Peugeot e-208 vs Hyundai Kona – który jest lepszy

2023 Peugeot e-208

Zarówno Hyundai, jak i Peugeot są jednymi z najpopularniejszych producentów samochodów w Europie, ponieważ łączą przystępne ceny z dużą ilością technologii, dużą różnorodnością modeli i elektrycznymi układami napędowymi. Ponieważ świat coraz bardziej przesuwa się w stronę pojazdów elektrycznych, obie te marki wprowadzają znaczące zmiany, aby przekształcić swoje linie produkcyjne w celu włączenia większej liczby pojazdów elektrycznych niż kiedykolwiek wcześniej.

Peugeot e-208 jest najmniejszym Peugeot EV, co czyni go również podstawowym Peugeot EV. Hyundai Kona jest nadal najmniejszy Hyundai hybrydowy / EV, ale to się zmieni naprawdę wkrótce, jak Hyundai planuje wyjść z wielu mniejszych EV wkrótce. Tak czy inaczej, mamy zamiar porównać Peugeot e-208 vs Hyundai Kona i powiedzieć, który z tych dwóch jest lepszy samochód.

Mamy zamiar porównać je w odniesieniu do cen, projektowania, mocy, wielkości baterii, zasięgu, prędkości ładowania, praktyczności, doświadczenia z jazdy i funkcji. Warto wspomnieć, że oba modele prawdopodobnie zostaną zastąpione nowszymi iteracjami za rok lub dwa, ponieważ oba są oparte na stosunkowo starych platformach.

Pod koniec tego artykułu, powinieneś mieć szerokie zrozumienie, co sprawia, że oba te modele są tak popularne i dlaczego jeden jest lepszy od drugiego.

Peugeot e-208 – Najmniejszy Peugeot EV

Z ceną wywoławczą 31,345 funtów w Wielkiej Brytanii, 32,250 euro w Holandii i 35,350 euro w Niemczech, e-208 wydaje się osiedlać na niższym końcu spektrum EV, ale to kosztuje dużo więcej niż jego kuzyn ICE. Za tę cenę otrzymujemy subkompaktowy, 2/4-drzwiowy samochód elektryczny z napędem na cztery koła, pojedynczym silnikiem elektrycznym o mocy 139 KM i naprawdę atrakcyjnym wyglądem.

  Wszystko o 2023 Hyundai Palisade

e-208 posiada również akumulator o pojemności 45 kWh, który powinien wystarczyć na zasięg od 125 do 265 mil w zależności od sposobu prowadzenia samochodu i temperatury na zewnątrz. Baterię można naładować od 10% do 80% za pomocą wolnej ładowarki AC o mocy 7,4 kW w 7 godzin i 15 minut lub w 25 minut, jeśli skorzystamy z szybkiej ładowarki DC o mocy 150 kW.

Design e-208 jest jedną z jego mocnych stron, ponieważ wygląda naprawdę dobrze zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Oferowana przestrzeń jest zgodna z resztą segmentu, ale nie da się ukryć, że dla wielu kierowców te samochody są raczej za małe.

Oferowane wyposażenie jest naprawdę dobre, a wrażenia z jazdy naprawdę skomponowane, ponieważ mały e-208 radzi sobie znacznie lepiej niż jego kuzyn z silnikiem ICE.

Hyundai Kona – podstawowy model Hyundai EV/Hybrid

Na potrzeby tego artykułu skupimy się na Hyundai Kona EV/Electric, ponieważ jest to jedyny model, który bezpośrednio konkuruje z e-208. Kona Electric zaczyna się od 36,400 euro w Niemczech, 32,450 funtów w Wielkiej Brytanii i około 39,000 euro w Holandii. Modele o najwyższej specyfikacji idą za 42,900 euro w Niemczech, 46,795 euro w Holandii i 37,750 funtów w Wielkiej Brytanii.

Hyundai Kona to subkompaktowy crossover SUV, co oznacza, że oferuje nieco podniesioną pozycję jazdy, która zapewnia lepszą widoczność i sprawia, że czujesz się nieco chłodniej na drodze. Do wyboru jest mniejszy akumulator o pojemności użytkowej 39 kWh lub większy akumulator o pojemności 64 kWh w modelu o najwyższej specyfikacji. Model 39kWh rozwija moc 139 KM, natomiast model 64kWh oferuje moc 201 KM.

