Problemy z Audi RS e-Tron GT

Problemy z Audi RS e-Tron GT

Audi RS e-Tron GT zostało zaprezentowane w zeszłym roku jako pierwszy w pełni elektryczny, czterodrzwiowy sedan Audi, który dzieli swoje fundamenty z Porsche Taycan. Samochody elektryczne są, jak wszyscy wiemy, z natury bardziej niezawodne niż tradycyjne samochody z silnikami spalinowymi, ponieważ mają mniej ruchomych części, a zatem mniej elementów jest podatnych na awarie.

RS e-Tron GT i jego mechaniczny brat, Porsche Taycan, są niemal identyczne, co oznacza, że problemy, z jakimi się borykają, są niemal takie same. W obu przypadkach powszechne są problemy z oprogramowaniem, takie jak system infotainment oraz wiele ekranów i funkcji w samochodzie.

Do poważniejszych problemów należy wadliwy akumulator 12-woltowy, który traci ładunek i powoduje utratę mocy podczas jazdy. Inne problemy to nieprawidłowo przykręcone elementy wnętrza, pewne wątpliwe decyzje dotyczące jakości wykonania oraz problemy związane z ładowaniem samochodu.

Podsumowując, wydaje się, że e-Tron radzi sobie nieco lepiej niż Taycan, mimo że te dwa modele mają wiele wspólnych podzespołów. e-Tron jest stosunkowo niezawodny, ale biorąc pod uwagę fakt, że jest to pierwszy sedan Audi EV, nadchodzące modele będą prawdopodobnie jeszcze lepsze, gdy Audi zastosuje swoje doświadczenia w nowych modelach.

Problemy z systemem infotainment w Audi e-Tron GT

Audi e-Tron GT oferuje naprawdę wysokiej klasy wnętrze wypełnione niezliczoną ilością wysokiej klasy funkcji i udogodnień, które z pewnością sprawiają, że samochód czuje się tak samo luksusowy jak Porsche Taycan. Audi pozbyło się nawet dodatkowego ekranu klimatyzacji, aby obsługiwać klimatyzację za pomocą przycisków, co jest o wiele łatwiejsze, bezpieczniejsze i bardziej niezawodne niż za pomocą ekranu.

  Która marka ma najlepsze wnętrze - Audi, Mercedes czy BMW?

Jednakże, szerokoekranowy ekran centralnego systemu informacyjno-rozrywkowego jest znany z problemów związanych z powolnym czasem reakcji, sporadycznymi opóźnieniami i zacinaniem się obrazu, a czasami nawet z całkowitym wygaszeniem ekranu. Problem ten zazwyczaj można rozwiązać poprzez ponowne uruchomienie systemu, ale jest to również stresujący scenariusz, ponieważ e-Tron obsługuje większość swoich funkcji za pośrednictwem ekranu centralnego.

Utrata mocy w Audi e-Tron GT

Jeden z najgorszych problemów, z jakimi boryka się e-Tron, związany jest z systemem akumulatorów 12 V i nagłą utratą mocy podczas jazdy. Problem ten jest już szeroko omawiany w przypadku modelu Taycan, ale biorąc pod uwagę fakt, że e-Tron i Taycan mają wiele wspólnych części, e-Tron również jest podatny na takie problemy.

Porsche ogłosiło nawet powszechne wycofanie z rynku, aby przeciwdziałać tym problemom, ponieważ mogą one sprawić, że samochód stanie się całkowicie bezużyteczny. Warto wspomnieć, że do tej pory nie zgłoszono zbyt wielu problemów w tej kwestii, ale będziemy musieli poczekać i zobaczyć, czy e-Tron ma ten problem rozwiązany fabrycznie, dopóki na drogach nie pojawi się więcej e-Tronów GT.

Problemy z odchodzącymi elementami wykończenia wnętrza Audi e-Tron GT

Wspomnieliśmy już, że e-Tron GT jest wyposażony w wysokiej klasy wnętrze, które oferuje praktycznie wszystko, czego można oczekiwać od samochodu. Jednak kilka źródeł internetowych podaje, że e-Tron czasami cierpi na problemy związane z odpadającymi elementami wykończenia wnętrza samochodu.

