Nowy Citroën ë-C4 electric a podobne samochody EV

Citroën ë-C4

Nowy Citroën e-C4 to w pełni elektryczny samochód rodzinny stworzony, aby zbliżyć Citroëna do najpopularniejszej grupy rodzinnych samochodów elektrycznych. e-C4 opiera się na znanej platformie Stellantis EV, którą można zobaczyć w wielu samochodach elektrycznych produkowanych przez Citroëna, Peugeota, Fiata, Vauxhall/Opel i wszystkie inne marki pod parasolem Stellantis.

W tym artykule, będziemy porównywać nowy Citroën ë-C4 elektryczny vs podobne samochody EV i powiedzieć, jak one porównać i dlaczego należy przejść do jednego nad drugim. e-C4 jest zasilany przez 50kWh baterię, która daje samochód przyzwoity zasięg i przyzwoitą moc. Istnieją pewne samochody, które oferują więcej w każdym segmencie, ale kosztują dużo więcej pieniędzy.

Największe rywale Citroën e-C4 są Volkswagen ID.3, Nissan Leaf, Kia EV6, Hyundai Ioniq 5, i Mazda MX-30. Niektóre z nich są nieco bardziej poważne i nakazują wyższą cenę tag, ale wiele osób widzi je jako część tej samej grupy, która jest ekonomia do średniego segmentu rodziny EV.

Tak czy inaczej, mamy zamiar teraz iść dogłębnie z każdym z tych samochodów i powiedzieć, co można dostać za swoje pieniądze.

Citroën e-C4 electric

Citroën e-C4 electric zaczyna się gdzieś pomiędzy €33,000-€35,000 i oferuje 50kWh baterię, która daje 136 KM i maksymalny zasięg około 218 mil. e-C4 może być ładowany z maksymalnie 100kW soku, który pozwala osiągnąć 80% z 20% ładowania w nieco ponad 20 minut. Ten układ napędowy jest skojarzony ze stałym napędem FWD.

Pod względem stylistycznym e-C4 podąża za znanym językiem projektowania Citroëna, dzięki czemu samochód wygląda ekscytująco i młodzieżowo. Wnętrze jest nowoczesne i ładnie rozplanowane, dzięki czemu cały samochód sprawia wrażenie aktualnego. Przestrzeń jest również obfita, a konfiguracja Stellantis 50kWh prawdopodobnie będzie naprawdę niezawodna, ponieważ jest naprawdę powszechna wśród wielu samochodów.

  Najczęstsze problemy z Citroënem DS4

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 Pro Performance z 204 KM zaczyna się od około 36,000 euro, co jest nieco powyżej Citroën e-C4, ale ID.3 dostaje również nieco większy akumulator 62kWh, który może dać około 265 mil zasięgu. ID.3 obsługuje szybkie ładowanie do 100kW, jak również, co oznacza, że 20-80% bateria jest wykonywana w około 25 minut.

ID.3 wygląda bardziej futurystycznie niż Citroën e-C4 zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, co sprawia, że całe doświadczenie jest nieco bardziej ekscytujące. Model e-C4 wygląda jak zwykły samochód z silnikiem spalinowym, podczas gdy ID.3 jest oczywiście pojazdem elektrycznym, ponieważ stara się być tak futurystyczny, jak to tylko możliwe. Przestrzeń wewnętrzna w ID.3 jest wspaniała, zwłaszcza drugi rząd siedzeń, a niezawodność jest naprawdę dobra.

Nissan Leaf

Jeśli zapłacisz między 33 000 a 41 000 euro, możesz również uzyskać 150 KM Nissan Leaf/Nissan Leaf e+. Tańszy Leaf dostaje mniejszy akumulator 39kWh, podczas gdy większy model Leaf e+ dostaje 59kWh. Zwykły Leaf może zrobić około 168 mil zasięgu, podczas gdy Leaf e+ może zrobić aż 260 mil zasięgu. Możesz szybko naładować Leaf z 50kW mocy i 20-80% trwa prawie godzinę.

