Peugeot e-208 vs Nissan Leaf – który jest lepszy?

2023 Peugeot e-208

Subkompaktowe samochody elektryczne stały się dość popularne w ciągu ostatnich kilku lat, ponieważ stanowią doskonałą metodę transportu po ruchliwych ulicach miast bez zanieczyszczania środowiska. Samochody takie jak te są przeznaczone do ładowania w nocy w domu, co oznacza, że działają najlepiej, gdy są pozostawione podłączone do prądu przez noc.

W Europie Peugeot e-208 jest jednym z najpopularniejszych subkompaktowych samochodów elektrycznych, natomiast Nissan Leaf jest jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w USA. Z tak doskonałymi referencjami, porównanie tych dwóch w pojedynku head-to-head ma sens. Więc jeśli jesteś zainteresowany, aby dowiedzieć się, jak Peugeot e-208 vs Nissan Leaf kończy się, należy przeczytać ten artykuł!

Peugeot e-208 został po raz pierwszy wprowadzony w 2020 roku i jest oparty na znanej platformie samochodów elektrycznych pochodzących ze Stellantis, które można również znaleźć z dziesiątkami innych samochodów Stellantis. Nissan Leaf początkowo pojawił się w 2010 roku, podczas gdy druga generacja Nissana Leafa pojawiła się w 2017 roku.

W rzeczywistości Nissan Leaf jest bardzo pierwszym masowo produkowanym pojazdem elektrycznym, który częściowo dlatego stał się tak sławny. Howelectric carer, jako że branża w ciągu ostatnich kilku lat poczyniła szybkie postępy, czy Nissan Leaf nadal zasługuje na swój gorący punkt, czy też ten gorący punkt należy do e-208?

Peugeot e-208 – Najmniejszy samochód elektryczny Peugeot

Peugeot e-208 zaczyna się od 31 345 funtów w Wielkiej Brytanii, 32 250 euro w Holandii i 35 350 euro w Niemczech. To sprawia, że jest to dość przystępna opcja, zwłaszcza ze wszystkimi dostępnymi zachętami rządowymi dla samochodów elektrycznych. W tej cenie dostajesz albo 2-drzwiowy lub 5-drzwiowy subkompaktowy 139hp hatchback z akumulatorem 45kWh i maksymalny zasięg między 125 mil i 265 mil w zależności od sposobu jazdy.

  Nissan Juke - niezawodność

Bateria jest połączona z pojedynczym silnikiem elektrycznym, który napędza przednie koła i umożliwia e-208 osiągnięcie 60mph z miejsca postoju w około 8 sekund. Baterię można naładować od 10% do 80% w około 25 minut za pomocą szybkiej ładowarki DC 150kW, natomiast wolne ładowanie AC 7,4kW trwa około 7 godzin i 15 minut.

Design – e-208 wygląda naprawdę nowocześnie i futurystycznie, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Oferowana przestrzeń jest całkiem dobra jak na ten segment, ale ogólnie rzecz biorąc, większość osób zgodzi się, że e-208 nie nadaje się do przewozu czterech dorosłych osób. Wrażenia z jazdy są zwinne i nippy, co czyni go idealnym do zatłoczonych miast i wąskich uliczek. Niezawodność jest trochę tajemnicą, ponieważ e-208 jest wciąż dość nowym samochodem.

Nissan Leaf – Kompaktowy samochód elektryczny Pionier

Obecny Nissan Leaf kosztuje od 28 995 do 34 945 funtów w Wielkiej Brytanii, od 33 400 do 41 100 euro w Niemczech i od 35 090 do 41 890 euro w Holandii. Porównywalnie tańszym modelem jest zwykły Nissan Leaf, który oferuje 39kWh użyteczny akumulator, rzeczywisty zasięg około 150 mil, jeden silnik elektryczny o mocy 148 KM i stały napęd na przednie koła.

Szybkie ładowanie o maksymalnej mocy 46 kW pozwala na naładowanie akumulatora od 10% do 80% w ciągu około 43 minut, natomiast wolne ładowanie AC 3,6 kW trwa prawie 13 godzin. Porównywalnie droższy Nissan Leaf+ jest tym, którego chcesz, ponieważ oferuje baterię 59kWh i zasięg od 150 do 315 mil w zależności od nawyków jazdy.

