Peugeot 1.5 BlueHDI 130 problemy

Peugeot 508 GT-Line BlueHDi 1.5

Peugeot 1.5L BlueHDI 130 to rzędowy 4-cylindrowy silnik o pojemności 1.5L, który oferuje 130 KM i 300Nm momentu obrotowego. Jest on stosowany w wielu różnych modelach Peugeot z silnikiem wysokoprężnym, ale wygląda na to, że wszystkie modele Peugeot z silnikiem wysokoprężnym wychodzą z produkcji począwszy od 2023 roku. W tym artykule mamy zamiar wymienić wszystkie problemy Peugeot 1.5 BlueHDI 130 i powiedzieć, na co zwrócić uwagę.

Na początek, 1,5L HDI jest znany doświadczyć problemów z DPF (filtr cząstek stałych), który jest znany sore point dla wielu silników wysokoprężnych. Wiele silników HDI mają również tendencję do cierpienia z AdBlue problemów, które mogą mieć wpływ na samochód systemów elektrycznych i emisji.

Innym dość poważnym problemem jest ten związany z łańcuchem, który może spowodować awarię całego silnika, jeśli nie zajmie się nim w odpowiednim czasie. Na szczęście ten problem nie jest tak powszechny, ale jeśli się zdarzy, to prowadzi do niebotycznych kosztów naprawy.

Musimy również wspomnieć o pewnych problemach, które mogą prowadzić do słabego przyspieszenia, zwłaszcza gdy silnik jest zimny. W sumie, 1,5L HDI może być naprawdę dobry silnik, jeśli uda się utrzymać go wystarczająco dobrze. W rzeczywistości wiele z nich, które można znaleźć w starszych modelach Peugeot, było zaniedbanych, a zatem są podatne na szerokie spektrum potencjalnych problemów.

Problemy z filtrem cząstek stałych (DPF)

Jak wspomniano we wstępie, problemy związane z filtrem DPF są powszechne w wielu silnikach wysokoprężnych, a 1.5L HDI nie jest inny. Problemy te najczęściej dotykają samochody jeżdżące po mieście, ponieważ DPF potrzebuje zazwyczaj trochę czasu, zanim osiągnie optymalną temperaturę i zacznie obniżać emisję spalin. Jeśli używasz swojego 1.5L tylko do jazdy po mieście i krótkich dojazdów do pracy, możesz dość łatwo napotkać problemy z filtrem DPF.

  Czy Peugeot 107 jest dobrym samochodem?

Najczęstsze problemy związane z filtrem DPF 1.5L HDI to zatkanie lub negatywny wynik testu emisji spalin, co w obu przypadkach może prowadzić do konieczności wymiany filtra DPF, która może być bardzo kosztowna. Najlepiej jest wybrać wysokiej jakości dodatek, który powinien oczyścić filtr DPF podczas pracy silnika. Jeśli zrobisz to proaktywnie, prawdopodobieństwo wystąpienia problemów z filtrem DPF będzie znacznie mniejsze.

Problemy z AdBlue

Problemy ze zbiornikiem AdBlue są również częstym zjawiskiem w wielu silnikach HDI, w tym w rzędowym 4-cylindrowym 1.5L. Problem polega na tym, że płyn może czasami znaleźć drogę do szczelnego obszaru zbiornika, w którym znajduje się cała elektronika. Może to prowadzić do zwarć i potencjalnie nawet korozji tych przewodów, które będą wymagały wymiany i uszczelnienia po raz kolejny.

Aby mieć to na oku, najlepiej dodawać płyn AdBlue ściśle przestrzegając wskazówek zawartych w instrukcji obsługi. Ponieważ te problemy najczęściej mają tendencję do tworzenia się, gdy zbyt dużo AdBlue jest dodawany, jeśli przestrzegać instrukcji, powinieneś być dobry. Ponadto, nawet jeśli ten problem wystąpi podczas robienia wszystkiego poprawnie, problem prawdopodobnie będzie objęty gwarancją.

