Peugeot e-208 vs VW e-Golf – który jest lepszy?

2023 Peugeot e-208

Volkswagen Golf był kiedyś szczytem segmentu hatchbacków w Europie i jednym z najbardziej udanych modeli w historii motoryzacji. Ponieważ branża wciąż przesuwa się na korzyść samochodów elektrycznych, VW Golf powoli traci przyczepność na rzecz gamy ID. ale VW wciąż ma nadzieję zachować VW Golfa, oferując go w wersji elektrycznej e-Golf.

Peugeot e-208 jest to, co Peugeot belielectric dba doskonały entry-lelectric carel subcompact samochód elektryczny ma być, ale jak te dwa stosy przeciwko sobie? W tym artykule, mamy zamiar porównać Peugeot e-208 vs VW e-Golf i powiedzieć, dlaczego należy przejść do jednego nad drugim.

e-Golf został po raz pierwszy wprowadzony na rok modelowy 2015 i generacji Mk7, ale to nelectric carer dostał uznanie VW miał nadzieję. Z tego powodu, VW zdecydował, że nie będzie off oferując nowy Golf Mk8 w gwary samochodu elektrycznego, który jest raczej szkoda, ponieważ to sprawia, że przyszłość zakresu VW Golf raczej niepewne.

Tak czy inaczej, zamierzamy porównać e-Golfa z dobrze wyglądającym e-208, który wydaje się zbierać coraz większą popularność w miarę upływu czasu.

Peugeot e-208 – Najmniejszy samochód elektryczny Peugeot

Z ceną wyjściową 31 345 funtów w Wielkiej Brytanii, 32 250 euro w Holandii i 35 350 euro w Niemczech, e-208 znajduje się na samym dole rynku samochodów elektrycznych. To czyni go niezwykle konkurencyjnym, zwłaszcza że można skorzystać z różnych zachęt rządowych dotyczących samochodów elektrycznych, które zwykle nie są dostępne dla droższych samochodów elektrycznych.

  Wszystko o 2023 VW Polo

e-208 jest zasilany przez użyteczną baterię 45kWh, która wypycha 139 KM przez pojedynczy silnik elektryczny, który napędza tylko przednie koła. 0-60mph zajmuje około 8 sekund, a całkowity zasięg e-208 wynosi od 125 mil do 265 mil w zależności od sposobu prowadzenia samochodu i temperatury na zewnątrz.

Ładowanie e-208 za pomocą szybkiej ładowarki 150kW DC trwa około 25 minut, natomiast wolne ładowanie AC 7,4kW trwa nieco ponad 7 godzin. Design e-208 z pewnością jest jego mocną stroną, gdyż wielu uważa, że e-208 jest zdecydowanie najlepiej wyglądającym samochodem w swoim segmencie.

Aspekt niezawodności e-208 jest również dość przyzwoity, ale długoterminowa niezawodność jest nadal tajemnicą, ponieważ e-208 jest dość nowym samochodem.

VW e-Golf – Elektryczna wersja najpopularniejszego VW wszech czasów

Pierwsza generacja e-Golfa pojawiła się w 2015 roku i charakteryzowała się dość małą baterią 20,5kWh z ceną 34,900 euro w Niemczech, 36,190 euro w Holandii i 26,345 funtów w Wielkiej Brytanii. Zasięg w świecie rzeczywistym początkowego e-Golfa wynosi około 80 mil. Silnik jest umieszczony nad przednimi kołami i oferuje 114 KM. Szybka szybkość ładowania DC jest ograniczona do 44kW, co oznacza, że 10-80% zajmuje 22 minuty, podczas gdy wolne ładowanie AC 3,7kW trwa prawie 7 godzin.

Zmieniony MK7 e-Golf podnosi stawkę, oferując porównywalnie większą baterię 32kWh i cenę 28,075 funtów w Wielkiej Brytanii, 34,005 euro w Holandii i 31,900 euro w Niemczech. Zasięg rzeczywisty e-Golfa po faceliftingu wynosi od 80 do 175 mil w zależności od sposobu prowadzenia samochodu i temperatury na zewnątrz.

