Peugeot nie chce zapalić – przyczyny i jak to naprawić

Peugeot jest nazwą gospodarstwa domowego w Europie, co oznacza, że trudno jest iść gdziekolwiek bez wpadania na kilka modeli Peugeot. Marka ta od kilku lat jest na fali wznoszącej dzięki tworzeniu lepiej wyglądających, bardziej zapadających w pamięć samochodów i elektryzowaniu całej swojej linii. Dzięki temu Peugeot wysunął się na czoło europejskiego rynku samochodowego i przyczynił się do pozyskania wielu nowych klientów.

W dzisiejszym artykule nie skupimy się na tym, jak Peugeot prowadzi swoją działalność, ale dlaczego Peugeot nie chce zapalić – przyczyny i jak je naprawić. Głównym powodem, dla którego Peugeot nie odpala jest słaby, całkowicie wyczerpany akumulator lub korozja na końcówkach akumulatora, która blokuje zasilanie samochodu.

Inny równie częsty powód związany jest z uszkodzonym alternatorem, który idzie w parze z padniętym akumulatorem. Rozrusznik służy do rozkręcania silnika, co oznacza, że jeśli nie słychać żadnego rozkręcania, winny jest prawdopodobnie rozrusznik. Ponieważ nowe modele Peugeot są wyposażone w breloczki zamiast kluczyków, należy sprawdzić stan baterii w breloczku, ponieważ może to również spowodować, że samochód nie chce zapalić.

Skrzynka bezpieczników i świece zapłonowe to bardzo podobna historia, ale nie są tak powszechne jak przyczyny wymienione powyżej. Wreszcie, musimy również mówić o zatkanych filtrów paliwa i wadliwych pomp paliwowych, które są rzadkie, ale mają tendencję do występowania.

Battery Issues

W praktycznie wszystkich samochodach w dzisiejszych czasach, 12-woltowy akumulator jest używany do zasilania samochodu i do zasilania niektórych akcesoriów samochodu podczas jazdy. Jeśli bateria jest martwa, nie otrzymasz żadnego zasilania, co oznacza, że żadne ze świateł i akcesoriów nie będzie działać. Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to przetestować baterię za pomocą multimetru.

  Wszystko o 2023 Peugeot 3008

Jeśli odczyty mówią 12-13 V, twój akumulator jest w porządku, jeśli mówi mniej lub więcej niż to, to twój akumulator nie jest w porządku. Ponadto, upewnij się, aby sprawdzić terminale baterii dla wszelkich oznak korozji, jak to będzie również utrudniać zdolność do uruchomienia samochodu. Pamiętaj, aby użyć dedykowanego środka do czyszczenia baterii, aby wytrzeć korozję z zacisków przed uruchomieniem samochodu.

Problemy z alternatorem i rozrusznikiem

Alternator służy do ładowania baterii podczas jazdy, co oznacza, że jeśli alternator umrze, bateria zostanie wyczerpana. Najlepszą rzeczą jaką możesz zrobić jest uruchomienie samochodu i sprawdzenie czy alternator rzeczywiście ładuje akumulator. Jeśli samochód umiera lub traci moc całkowicie, alternator jest martwy i należy go wymienić.

Silnik rozrusznika ma za zadanie uruchomić silnik, co oznacza, że jeśli nie słychać żadnego korby podczas obracania klucza, silnik rozrusznika jest winowajcą. Dlatego upewnij się, że wymieniłeś rozrusznik przed próbą ponownego uruchomienia samochodu.

Problemy z baterią w pilocie

Wszystkie nowe modele Peugeot są wyposażone w pilot zamiast zwykłego klucza z ostrzami, co oznacza, że często są również wyposażone w funkcję bezkluczykowego otwierania i uruchamiania. Żadna z nich nie będzie działać, jeśli bateria pilota jest wyczerpana, co będzie wymagało jej wymiany przed próbą uruchomienia samochodu.

Z drugiej strony, jeśli nadal masz klucz ostrza, upewnij się, aby uruchomić samochód w ten sposób, bo jeśli nie zacznie, Twój klucz fob nie jest problemem. Ponadto, samochód powinien wyświetlić komunikat ostrzegawczy, jeśli rzeczywiście nie może potwierdzić, że klucz jest wewnątrz samochodu.

  Wszystko o nowych modelach Peugeot 2023

Skrzynka bezpieczników i świece zapłonowe

Skrzynka bezpieczników ma za zadanie utrzymywać samochód bezpieczny od zwarć i przeciążeń elektrycznych, co oznacza, że kiedy/jeśli twój samochód doświadczy spike’u w prądzie, bezpiecznik spali się i pozostawi system niedziałający, dopóki nie wyłączysz spalonego bezpiecznika na nowy.

Świece zapłonowe nie są powszechnie powodem, dla którego samochód nie chce się uruchomić, ale mogą być, jeśli świeca zapłonowa staje się przemieszczona lub spalona. Prowadzi to do błędnego zapłonu częściej, ale jeśli więcej niż jedna świeca zapłonowa jest spalona, zablokuje cię to przed uruchomieniem samochodu całkowicie.

Problemy z układem paliwowym

Wreszcie, musimy również mówić o problemach z układem paliwowym, które obejmują zatkane filtry paliwa i wadliwą pompę paliwową. Jeśli filtr paliwa zostanie zatkany, zablokuje przejście ze zbiornika do silnika i samochód nie będzie w stanie dostarczyć żadnej mocy.

Z drugiej strony, jeśli pompa paliwa jest martwy, samochód nie będzie w stanie dostarczyć żadnego paliwa do silnika, a tym samym samochód nie rozpocznie. Przyznaj, te powody nie są prawie tak powszechne jak pierwsze trzy, ale czasami się zdarzają.

FAQ Section

Ile kosztuje nowy akumulator Peugeot?

Możesz oczekiwać, że zapłacisz między €100 a €200 za zupełnie nowy akumulator Peugeot 12 V, co jest gdzieś w sferze normalności. Pamiętaj jednak, aby sprawdzić, czy Twój samochód jest jeszcze na gwarancji, ponieważ bateria zazwyczaj jest objęta gwarancją, jeśli umrze zbyt szybko.

  Wszystko o nowych modelach Peugeot 2023

Niezależnie od tego, co to może być, zawsze upewnij się, aby wymienić baterię z dokładnie tego samego typu baterii, w przeciwnym razie, można doświadczyć bardziej poważne problemy.

Jak długo może wytrzymać akumulator Peugeot?

Akumulator Peugeot nie różni się od zwykłego akumulatora samochodowego, co oznacza, że powinien wytrzymać około pięciu lat, jeśli wszystko jest tak, jak powinno być. Kiedy zbliżasz się do martwego akumulatora, zawsze lepiej wymienić go natychmiast i nie czekać, aż umrze całkowicie, ponieważ może to spowodować więcej problemów z samochodem.

Czy samochody elektryczne Peugeot mają akumulatory 12-woltowe?

Tak, linia Peugeot EV jest wyposażona w normalny akumulator 12 V, który służy do uruchamiania samochodu i zasilania jego akcesoriów. Samochody elektryczne nie są wyposażone w alternator, ponieważ akumulator jest ładowany przez przetwornik prądu stałego na prąd stały.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z