  Wspólne problemy z Peugeot Rifter

215 KM i 251lb-ft momentu obrotowego przez przednie koła jest więcej niż wystarczające, podczas gdy 0-60mph czasy są poniżej 7 sekund. Szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 46 kW trwa godzinę, a wolne ładowanie prawie 11 godzin. Pod względem stylistycznym Nissan Leaf nie jest samochodem o szczególnie atrakcyjnym wyglądzie, ale wnętrze jest nieco bardziej żywe.

Leaf+ jest również zaskakująco przestronnym samochodem z odpowiednią ilością miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu. Wrażenia z jazdy są dość przeciętne, natomiast komfort lelektryczny jest odpowiedni.

Wniosek – Peugeot e-208 jest lepszy

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że Nissan Leaf jest znacznie lepszy od e-208, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że Leaf oferuje większą baterię, więcej miejsca i lepszy zasięg. Howelectric carer, wszystkie z baterii i korzyści zakresu Nissan Leaf spadł krótki od e-208, ponieważ jego prędkości ładowania są niewiarygodnie wolne. Oznacza to, że electric caren jeśli e-208 ma mniejszą baterię, będziesz mógł zrobić więcej czasu jazdy w e-208, ponieważ możesz go naładować dużo szybciej.

Pod względem designu, e-208 wygląda po prostu bardziej celowo zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Jest o wiele bardziej atrakcyjny i ma o wiele więcej charakteru zza kierownicy. Leaf, choć jest świetnym samochodem, nie sprawia wrażenia szczególnie rozrywkowego.

Model e-208 jest lepiej wyposażony, oferuje znacznie większą prędkość ładowania, lepszą wartość, lepszy wygląd i o wiele więcej charakteru.

Sekcja FAQ

Dlaczego powinienem kupić Nissana Leaf zamiast Peugeota e-208?

Nissan Leaf jest wygodniejszym samochodem dla wielu dorosłych osób, ponieważ oferuje znacznie więcej miejsca zarówno wewnątrz samochodu, jak i w bagażniku. Jeśli nie potrzebujesz więcej niż 150-310 mil zasięgu na co dzień i możesz go naładować na noc, to możesz skorzystać z zalet baterii Leafa nad e-208.

  Nissan 370Z Niezawodność

Jeśli chcesz mieć samochód elektryczny, który będzie mógł jeździć na długich dystansach, wybrałbym model e-208, ponieważ w prawdziwym świecie szybsze ładowanie jest znacznie ważniejsze niż sama wielkość baterii. To dlatego, że można zmienić swoje nawyki jazdy, aby zwiększyć / zmniejszyć zasięg, podczas gdy prędkości ładowania nie są zmienne, przynajmniej nie przez konsumenta.

Czy Nissan Leaf jest lepszy od Leaf+?

Nissan Leaf+ jest lepszy niż normalny Leaf, ponieważ oferuje dodatkowe trim lelectric carels, więcej mocy i większy zasięg dzięki większej baterii. Te różnice odgrywają ogromną rolę, ponieważ prędkości ładowania Nissan Leaf są raczej żenujące dla stanu obecnego przemysłu motoryzacyjnego.

To powiedziawszy, Nissan zamierza uaktualnić prędkości ładowania nadchodzącego Nissan Leaf+, co oznacza, że będzie można naładować go na 100kW, który będzie zmniejszyć prędkości ładowania o ponad połowę i uczyni Leaf+ znacznie bardziej konkurencyjne.

Czy Nissan Leaf to pierwszy samochód elektryczny?

Nissan Leaf jest często określany jako w 100% pierwszy masowo produkowany samochód elektryczny, co jest prawdą. Nie jest to pierwszy samochód elektryczny, ponieważ samochody elektryczne faktycznie zadebiutowały w XIX wieku, ale nikomu nie udało się stworzyć prawdziwego samochodu elektrycznego klasy konsumenckiej dla mas przed Nissanem.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z