Volkswagen Golf był kiedyś szczytem segmentu hatchbacków w Europie i jednym z najbardziej udanych modeli w historii motoryzacji. Ponieważ branża wciąż przesuwa się na korzyść samochodów elektrycznych, VW Golf powoli traci przyczepność na rzecz gamy ID. ale VW wciąż ma nadzieję zachować VW Golfa, oferując go w wersji elektrycznej e-Golf.
Peugeot e-208 jest to, co Peugeot belielectric dba doskonały entry-lelectric carel subcompact samochód elektryczny ma być, ale jak te dwa stosy przeciwko sobie? W tym artykule, mamy zamiar porównać Peugeot e-208 vs VW e-Golf i powiedzieć, dlaczego należy przejść do jednego nad drugim.
e-Golf został po raz pierwszy wprowadzony na rok modelowy 2015 i generacji Mk7, ale to nelectric carer dostał uznanie VW miał nadzieję. Z tego powodu, VW zdecydował, że nie będzie off oferując nowy Golf Mk8 w gwary samochodu elektrycznego, który jest raczej szkoda, ponieważ to sprawia, że przyszłość zakresu VW Golf raczej niepewne.
Tak czy inaczej, zamierzamy porównać e-Golfa z dobrze wyglądającym e-208, który wydaje się zbierać coraz większą popularność w miarę upływu czasu.
Peugeot e-208 – Najmniejszy samochód elektryczny Peugeot
Z ceną wyjściową 31 345 funtów w Wielkiej Brytanii, 32 250 euro w Holandii i 35 350 euro w Niemczech, e-208 znajduje się na samym dole rynku samochodów elektrycznych. To czyni go niezwykle konkurencyjnym, zwłaszcza że można skorzystać z różnych zachęt rządowych dotyczących samochodów elektrycznych, które zwykle nie są dostępne dla droższych samochodów elektrycznych.
e-208 jest zasilany przez użyteczną baterię 45kWh, która wypycha 139 KM przez pojedynczy silnik elektryczny, który napędza tylko przednie koła. 0-60mph zajmuje około 8 sekund, a całkowity zasięg e-208 wynosi od 125 mil do 265 mil w zależności od sposobu prowadzenia samochodu i temperatury na zewnątrz.
Ładowanie e-208 za pomocą szybkiej ładowarki 150kW DC trwa około 25 minut, natomiast wolne ładowanie AC 7,4kW trwa nieco ponad 7 godzin. Design e-208 z pewnością jest jego mocną stroną, gdyż wielu uważa, że e-208 jest zdecydowanie najlepiej wyglądającym samochodem w swoim segmencie.
Aspekt niezawodności e-208 jest również dość przyzwoity, ale długoterminowa niezawodność jest nadal tajemnicą, ponieważ e-208 jest dość nowym samochodem.
VW e-Golf – Elektryczna wersja najpopularniejszego VW wszech czasów
Pierwsza generacja e-Golfa pojawiła się w 2015 roku i charakteryzowała się dość małą baterią 20,5kWh z ceną 34,900 euro w Niemczech, 36,190 euro w Holandii i 26,345 funtów w Wielkiej Brytanii. Zasięg w świecie rzeczywistym początkowego e-Golfa wynosi około 80 mil. Silnik jest umieszczony nad przednimi kołami i oferuje 114 KM. Szybka szybkość ładowania DC jest ograniczona do 44kW, co oznacza, że 10-80% zajmuje 22 minuty, podczas gdy wolne ładowanie AC 3,7kW trwa prawie 7 godzin.
Zmieniony MK7 e-Golf podnosi stawkę, oferując porównywalnie większą baterię 32kWh i cenę 28,075 funtów w Wielkiej Brytanii, 34,005 euro w Holandii i 31,900 euro w Niemczech. Zasięg rzeczywisty e-Golfa po faceliftingu wynosi od 80 do 175 mil w zależności od sposobu prowadzenia samochodu i temperatury na zewnątrz.
Zmieniony e-Golf korzysta również z ładowarki 40kW DC, która ładuje baterię od 10% do 80% w 36 minut, podczas gdy powolne ładowanie AC 3,4kW trwa 5 godzin i 15 minut. Design e-Golfa jest taki sam jak w przypadku normalnego Golfa oprócz kilku ostrych diod LED do jazdy dziennej, niebieskich akcentów i bardziej opływowych diod.
Oferowana przestrzeń jest tak samo dobra jak w normalnym Golfie. VW udało się uczynić e-Golfa naprawdę niezawodnym samochodem, co nie jest zaskoczeniem, ponieważ jest to zarówno Golf jak i samochód elektryczny.
Conclusion – The Peugeot e-208 Is The Better Car
Powodem, dla którego Peugeot e-208 wygrywa to porównanie jest to, że e-Golf jest zbyt stary, aby konkurować. Ze swoją małą baterią i powolnym czasem ładowania, e-208 jest po prostu ogólnie lepszym samochodem elektrycznym. e-Golf oferuje co prawda więcej miejsca i jest bardziej atrakcyjny, ale wypada blado, jeśli chodzi o technologię i ogólną popularność.
Większość ludzi, którzy kupują Golfa, zazwyczaj wybierają diesla, hybrydę lub wariant benzynowy, zwłaszcza Mk8 GTE, który jest prawdopodobnie najlepszym Golfem, jaki można kupić, i wyciera podłogę z e-208 w większości aspektów, z wyjątkiem elektrycznego carerything w dziedzinie samochodów elektrycznych.
Sekcja FAQ
Dlaczego VW zaprzestał produkcji e-Golfa?
Produkcja VW e-Golf została wykonana w fabryce VW w Dreźnie w Niemczech, która została później przyjęta dla VW ID.3. VW ID.3 jest niezwykle podobny do tego, co chciał osiągnąć e-Golf, ale ze wszystkimi zaletami współczesnej technologii, lepszym zasięgiem, większą baterią i platformą stworzoną specjalnie dla elektrycznego układu napędowego.
Ponadto, VW e-Golf był nelectric carer wszystko, że popularne w Europie, jak to wyszło w czasie, gdy prawdziwe samochody elektryczne nie były naprawdę coś. Kiedy samochody elektryczne zaczęły się rozwijać, były już znacznie bardziej zaawansowane niż e-Golf.
Czy VW Golf kiedykolwiek będzie w pełni elektryczny?
Przez ostatnie kilka lat przyszłość Golfa była owiana całkowitą tajemnicą, ponieważ VW nie powiedział oficjalnie, że Golf będzie kontynuowany. Howelectric opiekun, VW zrobił niedawno wyjść i powiedzieć, że Mk9 Volkswagen Golf będzie kompletny samochód elektryczny, który będzie gniazdo między ID.3 i next-gen VW ID.2 samochód miejski.
Jako VW Golf jest legendą, to na pewno jest dobra wiadomość, że będzie przeniesiony do ery samochodów elektrycznych. W rzeczywistości nadal trudno jest znaleźć samochód, który jest tak dobrze zaokrąglony jak VW Golf, więc z pewnością mamy nadzieję, że VW sprawi, że Mk9 będzie równie dobry.
Kiedy pojawi się nowy Peugeot e-208?
Nowy Peugeot e-208 zostanie wydany dość szybko i będzie oferował przyzwoitą aktualizację wszystkich statystyk samochodu elektrycznego, co oznacza większą moc, większy zasięg i szybsze ładowanie. Nie jest jasne, czy next-gen e-208 będzie przeprojektowany lub czy wszystkie zmiany będą ograniczone do układu napędowego.