Peugeot Boxer 2.2 HDi Problemy

Peugeot Boxer

Peugeot Boxer to lekki samochód dostawczy opracowany w połączeniu z Fiatem Ducato, Ram Pro Master i Citroenem Jumper/Relay. Sam Boxer został po raz pierwszy wprowadzony na rok modelowy 1994, ale od tego czasu jest utrzymywany w ciągłej produkcji. W tym artykule skupimy się na wszystkich problemach Peugeot Boxer 2.2 HDi i powiemy Ci wszystko, co musisz wiedzieć.

Na początek, 2.2 HDi to 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l, który wszedł do produkcji pod koniec lat 90. i na początku XXI wieku. Od tego czasu stał się jednym z najbardziej popularnych silników samochodów dostawczych Peugeot, które były również stosowane w wielu innych modelach i producentów samochodów, w tym Peugeot, Citroen, Fiat, Ford, a nawet kilka modeli Land Rover.

Wydaje się, że 2.2HDi doświadcza problemów z zaworem EGR, który może być równie dobrze najczęstszym problemem z tym silnikiem. Inne problemy obejmują problemy z regulatorem ciśnienia paliwa, turbosprężarką, czujnikiem MAF i filtrem cząstek stałych FAP.

Te silniki są znane jako dość niezawodne, co oznacza, że powinny one być w stanie wytrzymać próbę czasu, jeśli dbać prawidłowo. Ponieważ jest to silnik wysokoprężny, należy utrzymywać go zgodnie z przeznaczeniem, zwłaszcza jeśli chodzi o uruchamianie silnika na zimno, ponieważ często może to prowadzić do jednego z problemów wymienionych powyżej.

Problemy z zaworem EGR

Najczęstszy problem z silnikiem 2.2 HDi jest związany z zaworem EGR, który może ulec awarii i spowodować cały szereg problemów. Objawy obejmują nierówne obroty silnika, znaczny spadek wydajności, zwiększone zużycie paliwa, zgaśnięcie podczas pracy na biegu jałowym, wyczuwalny zapach paliwa podczas pracy samochodu, kontrolka silnika, nieudany test emisji i potencjalne odgłosy stukania z silnika.

  Wszystko o 2023 Peugeot e-208

Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić zawór EGR, ale dodatkowy problem związany z EGR jest to, że niektórzy mechanicy byli znani do wymiany istniejącego zaworu z nieprawidłowym. Podobno powodem tego był fakt, że zawór EGR dla 2.2 HDi jest bardzo podobny do innego, który nie został wyprodukowany dla 2.2 HDi.

Problemy z regulatorem paliwa

Inny problem, prawdopodobnie podobny do tego powyżej, jest związany z wadliwymi regulatorami paliwa, które mogą wpływać na ciśnienie, pod jakim silnik otrzymuje paliwo. Mogą one prowadzić do podobnych objawów jak w przypadku wadliwego zaworu EGR, ale niektóre objawy są inne i należy na nie zwrócić uwagę. Należą do nich czarny dym wydobywający się z wydechu, głośna pompa paliwowa, niewypały silnika i potencjalne wycieki paliwa.

Aby rozwiązać ten problem, trzeba wymienić regulatory paliwa i ewentualnie przepłukać przewody paliwowe, jeśli pozostały jakieś osady. W sumie wiadomo, że problem ten dotyka częściej wcześniejsze silniki 2.2 HDi, dlatego należy je sprawdzić przy zakupie używanego Boxera 2.2 HDi.

Problemy z MAF

Czujnik MAF (Mass airflow) jest komponentem, którego zadaniem jest określenie właściwej ilości powietrza docierającego do silnika, co pomaga w odpowiednim stosunku powietrza do paliwa i sprawia, że samochód jest znacznie bardziej wydajny i niezawodny. 2.2 HDi jest znany z tego, że czasami cierpi z powodu tych problemów, a niektórzy uważają, że mogą one być potencjalnie spowodowane przez powyższe problemy.

  Najczęstsze problemy z Peugeotem Travellerem

Obejmuje to również słabe osiągi, zwiększone zużycie paliwa, wahania, szarpanie i ogólne słabe właściwości jezdne. Wymiana lub czyszczenie czujnika MAF zazwyczaj rozwiązuje ten problem.

Problemy z filtrem FAP

Filtr FAP lub DPF (FilterAntiPollution lub Diesel Particulate Filter) jest z natury wadliwy, jeśli chodzi o wiele silników diesla tam, co jest pogorszone przez fakt, że mogą one również kosztować dużo pieniędzy, aby wymienić. Ze słabą reakcją przepustnicy, nadmierne palenie, i ostry zapach pochodzący z silnika, będą one wymagać czyszczenia / wymiany.

Zdarzały się przypadki, że wadliwe filtry DPF(FAP) powodowały, że samochody wybuchały w płomieniach, ale jest to głównie spowodowane starszymi samochodami z dużym przebiegiem i bez godnych uwagi zapisów serwisowych.

Problemy z turbosprężarką

Wreszcie, mamy zamiar wspomnieć o potencjalnych problemach z turbosprężarką, które obejmują blokadę oleju i nagromadzenie węgla oraz problemy ze śrubami. Pierwszy z nich odnosi się do ogromnych ilości osadów węglowych osiadających na rurach, które prowadzą olej w kierunku łożysk turbosprężarki. Może to mieć wpływ na pompę olejową, jak również może często prowadzić do awarii turbosprężarki, jeśli nie zajmie się tym na czas.
Inny dość powszechny problem związany jest ze śrubami, które trzymają turbinę na miejscu. Mogą się one poluzować, ponieważ turbo często porusza się pod obciążeniem. Upewnij się, że sprawdzasz te śruby, aby zapobiec dodatkowym uszkodzeniom, które mogą wystąpić w turbo.

Sekcja FAQ

Czy Peugeot Boxer 2.2 HDi jest niezawodny?

Peugeot 2.2 HDi jest rzeczywiście dość niezawodnym silnikiem, ponieważ jest często używany w samochodach, które robią dużo kilometrów w całym okresie ich życia. Nieodpowiednia konserwacja może wpłynąć na to, jak długo mogą one trwać, ale jeśli zrobisz wszystko poprawnie, powinieneś być w stanie cieszyć się tym silnikiem przez setki tysięcy mil.

  Wspólne problemy z Peugeot Rifter

Z drugiej strony, jeśli nie dbać o silnik, wiele rzeczy może pójść źle (jak wspomniano powyżej), które będą hamować żywotność silnika. Dlatego, jeśli kupujesz jeden używany, zwróć baczną uwagę na problemy wymienione powyżej.

Jaka jest różnica między Peugeot Boxer, Citroen Jumper i Fiat Ducato?

Te trzy są niezwykle podobne, ponieważ mają wiele części wspólnych ze sobą. Jednak Jumper ma najszerszą ilość stylów nadwozia, podczas gdy Boxer wydaje się być najbardziej popularny. Ducato jest potencjalnie równie wszechstronny jak Citroen, ale różnice są marginalne.

W sumie największe różnice wynikają z przywiązania do marki i tego, jak postrzegasz te vany, jeśli chodzi o design.

Czy warto kupić Peugeot Boxer?

Jeśli szukasz używanego lekkiego samochodu dostawczego, Boxer jest naprawdę dobrym wyborem, ponieważ jest jednym z bardziej popularnych samochodów dostawczych, które można kupić w Europie. Oferuje on prawie wszystko, czego można się spodziewać, ponieważ oferuje dużo miejsca, jest niezawodny i nie jest zbyt drogi.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z