Peugeot e-208 vs BMW i3 – który jest lepszy

2023 Peugeot e-208

Świat subkompaktowych samochodów elektrycznych z pewnością jest interesujący, ponieważ te małe zwinne samochody elektryczne są tym, co rynek europejski wierzy, że jest doskonałym commuter miasta. Można zobaczyć mnóstwo z nich w miastach takich jak Londyn, Paryż, Berlin, Barcelona, lub innego dużego miasta europejskiego, jak życie z tych jest znacznie łatwiejsze (i tańsze) w porównaniu do regularnych i większych, ICE samochodów.

Peugeot e-208 jest obecnie jednym z wiodących samochodów w tym segmencie, ponieważ Peugeot wykonał naprawdę dobrą robotę z najnowszym e-208. Jest to samochód, który nie kosztuje zbyt wiele pieniędzy, ale nadal udaje się wyglądać autentycznie i oferować dobre wyposażenie standardowe. BMW i3 z drugiej strony wypełnia lukę między przystępnymi cenowo subkompaktowymi samochodami elektrycznymi i subkompaktowymi luksusowymi samochodami elektrycznymi, co z pewnością jest wyzwaniem dla e-208.

W tym artykule zamierzamy porównać Peugeot e-208 vs BMW i3 i powiedzieć, który z tych dwóch jest lepszy samochód. Porównamy je pod względem cen, wyglądu, wrażeń z jazdy, zasięgu, mocy, wielkości baterii, ładowania, praktyczności i funkcji.

Pod koniec tego artykułu, będziesz miał szerokie zrozumienie, dlaczego jeden z nich jest lepszy samochód i powinno to umożliwić Ci wybrać swój następny subkompaktowy samochód elektryczny znacznie łatwiej.

Peugeot e-208 – Najmniejszy samochód elektryczny Peugeot

Cena Peugeot e-208 wynosi 31,345 funtów w Wielkiej Brytanii, 32,250 euro w Holandii i 35,350 euro w Niemczech, co można uznać za normę w tym segmencie. Nawet jeśli ta cena wydaje się nieco stroma jak na samochód subkompaktowy, nie wydaje się zbyt wysoka jak na samochód elektryczny. Za tę cenę dostajemy 2/4-drzwiowy subkompaktowy samochód elektryczny z pojedynczym silnikiem elektrycznym, mocą 139 KM i dobrym wyglądem.

  Czy BMW E46 to dobry samochód?

e-208 jest wyposażony w akumulator o pojemności 45 kWh, który powinien wystarczyć na przejechanie od 125 do 265 mil w zależności od sposobu prowadzenia samochodu i temperatury zewnętrznej. Możesz naładować e-208 od 10% do 80% przy użyciu wolnej ładowarki AC 7,4kW w około 7 godzin i 15 minut, podczas gdy szybkie ładowanie DC przy 150kW trwa około 25 minut.

Peugeot e-208 jest często postrzegany jako najlepiej zaprojektowany samochód w swoim segmencie, ponieważ jego wnętrze jest naprawdę trudne do pobicia w tej cenie. Oferowana przestrzeń jest również zgodna z większością samochodów, a wrażenia z jazdy są lepsze niż w większości przypadków dzięki zwinnemu prowadzeniu i braku przechyłów nadwozia.

BMW i3 – Najmniejszy samochód elektryczny BMW

BMW i3 zostało po raz pierwszy wprowadzone na rok modelowy 2013, ale zostało całkowicie wycofane z produkcji na rok modelowy 2022. Lekko używane BMW i3 można kupić w Europie za około 28 000 do 35 000 euro w zależności od przebiegu, roku modelowego i jego wyposażenia. Początkowe modele oferują niewielki akumulator o pojemności 18,8 kWh, natomiast najnowsze modele oferują akumulator użytkowy o pojemności 38 kWh.

Na potrzeby tego artykułu skupimy się na modelach 38kWh, ponieważ tylko one mogą być słusznie porównywane z e-208. Oferują one moc od 168 KM do 181 KM, napęd na przednie koła oraz zasięg od 100 do 225 mil w zależności od sposobu prowadzenia samochodu i temperatury na zewnątrz.