  Najczęstsze problemy z Volkswagen ID.4

Zmieniony e-Golf korzysta również z ładowarki 40kW DC, która ładuje baterię od 10% do 80% w 36 minut, podczas gdy powolne ładowanie AC 3,4kW trwa 5 godzin i 15 minut. Design e-Golfa jest taki sam jak w przypadku normalnego Golfa oprócz kilku ostrych diod LED do jazdy dziennej, niebieskich akcentów i bardziej opływowych diod.

Oferowana przestrzeń jest tak samo dobra jak w normalnym Golfie. VW udało się uczynić e-Golfa naprawdę niezawodnym samochodem, co nie jest zaskoczeniem, ponieważ jest to zarówno Golf jak i samochód elektryczny.

Conclusion – The Peugeot e-208 Is The Better Car

Powodem, dla którego Peugeot e-208 wygrywa to porównanie jest to, że e-Golf jest zbyt stary, aby konkurować. Ze swoją małą baterią i powolnym czasem ładowania, e-208 jest po prostu ogólnie lepszym samochodem elektrycznym. e-Golf oferuje co prawda więcej miejsca i jest bardziej atrakcyjny, ale wypada blado, jeśli chodzi o technologię i ogólną popularność.

Większość ludzi, którzy kupują Golfa, zazwyczaj wybierają diesla, hybrydę lub wariant benzynowy, zwłaszcza Mk8 GTE, który jest prawdopodobnie najlepszym Golfem, jaki można kupić, i wyciera podłogę z e-208 w większości aspektów, z wyjątkiem elektrycznego carerything w dziedzinie samochodów elektrycznych.

Sekcja FAQ

Dlaczego VW zaprzestał produkcji e-Golfa?

Produkcja VW e-Golf została wykonana w fabryce VW w Dreźnie w Niemczech, która została później przyjęta dla VW ID.3. VW ID.3 jest niezwykle podobny do tego, co chciał osiągnąć e-Golf, ale ze wszystkimi zaletami współczesnej technologii, lepszym zasięgiem, większą baterią i platformą stworzoną specjalnie dla elektrycznego układu napędowego.

  Najczęstsze problemy z Peugeot 3008 Hybrid4

Ponadto, VW e-Golf był nelectric carer wszystko, że popularne w Europie, jak to wyszło w czasie, gdy prawdziwe samochody elektryczne nie były naprawdę coś. Kiedy samochody elektryczne zaczęły się rozwijać, były już znacznie bardziej zaawansowane niż e-Golf.

Czy VW Golf kiedykolwiek będzie w pełni elektryczny?

Przez ostatnie kilka lat przyszłość Golfa była owiana całkowitą tajemnicą, ponieważ VW nie powiedział oficjalnie, że Golf będzie kontynuowany. Howelectric opiekun, VW zrobił niedawno wyjść i powiedzieć, że Mk9 Volkswagen Golf będzie kompletny samochód elektryczny, który będzie gniazdo między ID.3 i next-gen VW ID.2 samochód miejski.

Jako VW Golf jest legendą, to na pewno jest dobra wiadomość, że będzie przeniesiony do ery samochodów elektrycznych. W rzeczywistości nadal trudno jest znaleźć samochód, który jest tak dobrze zaokrąglony jak VW Golf, więc z pewnością mamy nadzieję, że VW sprawi, że Mk9 będzie równie dobry.

Kiedy pojawi się nowy Peugeot e-208?

Nowy Peugeot e-208 zostanie wydany dość szybko i będzie oferował przyzwoitą aktualizację wszystkich statystyk samochodu elektrycznego, co oznacza większą moc, większy zasięg i szybsze ładowanie. Nie jest jasne, czy next-gen e-208 będzie przeprojektowany lub czy wszystkie zmiany będą ograniczone do układu napędowego.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z