O ile Polestar podnosi rachunki za prąd

Samochody elektryczne stają się w ostatnim czasie coraz bardziej popularne, co sprawia, że posiadanie EV staje się niezwykle istotne. W związku z tym, musimy być świadomi, co oznacza posiadanie samochodu elektrycznego i ile kosztuje codzienne użytkowanie pojazdu.

Jednym z najważniejszych aspektów posiadania samochodu elektrycznego jest dostęp do niezawodnego ładowania i porównanie ładowania samochodu do tankowania tradycyjnego samochodu spalinowego. Mimo, że większość ludzi kojarzy posiadanie EV ze znacznie niższymi kosztami eksploatacji od samego początku, w większości przypadków tak nie jest.

Aby właściwie zrozumieć, ile pieniędzy kosztuje ładowanie samochodu elektrycznego, należy najpierw obliczyć, ile kosztuje jedna kWh. Według danych U.S. Energy Information Administration, przeciętne gospodarstwo domowe w USA płaci średnio 14 centów za jedną kWh energii elektrycznej.

Zatem, jeśli standardowy Polestar 2 ma baterię o pojemności 64 kWh, to koszt jednego ładowania wynosi około 9 dolarów. Jeśli jeździcie samochodem codziennie, to średnio wychodzi Wam 25-70 dolarów miesięcznie, w zależności od tego, jak jeździcie samochodem i jak wydajne jest ładowanie i zużycie energii.

Ładowanie samochodu elektrycznego a tankowanie tradycyjnego samochodu spalinowego

Najbardziej oczywistym porównaniem wydajności w obecnej branży motoryzacyjnej jest porównanie samochodów elektrycznych i spalinowych. AAA szacuje, że 3,20 dolara za galon to średnia cena paliwa w ostatnich czasach, a standardowy samochód wyposażony jest w 12-galonowy zbiornik paliwa, co oznacza, że tankowanie takiego samochodu kosztuje około 38 dolarów.

Różne samochody zużywają różne ilości paliwa, ponieważ różnią się one pod względem wagi, aerodynamiki, mocy i wielkości. W związku z tym, znalezienie ogólnego oszacowania jest trudne, zwłaszcza, że wyniki MPG mają tendencję do znacznych różnic w zależności od tego, gdzie jeździsz samochodem i jak go prowadzisz.

  Która Tesla jest najlepsza dla właścicieli psów?

Jeśli używasz stosunkowo standardowego samochodu 30MPG, zbiornik paliwa o pojemności 12 galonów powinien teoretycznie wystarczyć na przejechanie około 360 mil pomiędzy tankowaniami. Jeśli jeździsz samochodem około 1000 mil każdego miesiąca, oznacza to, że trzeba będzie zatankować samochód trzy razy w miesiącu, co równa się 114 dolarów, jeśli cena galonu jest $ 3,20.

Jak wcześniej stwierdzono, numery takie jak bieżąca cena paliwa i jak daleko konkretny samochód może dostać się bardzo się różnią, ale wzór jest prawie zawsze taki sam. Tankowanie samochodu spalinowego kosztuje więcej pieniędzy niż ładowanie samochodu elektrycznego.

Ładowanie samochodu elektrycznego w domu a ładowanie samochodu elektrycznego w podróży

Do ładowania samochodu elektrycznego można podejść na dwa różne sposoby. Możesz zdecydować się na zakup porządnej ładowarki ściennej i ładować samochód w domu, jeśli masz dostęp do garażu. Jest to najłatwiejszy i najwygodniejszy sposób ładowania samochodu – wystarczy zostawić go na noc naładowanego.

Jeśli jednak zaparkujesz samochód na ulicy lub nie masz dedykowanej ładowarki ściennej, będziesz musiał naładować swój samochód w drodze, co zazwyczaj oznacza ładowanie go w godzinach pracy lub ładowanie go przy użyciu bieżącej infrastruktury ładowania w Twojej okolicy.