Wolne ładowanie AC przy mocy 11kW trwa 4 godziny i 15 minut, natomiast szybkie ładowanie DC trwa 36 minut przy użyciu ładowarki 50kW. BMW i3 wygląda wyjątkowo, ponieważ BMW chciało w ten sposób zaznaczyć swoją obecność. Niektórzy uważają, że jego wygląd jest atrakcyjny i dziwaczny, podczas gdy inni uważają, że wygląda trochę zbyt dziwnie. Tak czy inaczej, wnętrze najnowszej generacji nadal wygląda dość nowocześnie.

  BMW M8 Niezawodność

Wrażenia z jazdy i3 są komfortowe i niezbyt dynamiczne, czego nie można oczekiwać od BMW. Nie jest też szczególnie dobrze wyizolowane czy przestronne, co było zamiarem nelectric carer w przypadku i3.

Conclusion – The Peugeot e-208 Is the Better Car

Peugeot e-208 jest wygodniejszy, bardziej przestronny, ma większy bagażnik, lepsze technologie, lepszy zasięg, szybsze ładowanie i bardziej opanowane prowadzenie. BMW i3 nadal czuje się dość nowocześnie, ale jego pozycja za kierownicą, wolno reagująca infotainment i ciasna przestrzeń na tylnych siedzeniach (małe drzwi) sprawiają, że jest to mniej idealna opcja dla większości.

Mimo, że pod względem ceny są one bardzo zbliżone, to jednak nieco więcej sensu ma zapłacenie nieco więcej i nabycie lepszego samochodu fabrycznie nowego. I3 jest już od dłuższego czasu i to jest raczej widoczne, ponieważ e-208 robi krok dalej w kategorii prawie elektrycznych carerów.

Sekcja FAQ

Czy BMW zamierza zaoferować nowe BMW i3?

BMW i3 zostało wycofane z produkcji na dobre i BMW nie ma żadnych bezpośrednich planów przywrócenia go w najbliższym czasie. Jak się wydaje, BMW jest teraz bardziej skoncentrowane na oferowaniu zupełnie nowych samochodów elektrycznych, a i3 istnieje od 9 lat, co oznacza, że platforma, na której się opiera, jest raczej stara i zbadana do końca.

Wiele osób uważa, że współczesne modele elektryczne BMW są nieco brzydsze, ponieważ ogólny język projektowy BMW przechodzi rewolucję elektryczną, a nie elektryczną. Jesteśmy jeszcze zobaczyć, co BMW ma w sklepie dla swojego najmniejszego samochodu elektrycznego, ale wiemy, że nie będzie się nazywać BMW i3.

  Najczęstsze problemy z BMW 318d

Czy Peugeot e-208 jest bezpieczniejszy od BMW i3?

Peugeot e-208 był nelektryczny opiekun testowany przez Euro NCAP, ale jego kuzyn 2019 ICE dostał 4 z 5 gwiazdek, ponieważ nie zrobił wszystko tak dobrze w kategorii niechronionych użytkowników dróg, gdzie zdobył tylko 56%. Ochrona dorosłych pasażerów jest więcej niż wystarczająca na poziomie 91%, podczas gdy bezpieczeństwo dzieci jest na poziomie 86%, co jest również więcej niż dobre.

BMW i3 jest niemal identyczne w kategorii „electric carery”, ale wypada nieco gorzej, jeśli chodzi o ocenę bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, która wynosi 86%. Howelectric carer, BMW nie wyszedł i powiedzieć, że i3 jest rzeczywiście 5-gwiazdkowy samochód, ale nie możemy wiedzieć tego na pewno.

Czy BMW i3 jest zbyt małe?

BMW i3 jest idealne, jeśli chodzi o dart przez ruchliwe ulice miast i parkowanie samochodu, gdzie żaden inny samochód nie odważy się podejść. BMW i3 oferuje wystarczająco dużo miejsca dla wyższych kierowców, jeśli są sami w samochodzie, podczas gdy wielu pasażerów będzie walczyć.

Jako takie, i3 nie jest wszystko, że duży, ale jeśli używasz go do tego, co jest, to powinien być wystarczająco duży caren elektryczny dla wyższych kierowców.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z