Przestrzennie, Nissan Leaf jest zauważalnie mniejszy niż inne samochody na tej liście, ale jest również tańszy na całym pokładzie. Dostajesz również mniej udogodnień z Leaf, ale to jest znacznie tańsze, aby uzyskać w pełni wyposażone Leaf niż to jest jakikolwiek inny samochód na tej liście.

  Najczęstsze problemy z Citroën C4 Cactus

Kia EV6

Jedynym modelem EV6, który może być zdalnie porównywany z tymi trzema poprzednimi samochodami, jest model EV6 Standard Range 2WD o wartości 47 000 euro z baterią 54kWh i maksymalnym zasięgiem 200 mil. Dobrą rzeczą jest to, że EV6 obsługuje szybkie ładowanie do 175kW, które może naładować samochód od 20% do 80% w zaledwie 17 minut.

Gdzie Kia robi największy skok jest wnętrze i projekt zewnętrzny, ponieważ wygląda (moim zdaniem) lepiej niż jakikolwiek inny samochód na tej liście. Wyższe modele EV6 są dużo droższe, ale są też dużo lepsze pod praktycznie każdym względem.

Hyundai Ioniq 5

Jak to jest z EV6, jedynym porównywalnym modelem Ioniq 5 do pierwszych trzech samochodów jest model 54kWh 43,000 € Ioniq 5 Standard Range FWD. Ten pochodzi z tego samego akumulatora znalezionego w EV6, który wypycha 170 KM w obu modelach. Może on również ładować się z prędkością do 175kW z niemal identycznym czasem ładowania.

Ioniq 5 wygląda równie atrakcyjnie i użytecznie jak EV6, zwłaszcza dla tych, którzy kochają blokowy i retro-futurystyczny design.

Mazda MX-30

Jednym z najtańszych samochodów na tej liście jest Mazda MX-30, ponieważ zaczyna się od około 34 000 euro za model 30kWh, który jest zdecydowanie tym z najmniejszą baterią tutaj. Wystarczy to na zaledwie 100 mil zasięgu, 143 KM i „szybki” czas ładowania 37kW, który jest również najgorszy tutaj z dość dużym marginesem.

  Czy Citroën DS3 to dobry samochód?

Poza tym MX-30 jest też najsłabszy jeśli chodzi o przestrzeń wewnątrz, wypadając gorzej tylko od mniejszego Nissana Leaf. Design jest również stosunkowo dziwny i MX-30 po prostu nie należy do tego samego zdania co samochody takie jak EV6, e-C4, ID.3, czy Ioniq 5.

Sekcja FAQ.

Czy Citroën e-C4 się opłaca?

Jeśli podoba Ci się język projektowania Citroëna i zadowala Cię maksymalny zasięg, przestrzeń i udogodnienia, to e-C4 na pewno warto. Niektórzy uwielbiają sposób, w jaki e-C4 nie krzyczy EV, podczas gdy inni doceniają, gdy EV wygląda inaczej niż wszystko inne na drodze. Tak czy inaczej, e-C4 to naprawdę konkurencyjny samochód w swoim segmencie.

Czy Citroën e-C4 jest samochodem luksusowym?

Z ceną wyjściową na północ od 33 000 euro, można by się spodziewać, że e-C4 będzie oferował sporo luksusowych funkcji, ale nie do końca tak jest. Nieelektryczna wersja C4 kosztuje aż o 12 000 euro mniej niż e-C4, co oznacza, że elektryfikacja ma wysoką cenę.

Czy powinienem kupić Citroëna e-C4 czy zwykłe C4?

Za moje pieniądze wybrałbym zwykłe C4, ponieważ kosztuje ono znacznie mniej pieniędzy niż e-C4. Jednak pojazdy elektryczne są znacznie droższe, niezależnie od marki i modelu, co oznacza, że różnica w cenie między zwykłym C4 a e-C4 nie jest niczym nadzwyczajnym.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z