Peugeot e-208 vs Hyundai Ioniq

2023 Peugeot e-208

W świecie ekonomii / przystępnych cenowo samochodów, producenci samochodów robią wszystko, aby pokonać siebie nawzajem z każdym samochodem, który wypuszczają. Peugeot i Hyundai są zarówno ciężkie uderzenia w tym segmencie, ale Peugeot nie jest globalną marką w ten sam sposób Hyundai jest. Możemy z całego serca zgodzić się, że Hyundai jest jednym z największych i najbardziej rozpowszechnionych producentów samochodów na świecie, podczas gdy Peugeot jest naprawdę udany, ale nie globalnie.

Przekłada się to również na wiele samochodów, które oferuje ta dwójka, ponieważ Hyundai stara się zaspokoić najpierw rynek północnoamerykański. Peugeot stara się jak może, aby europejskie samochody, które mają swoje własne zestawy korzyści i wad. W tym artykule, mamy zamiar porównać Peugeot e-208 vs Hyundai Ioniq i powiedzieć, który z tych dwóch jest lepszy samochód.

Mamy zamiar porównać je w wielu różnych kategoriach, w tym ceny, rozmiar baterii, zasięg, prędkości ładowania, moc, praktyczność, charakter jazdy i funkcje. Nawet jeśli Ioniq jest porównywalnie dużo starszy niż e-208, używane ceny Ioniq są dużo niższe niż to, co trzeba zapłacić za e-208, co czyni go kuszącym samochodem używanym.

Do końca tego artykułu, będziesz miał szerokie zrozumienie, który z tych dwóch powinieneś iść na.

Peugeot e-208 – Najmniejszy Peugeot EV

Z ceną wywoławczą 31,345 funtów w Wielkiej Brytanii, 32,250 euro w Holandii i 35,350 euro w Niemczech, subkompaktowy samochód elektryczny Peugeot e-208 jest na zdecydowanie niższym końcu rynku. W tej cenie, jesteś coraz 45kWh użyteczny batter pakowane w 2/4-drzwiowy miejski hatchback z FWD i 139 KM, który jest dobry dla 0-60mph czas około 8 sekund.

  Wszystko o 2023 Hyundai Kona

Można również oczekiwać, że e-208 wytrzyma od 125 do 265 mil na pełnym ładowaniu w zależności od sposobu jazdy i temperatury zewnętrznej. Baterię o pojemności 45 kW można naładować za pomocą wolnej ładowarki AC o mocy 7,4 kW w ciągu 7 godzin i 15 minut, natomiast szybka ładowarka DC o mocy 150 kW może uzupełnić baterię e-208 w ciągu około 25 minut.

Jedną z najbardziej imponujących rzeczy w e-208 jest jego design, w którym zastosowano ostre linie i futurystyczne akcenty, które wynoszą e-208 ponad większość konkurentów. Oferowana przestrzeń jest odpowiednia dla tego segmentu, ale brakuje jej w porównaniu z większością samochodów, zarówno jeśli chodzi o miejsca siedzące, jak i bagażnik.
Wrażenia z jazdy i lista wyposażenia standardowego są naprawdę dobre, ponieważ e-208 prowadzi się i obsługuje jak mały samochód sportowy.

Hyundai Ioniq – Pierwszy masowo produkowany samochód elektryczny Hyundai

Hyundai Ioniq został wycofany z produkcji w roku modelowym 2022, co oznacza, że tak naprawdę nie można już ich kupić od nowości. Ceny tych były zgodne z tym, co trzeba zapłacić za e-208, podczas gdy lekko używane jako nowe ceny mają tendencję do zawisnąć wokół znaku 25.000 euro, który jest rzeczywiście kuszące perspektywy.