W związku z tym pojawia się pytanie, czy e-Tron GT będzie borykał się z tymi problemami również po upływie 10 lub 20 lat eksploatacji samochodu. Odpadający element wykończenia może być znakiem, że e-Tron GT nie jest stworzony do jazdy przez dziesięciolecia, ale może to też być tylko moje czepialstwo, jeśli nie jest to częste zjawisko.

  Jakie są najlepsze produkty do mycia samochodów dla Audi?

Problemy z jakością wykonania Audi e-Tron GT

Niemal każdy dziennikarz motoryzacyjny stwierdził, że e-Tron GT to prawdziwie luksusowy samochód. Jednak wielu dziennikarzy stwierdziło również, że wnętrze e-Trona GT nie dorównuje Taycanowi, jeśli chodzi o jakość wykonania materiałów.

Różne modele e-Tron GT kosztują od 100 000 do 200 000 dolarów, co oznacza, że muszą być doskonałe pod względem jakości wykonania. e-Tron nie jest zły sam w sobie, ale z pewnością może być lepszy, ponieważ plastik jest materiałem, z którego wykonano większość elementów wykończenia wnętrza, podczas gdy Taycan oferuje wnętrze wykończone materiałami wyższej jakości.

Problemy z ładowaniem Audi e-Tron GT

Audi e-Tron GT jest podatne na problemy związane z systemem ładowania, jak to często bywa w przypadku wielu pojazdów elektrycznych. Niektórzy właściciele zgłaszali, że samochód ładuje się znacznie wolniej, a czasem nawet wcale, co z pewnością jest kwestią wartą poruszenia.
Jeśli napotkasz takie problemy, sprawdź, czy samochód jest podłączony do SMA Data Manager, jeśli tak, będziesz mógł zobaczyć aktualne dane dotyczące ładowania bezpośrednio na centralnym ekranie systemu informacyjno-rozrywkowego.

Sekcja FAQ

Czy powinienem kupić Audi e-Tron GT?

Audi e-Tron GT jest jednym z najciekawszych i najbardziej pożądanych samochodów elektrycznych w tej chwili, ponieważ wygląda oszałamiająco. Model e-Tron jest dostępny w różnych poziomach wyposażenia, w zależności od tego, jak dużą moc chcesz uzyskać. Może nie jest tak wygodny jak Tesla, ani tak trwały jak Mercedes EQS, ale wszystko robi bardzo dobrze.

  Audi Q5 vs. Porsche Cayenne

Oznacza to, że e-Tron jest wszechstronnym pojazdem elektrycznym, któremu nic nie brakuje. Według pierwszych doniesień, e-Tron GT sprzedaje się naprawdę dobrze. Dzięki temu samochód zachowuje swoją wartość na rynku samochodów używanych, co jest naprawdę dobre, ponieważ większość luksusowych sedanów Audi jest znana z szalonej deprecjacji.

Czy Audi e-Tron GT jest lepsze od Porsche Taycan?

Taycan i e-Tron GT są mechanicznym rodzeństwem, co oznacza, że są prawie identyczne pod tym wszystkim, co kryje się pod metalem. Wyposażone są w ten sam układ napędowy, ale Audi zdetuningowało swojego topowego e-Trona RS GT, aby utrzymać pozycję Taycana.

Audi próbuje podciąć Taycana w górnej części, co służy jako bufor pomiędzy Taycanem a wszystkimi innymi elektrycznymi sedanami, które kosztują mniej niż e-Tron GT. e-Tron GT wygląda lepiej, ale Taycan jest prawdopodobnie lepszym samochodem w ogólnym rozrachunku.

Jak długo może działać Audi e-Tron GT?

Trudno powiedzieć, jak długo wytrzyma e-Tron GT, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że w pewnym momencie konieczna będzie kosztowna wymiana baterii. Tradycyjne modele Audi z silnikami spalinowymi mogą bez problemu przejechać setki tysięcy kilometrów, zanim będą wymagały poważnego remontu, a w przypadku e-Trona GT powinno być mniej więcej tak samo.

Wszyscy wiemy, że pojazdy elektryczne są z natury bardziej niezawodne, ale musimy poczekać i przekonać się, czy tak będzie również po dekadzie użytkowania.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z