Nowy Citroën ë-SpaceTourer a podobne samochody elektryczne

Citroën ë-SpaceTourer

Citroën SpaceTourer został faktycznie po raz pierwszy wydany jeszcze w 1994 roku, kiedy to został nazwany Citroën Jumpy. Nazwa SpaceTourer została przyjęta w 2015 roku wraz z wydaniem trzeciej generacji Jumpy/SpaceTourer. Jednak elektryczny e-SpaceTourer dołączył do składu w 2021 roku i jest częścią stosunkowo małej grupy większych rodzinnych elektrycznych MPV.

W tym artykule, mamy zamiar porównać Nowy Citroën ë-SpaceTourer elektryczny vs podobne samochody EV i powiedzieć, co dostaniesz z każdym. Jako takie, Citroën e-SpaceTourer konkuruje z takimi jak Peugeot e-Traveller i Opel/Vauxhall Vivaro-e, a wszystkie trzy z nich są oparte na tej samej platformie wykonane przez ich firmy macierzystej, Stellantis.

Citroën e-SpaceTourer konkuruje jednak także z Mercedesem EQV i Toyotą PROACE Verso. e-Spacetourer, Peugeot Traveller i Opel/Vauxhall Vivaro-e są naprawdę podobne, ponieważ mają tę samą specyfikację, to samo podwozie i większość części mechanicznych i wewnętrznych. Oznacza to, że mają również takie same wymiary i pojemność ładunkową.

Mercedes EQV i Toyota PROACE Verso są dość różne, zwłaszcza EQV, który oferuje największą baterię i najdłuższy możliwy zasięg. Jednak EQV kosztuje też więcej niż wszystkie pozostałe MPV w tym artykule.

Citroën e-SpaceTourer

Citroën e-SpaceTourer zaczyna się od około 51 000 euro za model z mniejszą baterią 50kW, natomiast model z baterią 75kW kosztuje około 5 000 euro więcej. Model 50kW oferuje zasięg 111 mil/180km, natomiast model 75kW – 164 mile/265km. Wszystkie wersje mogą pomieścić do 9 osób, a e-SpaceTourer można mieć również w większej formie XL.

Jeśli chodzi o design, e-SpaceTourer z pewnością nie zdobędzie w najbliższym czasie żadnej nagrody, ale też nikogo nie urazi. To wygodny, bezsensowny rodzinny MPV/van, który potrafi zrobić wszystko, czego oczekujemy od samochodu w tym segmencie.

  Najczęstsze problemy z Citroënem DS9

Peugeot e-Traveller

Ceny Peugeot e-Traveller zaczynają się od 63 000 euro za mniejszy model z baterią 50kW, natomiast większy model 75kWh kosztuje nieco poniżej 70 000 euro. Maksymalny zasięg jest identyczny jak w przypadku e-SpaceTourera, a e-Traveller jest również dostępny w konfiguracji średniej i długiej. Wszystkie modele e-Traveller mogą pomieścić do 9 pasażerów.

W porównaniu z e-SpaceTourer, e-Traveller ma znacznie wyższą cenę, mimo że te dwa modele są bardzo podobne. Jasne, Peugeot prawdopodobnie wygląda lepiej, a jego wnętrze jest wyposażone w materiały wyższej jakości, ale faktem jest, że te dwa są takie same i wzrost ceny dla e-Traveller nie jest tego wart.

Opel/Vauxhall Vivaro-e

Vivaro-e o mocy 50 kWh jest najtańszy z całej trójki, podczas gdy model o mocy 75 kWh kosztuje 56 000 euro, co również obniża cenę e-Travellera i jest niemal identyczne jak w przypadku e-SpaceTourera. Vivaro-e jest również dostępny w rozmiarach M i XL i może pomieścić do 9 osób w taki sam sposób jak dwa powyższe modele.

Pod względem designu, Vivaro-e wydaje się być najczystszym z całej trójki i lepiej zarządza przestrzenią, co oznacza, że oferuje najwięcej miejsca w środku. Wnętrze wygląda ładnie, ale jest prawdopodobnie mniej ekscytujące niż te w jego dwóch siostrzanych rywali.