Lepiej jest po prostu polegać na ładowaniu samochodu przez noc w domu za pomocą ładowarki ściennej, ponieważ jest to najprostszy i najtańszy sposób ładowania samochodu. Większość samochodów można łatwo naładować w pełni przez noc za pomocą nowoczesnych ładowarek ściennych, co oznacza, że zawsze będziesz mieć w pełni naładowany samochód.

  Czy można zostawić samochód elektryczny podłączony do prądu?

Co więcej, energia elektryczna kosztuje mniej wieczorem, co również przemawia na korzyść ładowania w domu. Ładowanie samochodu przy użyciu dostępnej infrastruktury ładowania w Twojej okolicy jest nieco bardziej skomplikowane, ponieważ często może ona być nieczynna.

Szybkie ładowanie samochodu – cena i wygoda

Ogólna zasada jest taka, że im szybsze ładowanie – tym wyższa stawka. Oznacza to, że szybkie ładowarki kosztują najwięcej pieniędzy, ponieważ są drogie w instalacji i ponieważ dostarczają więcej energii elektrycznej na minutę.

Szybkie ładowarki są w stanie przejechać do 200 mil w zaledwie 20-30 minut, co znacznie skraca czas potrzebny do pełnego naładowania samochodu. Jeśli jesteś właścicielem Polestara 2, szybka ładowarka powinna naładować samochód całkowicie w mniej niż 2 godziny.

Wielokrotne testy wykazały, że Polestar 2 jest w stanie osiągnąć maksymalny poziom naładowania około 130-150kWh, co oznacza, że ładowanie mocniejsze niż to raczej nie przekroczy tego limitu.

Sekcja FAQ

Czy opłaca się kupić EV w 2021 roku?

Według wielu różnych źródeł, ponad 54% Amerykanów jest zwolennikami pomysłu zakupu hybrydy lub EV jako swojego następnego samochodu. W miarę upływu czasu odsetek ten powinien przesuwać się w kierunku EV, co oznacza, że zakup EV w przyszłości jest raczej nieunikniony.

Jednak kupno jednego teraz jest trudniejsze do zmierzenia, ponieważ posiadanie EV zależy w dużej mierze od możliwości łatwego ładowania samochodu i niezawodności. Oznacza to, że jeśli masz dostęp do niezawodnego i zawsze dostępnego ładowania, zakup jednego ma o wiele więcej sensu. Co więcej, jeśli jeżdżą Państwo samochodem głównie do pracy, warto rozważyć zakup samochodu elektrycznego jako kolejnego pojazdu.

  Niezawodność Polestar vs BMW - która jest lepsza?

Dlaczego warto kupić EV zamiast hybrydy?

Hybryda jest czymś w rodzaju idealnego środka pomiędzy pełnowartościowym samochodem elektrycznym a tradycyjnym samochodem z silnikiem spalinowym, co oznacza, że powinieneś kupić hybrydę, jeśli nie jesteś w 100% gotowy na przejście na samochód elektryczny. Hybrydy plug-in mogą być używane zarówno jako samochody ICE, jak i EV, co daje elastyczność potrzebną w przypadku, gdy zapomnisz naładować samochód.

Z drugiej strony, EV ma więcej sensu, jeśli jesteś już zaznajomiony z tym, jak działają EV i nie masz problemów z ładowaniem samochodu.

Czy ładowanie samochodu elektrycznego zawsze będzie tanie?

Nikt nie może powiedzieć z całą pewnością, że ładowanie samochodu elektrycznego zawsze będzie tańsze niż tankowanie samochodu spalinowego. Wszystko zależy od niezliczonej ilości różnych czynników, których nie da się w pełni wziąć pod uwagę. Oznacza to, że czasami za ładowanie samochodu elektrycznego zapłacimy więcej pieniędzy niż za tankowanie samochodu spalinowego.

Kiedy rozpocznie się masowe stosowanie pojazdów elektrycznych, zobaczymy, jak dobrze nasze zużycie energii poradzi sobie z dostępną energią, a to prawdopodobnie odpowiednio podniesie lub obniży cenę.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z