  Hyundai i20 vs Renault Clio - który jest lepszy?

W zależności od temperatury jazdy i przyzwyczajeń można spodziewać się zasięgu od 110 do 235 mil w przypadku modelu 39kWh lub 175 do 370 mil w przypadku modelu 64kWh. Model 39kWh ładuje się za pomocą ładowarki AC 7,2kW, która ładuje baterię w 6 godzin, natomiast szybkie ładowanie DC przy 44kW trwa 47 minut. 64kW oferuje 11kW AC 7-godzinne ładowanie, podczas gdy AC jest ograniczony do 77kW, co równa się 44 minut.

Hyundai Kona wygląda dziwacznie i cieszy się miejskim językiem projektowania, który podoba się wielu ludziom. Posiada dobre wyposażenie standardowe, więcej miejsca, ale nie jest tak rozrywkowy w prowadzeniu jak e-208.

Conclusion – The Hyundai Kona EV Is the Better Car

Peugeot e-208 był poniekąd naszym faworytem w większości tych porównań, ale Hyundai Kona EV przejmuje jego koronę. Powodem, dla którego Kona EV jest lepsza jest to, że jest to kompaktowy crossover z większą ilością miejsca siedzącego i bagażnika, nieco lepsza technologia, większa bateria, większy zasięg, lepsza widoczność, lepsze referencje bezpieczeństwa i lepsza wartość odsprzedaży.

Model e-208 jest rzeczywiście bardziej przystępny cenowo i oferuje szybsze ładowanie, ale wypada blado, jeśli chodzi o ogólną użyteczność i popularność, ponieważ crossovery SUV są obecnie w cenie na rynkach zachodnich.

Sekcja FAQ

Czy Hyundai Kona EV jest bezpieczniejszy od Peugeot e-208?

Peugeot e-208 nigdy nie był testowany przez Euro NCAP, ponieważ najnowszy testowany 208 był modelem ICE z 2019 roku, ale możemy wziąć 208 jako punkt odniesienia, ponieważ Peugeot nie zmienił zbyt wiele w e-208, z wyjątkiem dostosowania go do umieszczenia w nim elektrycznego układu napędowego. Mając to na uwadze, e-208 cieszy się 4 z 5-gwiazdkowej oceny, która jest przyzwoita.

  Czy Peugeot 107 jest dobrym samochodem?

Hyundai Kona z drugiej strony jest 5-gwiazdkowy Euro NCAP samochód z naprawdę dobre referencje bezpieczeństwa na całym pokładzie. Kona ma również więcej standardowych technologii bezpieczeństwa w porównaniu do e-208, podczas gdy paleta wyposażenia opcjonalnego jest również bardziej powszechna.

Czy Hyundai Kona jest SUV-em terenowym?

Nawet jeśli Hyundai Kona jest klasyfikowany jako SUV, nie ma absolutnie żadnego miejsca na torze off-road. Współczesne SUV-y nie są już tak bardzo nastawione na bycie niesamowitymi off-roaderami jak kiedyś, ponieważ większość współczesnych nabywców SUV-ów woli luksus, komfort i świetne właściwości jezdne na drodze.

Kona posiada napęd AWD i lekko podniesiony prześwit, co czyni ją użyteczną w łagodnym off-roadingu i jeździe po śniegu.

Co sprawia, że samochód elektryczny jest dobry?

Dobry samochód elektryczny to taki, który jest wygodny w użyciu, nie jest przesadnie drogi, ma adamantowe prędkości szybkiego ładowania, ma więcej niż 250 mil zasięgu w większości środowisk, ma dobrą technologię autonomiczną, a nie nadmiernie kompensować przez bycie EV.

Oznacza to, że dobre EV idą o swoim biznesie bez krzyczenia do świata, że są EV. Te samochody są dobrze wykonane, przestronne, ponadprzeciętnie bezpieczne, a także trzymają swoją wartość naprawdę dobrze i nie psują się prawie tak często jak samochody z silnikiem spalinowym.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z