Mercedes EQV

Jeśli chcesz największy zasięg i największy luksus, będziesz musiał iść z Mercedes EQV. Z ceną wywoławczą € 67,000, EQV pochodzi z 60kWh baterii z maksymalnym zasięgiem 130 mil/205 km. Jeśli chcesz kupić top-spec 90kWh model z 190 mil/305 km zasięgu, trzeba będzie zapłacić w górę 70.000 euro.

  Czy Citroën DS7 Crossback to dobry samochód?

EQV jest bardziej komfortowym, bardziej luksusowym i lepiej wyglądającym MPV niż wszystkie inne na tej liście, ale nie dorównuje im wszystkim, ponieważ nie oferuje 9 miejsc. W EQV max można posadzić do 7 osób, więc jeśli nie potrzebujesz 9 miejsc, to EQV jest tutaj oczywistym wyborem.

Toyota PROACE Verso

Toyota PROACE Verso jest ostatnim pretendentem tutaj i byłbyś zaskoczony, gdybyś dowiedział się, że PROACE polega na układzie napędowym pochodzącym ze Stellantis, co oznacza ten sam zasięg i ten sam rozmiar baterii, co pierwsze trzy MPV na tej liście. Verso może pomieścić do 8 pasażerów w modelu średniej wielkości i do 9 w większym modelu.

Cena wyjściowa wynosi 60 000 euro za mniejszy akumulator i mniejszą formę, natomiast większy akumulator w 9-miejscowej wersji Verso kosztuje 5 000 euro więcej. Toyota ma ładnie rozplanowane wnętrze, ale nie dorównuje oryginalnym trzem MPV wyprodukowanym przez Stellantis, ponieważ nie wszystkie wersje występują z układem 9-miejscowym, co oznacza, że trzeba wydać więcej pieniędzy, aby go uzyskać.

Dział FAQ.

Czy Citroën e-SpaceTourer jest lepszy niż e-Traveller, Vivaro-e, PROACE Verso i Mercedes EQV?

Najlepszym MPV jest tutaj Mercedes EQV, ale tylko wtedy, gdy nie potrzebujesz więcej niż 7 miejsc jednocześnie. Jeśli jednak potrzebujesz więcej niż 7 miejsc, dałbym przewagę Citroënowi e-SpaceTourer, ponieważ najlepiej równoważy koszty, design, pojemność, miejsca siedzące i technologię. e-Traveller jest po prostu za drogi bez żadnego powodu, a Vivaro-e jest na drugim miejscu.

  Wszystko o nowych elektrycznych Citroënach

PROACE Verso jest również naprawdę dobrą opcją, ale brakuje mu elastyczności, ponieważ nie wszystkie modele mają układ 9-miejscowy.

Czy elektryczne MPV są popularne?

Nie bardzo. Elektryczne MPV nie były dostępne nawet rok czy dwa temu, co oznacza, że dopiero zaczynają się pojawiać. Ponieważ te samochody nie są typowymi samochodami dojeżdżającymi do pracy dla większości ludzi, nie jest w 100% pewne, jak dobrze sobie poradzą. Jeśli jednak wykorzystamy je jako miejskie transportery i komercyjne vany, to faktycznie mogą być świetne.

Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, czy staną się one popularne, ale na razie nie ma ich zbyt wiele na drogach.

Czy elektryczny MPV/Van ma sens?

Cóż, to zależy od twojego scenariusza użytkowania. Jeśli jesteś typem faceta, który spędza dużo czasu jeżdżąc na długich dystansach, nie są one najlepszym wyborem. Jednakże, jeśli masz tendencję do wykonywania krótkich dojazdów do pracy w mieście, mogą one zaoszczędzić zarówno pieniądze, jak i czas.

Ponieważ większość miast na świecie oferuje wiele korzyści dla pojazdów elektrycznych, takich jak specjalny parking i brak opłat za wjazd do miasta, elektryczny van/MPV może być naprawdę dobrym pomysłem, zwłaszcza jeśli posiadasz ich flotę.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z