Problemy z łańcuchem rozrządu

Problemy z łańcuchem rozrządu są jednymi z najgorszych problemów, z jakimi może spotkać się każdy silnik, ponieważ wadliwy łańcuch/napinacz może wywierać ogromny nacisk na silnik, a nawet go zniszczyć. Dobrą rzeczą jest to, że te problemy można zauważyć wcześnie, jeśli silnik emituje dziwne odgłosy stukania, zwłaszcza na biegu jałowym. Jako takie, należy zwrócić szczególną uwagę na to, jak silnik działa, ponieważ pozwoli to zapobiec temu problemowi z dużo gorzej.

  Czy Peugeot 308 to dobry samochód?

Ponadto, należy pamiętać, aby mieć oko na poziomach oleju i wymienić je zgodnie z instrukcją obsługi właściciela, ponieważ będzie to pomóc rozrządu silnika być tak skoncentrowany, jak to możliwe. Jeśli łańcuch nie powiedzie się, to będzie zniszczyć swój silnik. Zakup nowego silnika 1.5L HDI może być często droższy niż sam samochód, co spowoduje, że zostanie on spisany na straty przez ubezpieczycieli.

Problemy z przyspieszeniem

Na koniec wspomnimy jeszcze o problemach związanych z tym, że samochód nie chce wystarczająco szybko przyspieszać. Uważa się, że problem ten jest spowodowany albo przez czujnik przepływu masowego powietrza (MAF), albo z powodu wtryskiwaczy nie otrzymujących odpowiedniego smarowania.

Problem ten można również rozwiązać na wcześniejszych etapach po prostu stosując wysokiej jakości dodatki do paliwa, które zarówno zabezpieczą Cię przed przyspieszeniem poniżej normy, jak i pomogą w problemach ze zbiornikiem AdBlue, o których mowa powyżej. Najczęstszym tego objawem jest 1.5L HDI, który zmaga się podczas mroźnej zimy, zwłaszcza zanim osiągnie optymalną temperaturę.

Dział FAQ.

Czy Peugeot 1.5L HDI to dobry silnik?

Jedną z największych bolączek silników wysokoprężnych jest brak wyrafinowania i zwiększony profil emisji, z których oba czynią je mniej popularnymi niż silniki benzynowe, zwłaszcza w dzisiejszych czasach. Jednak nikt nie może zaprzeczyć, że silniki Diesla mają swój własny zestaw zalet, które obejmują lepszą wydajność, większy moment obrotowy i potencjalny długoterminowy przebieg.

  Wszystko o 2023 Peugeot 2008

Silnik 1,5L HDI nie jest najbardziej wyrafinowanym silnikiem na świecie, ale radzi sobie lepiej niż większość silników dostępnych na rynku. Po drugie, emituje mniej niż 100g CO2 na kilometr, co również czyni go dość ekonomicznym jak na silnik o mocy 130 KM i 300Nm momentu obrotowego.

Jak długo może wytrzymać Peugeot 1.5L HDI?

Przy odpowiedniej konserwacji nie ma powodów, dla których nie należałoby oczekiwać, że 1.5L HDI wytrzyma mniej niż 200 000 mil. Silniki te są często wykorzystywane również do celów komercyjnych, co oznacza, że Peugeot uważa, iż większość jednostek HDI może wytrzymać długotrwałe nadmierne obciążenie przy prawidłowej konserwacji.

Dlatego też, jeśli silnik nie był nadużywany i przeszedł wszystkie niezbędne przeglądy, powinien być w stanie przetrwać naprawdę długi czas.

Dlaczego Peugeot pozbywa się silników wysokoprężnych?

Z powrotem w 2018 roku, Peugeot wyszedł i powiedział, że zamierzają przestać wydawać pieniądze na badania i rozwój w celu opracowania nowych silników wysokoprężnych, co było pierwszym oficjalnym potwierdzeniem, że Peugeot pozbywa się wszystkich silników wysokoprężnych. Peugeot powiedział również, że 2023 będzie rokiem, w którym nie będzie żadnych nowych silników diesla z plakietką Peugeot.

Peugeot zrobił to, aby dostosować się do nowego trendu hybrydyzacji i obniżenia emisji, aby odwołać się do szerokiej (głównie zamożnej) bazy klientów, którzy zwracają dużą uwagę na ślad węglowy samochodów. Po drugie, bardziej sensowne jest zmniejszenie i turbodoładowanie/hybrydyzacja silników benzynowych, które z natury nie są tak szkodliwe dla środowiska.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z