca siedzące dla nawet siedmiu osób bez poświęcania przestrzeni ładunkowej lub miejsca na głowę / nogi. Inne naprawdę przestronne elektryczne SUV-y to Audi e-Tron, Jaguar I-Pace, nowy Rivian i nadchodzący elektryczny Hummer.

Czy Citroën e-Berlingo jest tego wart?

Aby być całkowicie jasne, e-Berlingo nie jest najbardziej przestronny, ani elektryczny CAR z najdłuższym zasięgiem. Szczerze mówiąc, e-Berlingo nie jest w niczym najlepszy, co rodzi pytanie, czy jest to samochód, na który powinieneś zwrócić uwagę?

Mimo, że istnieją lepsze samochody elektryczne, e-Berlingo jest więcej niż wystarczająco dobry, ponieważ oferuje wystarczająco dużo miejsca, jest naprawdę bezpieczny i stosunkowo wygodny. Cena wyjściowa jest nieco trudna do przełknięcia, ale wygląda na to, że e-Berlingo i tak się sprzedaje.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z