Ioniq oferuje albo 28kWh bateria znaleźć w jego pierwszej iteracji lub większy 38kWh bateria, która pochodzi z ostatniego modelu Ioniq. Ponieważ 28kWh został wycofany w 2019 roku i nie jest w stanie konkurować z e-208, od teraz skupimy się tylko na modelu 38kWh. Z mocą 136 KM i napędem na przednie koła, Ioniq jest niemal identyczny jak e-208.

  Najczęstsze problemy z Peugeot 108

Bateria 38kWh oferuje od 110 do 225 mil zasięgu, a ładowanie Ioniqa za pomocą wolnej ładowarki AC 7,2kW trwa około 6 godzin i 15 minut. Szybka prędkość ładowania DC jest ograniczona do 44kW, co oznacza, że można go naładować w około 47 minut.

Ioniq pokazuje swój wiek zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, ale oferuje dużo więcej miejsca w każdej kategorii. Standardowe wyposażenie nie jest najnowsze, a wrażenia z jazdy są dość stonowane i nie wyróżniają się niczym szczególnym.

Conclusion – The Peugeot e-208 Is the Better Car

Kiedy Ioniq pojawił się po raz pierwszy, mało który samochód mógł się do niego zbliżyć, ponieważ nie był to czas, kiedy producenci samochodów byli mocno zaangażowani w technologię EV, ale od tego czasu technologia ta szybko się rozwinęła. Oznacza to, że Ioniq jest już przestarzałym samochodem, ponieważ jego prędkość ładowania, rozmiar baterii i maksymalny zasięg nie jest na równi z nawet najtańszymi współczesnymi samochodami elektrycznymi.

Peugeot e-208 jest lepszy, bo oferuje większy zasięg, większą baterię, znacznie lepsze prędkości ładowania, lepszą paletę wyposażenia, więcej opcji, lepszy wygląd i bardziej rozrywkowe wrażenia z jazdy. Ioniq jest o wiele bardziej przestronny i komfortowy, ale jest po prostu za stary, aby konkurować.

FAQ Section

Czy Hyundai zamierza zaoferować nowy model Ioniq?

Od czasu premiery pierwszego Ioniqa, Hyundai rozszerzył gamę Ioniqa o popularnego Ioniqa 5, eleganckiego Ioniqa 6, nadchodzącego SUV-a Ioniq 7 oraz kilka innych modeli. Hyundai wyszedł i powiedział, że Ioniq odszedł na dobre, aby nowsze modele Ioniq zajęły jego miejsce.

  Najczęstsze problemy z Peugeot 3008 Hybrid4

Rolą początkowego Ioniqa (często określanego jako Ioniq 4) było przetestowanie wód dla wszystkich kolejnych modeli Ioniq, które nastąpiły po nim.

Jaki jest najlepszy model Hyundai Ioniq?

Hyundai Ioniq 5 jest najbardziej udanym i najlepiej sprzedającym się modelem Ioniq do tej pory, ponieważ wygląda świetnie, oferuje dobre technologie, dobre prędkości ładowania i jest naprawdę wygodny. Porównywalnie lepiej wyglądający Ioniq 6 jest prawdopodobnie lepszym samochodem z tych dwóch, ponieważ dodaje przyjemność z jazdy do tego, czego zwykle można oczekiwać od Ioniq 5.

Ioniq 7 SUV prawdopodobnie będzie pchać kopertę o wiele dalej, gdy wyjdzie, co oznacza, że z pewnością weźmie koronę jako najlepszy model Hyundai Ioniq.

Czy Peugeot e-208 jest bezpieczniejszy niż Hyundai Ioniq?

Peugeot e-208 nigdy nie był testowany przez Euro NCAP, ale jego kuzyn 2019 ICE zrobił i dostał 4-gwiazdkową ocenę, która jest odpowiednia, ale nic specjalnego. Hyundai Ioniq został przetestowany w 2016 roku, ale nawet wtedy udało mu się uzyskać doskonałą ocenę 5-gwiazdkową, którą utrzymał z kolejnymi ulepszeniami, aż w końcu został wycofany.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z