Peugeot 3008 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne w 2007 roku, kiedy to został zaprezentowany w Chorwacji. Pierwsza generacja 3008 działała od 2007 do 2016 roku, kiedy to została zastąpiona przez bardziej popularną 2. generację Peugeota 3008. Druga generacja została następnie poddana faceliftingowi w 2020 roku, a także otrzymała hybrydowy układ napędowy.
3008 ma wkrótce zostać zastąpiony zupełnie nowym modelem, który z pewnością będzie oferowany z w pełni elektrycznym układem napędowym. Zanim to jednak nastąpi, omówimy najczęstsze problemy z automatyczną skrzynią biegów Peugeot 3008, z których niektóre mogą naprawdę wpłynąć na komfort użytkowania.
Na początku tej listy wspomnimy o szarpaniu i ślizganiu się biegów, z czym boryka się wielu właścicieli modeli 3008. Inne problemy dotyczą włączania biegów, kontrolek ostrzegawczych i komunikatów o błędach, a także wycieków oleju przekładniowego.
Istnieje wiele innych problemów z automatyczną skrzynią biegów Peugeot 3008, o których możemy mówić, ale wydaje się, że są to te, o których mówi większość właścicieli i specjalistów. Tak czy inaczej, nadszedł czas, aby szczegółowo omówić wszystkie te problemy i powiedzieć, na co należy zwrócić uwagę, aby je rozwiązać.
Istnieją również inne problemy z Peugeot 3008 hybrid, które warto sprawdzić.
Szarpanie i ślizganie się biegów
Szarpiąca / ślizgająca się skrzynia biegów może znacząco wpłynąć na wrażenia z jazdy i sprawić, że jazda będzie mniej płynna, a potencjalnie nawet niebezpieczna. Gdy skrzynia biegów szarpie lub ślizga się, przejście między biegami staje się nagłe i nieregularne, powodując nagły wstrząs lub wahanie w ruchu pojazdu, co nie pozwala na włączenie lub wyłączenie mocy w odpowiednim czasie.
Objawy te mogą być szczególnie zauważalne podczas przyspieszania lub zwalniania i mogą się pogarszać z czasem, jeśli nie zostaną natychmiast usunięte. Mówi się, że problem ten jest prawdopodobnie spowodowany zużytymi tarczami sprzęgła lub brakiem skrzyni biegów/zanieczyszczonym płynem przekładniowym. Tak czy inaczej, najlepiej jest zabrać 3008 do centrum serwisowego, aby się dowiedzieć.
Problemy podczas włączania biegów
Problem ten można przypisać wielu przyczynom, takim jak nieprawidłowe działanie sprzęgła lub dźwigni zmiany biegów, niewystarczająca ilość płynu przekładniowego, uszkodzone koła zębate lub stare synchronizatory. Gdy biegi nie załączają się prawidłowo, może to powodować szarpanie i nierówną zmianę biegów, czyniąc jazdę niewygodną, a czasem nawet niebezpieczną.
Opóźnione włączanie biegów lub trudności z ich zmianą mogą również prowadzić do zwiększonego zużycia innych podzespołów skrzyni biegów, co zwykle powoduje dodatkowe koszty napraw. Wreszcie, problemy te mogą czasami całkowicie blokować możliwość zmiany biegu na wyższy lub niższy, co może ograniczać prędkość i powodować wolniejszą jazdę.
Kontrolki ostrzegawcze i komunikaty o błędach
Wielu właścicieli Peugeota 3008 zgłasza kontrolki ostrzegawcze i komunikaty o błędach, które sygnalizują oczywiste problemy ze skrzynią biegów. Ostrzeżenia te mogą obejmować znak „Usterka skrzyni biegów” lub podobne komunikaty, wskazujące na awarię, która wymaga kontroli i naprawy przez technika Peugeot.
Niektóre z najczęstszych przyczyn wyświetlania lampek ostrzegawczych obejmują niski poziom płynu przekładniowego, wadliwą pompę płynu, uszkodzone koła zębate lub inne problemy. Jeśli zadziałasz szybko, prawdopodobnie rozwiążesz problem, podczas gdy zignorowanie tych problemów może doprowadzić do katastrofalnej awarii systemu, a nawet wypadku. W związku z tym należy jak najszybciej udać się z samochodem do dealera.
Wyciekający płyn przekładniowy
Płyn przekładniowy odgrywa istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu każdego układu przeniesienia napędu, zapobiegając tarciu i przegrzaniu oraz zapewniając smarowanie krytycznych elementów wewnętrznych. Wyciek płynu może powodować problemy ze zmianą biegów, trudności ze zmianą biegów, nietypowe dźwięki, a nawet awarię skrzyni biegów.
Do najczęstszych przyczyn wycieków oleju przekładniowego należą uszkodzone uszczelki, przewody lub wadliwa chłodnica skrzyni biegów. Tak więc, jeśli zauważysz, że Twój 3008 cierpi na wycieki płynu przekładniowego, pamiętaj, aby jak najszybciej zabrać go do centrum serwisowego/dealera, ponieważ brak płynu przekładniowego może bardzo łatwo doprowadzić do całkowitej awarii skrzyni biegów, która zazwyczaj kosztuje dużo pieniędzy.
Sekcja FAQ
Jak dobry jest Peugeot 3008?
Peugeot 3008 jest ogólnie uważany za wszechstronny i wysoko ceniony kompaktowy SUV typu crossover. Otrzymał pozytywne recenzje za kilka aspektów swojego projektu, funkcji i osiągów. Wykorzystuje nowoczesną stylistykę nadwozia z dużą ilością miejsca we wnętrzu z mocnymi detalami projektowymi, które sprawiają, że 3008 wydaje się futurystyczny i aktualny, nawet po kilku latach na rynku.
Z drugiej strony, „nowy” 3008 jest na rynku już od dłuższego czasu i jest wiele obszarów, w których brakuje mu do najbliższych konkurentów. Nie jest dostępny z w pełni elektrycznym układem napędowym i nie ma najnowszych elementów bezpieczeństwa i komfortu. W związku z tym 3008 zdecydowanie pokazuje swój wiek, ale nadal jest niezwykle sprawnym samochodem w swojej cenie.
Kiedy pojawi się nowy Peugeot 3008?
Mówi się, że nowy Peugeot e-3008 powinien pojawić się w trzecim/czwartym kwartale 2023 roku. Najbardziej oczekiwanym modelem 3008 jest prawdopodobnie elektryczny e-3008, który Peugeot ma nadzieję, że będzie jednym z bardziej popularnych modeli w całej swojej ofercie.
Kiedy nowy 3008 pojawi się na rynku, będzie konkurował z takimi modelami jak Renault Captur, Mazda CX-3, Toyota RAV4 i Honda CR-V. Jest to niezwykle konkurencyjny segment samochodów, więc 3008 będzie musiał wyrobić sobie markę, jeśli chce pozostawić po sobie trwałe wrażenie.
Czy powinienem kupić używanego Peugeota 3008?
Zakup nowego Peugeota 3008 nie jest obecnie najpopularniejszą opcją, ponieważ jest to dość przestarzały samochód. Oznacza to, że zasadniczo ten sam samochód można kupić na rynku samochodów używanych za znacznie mniejsze pieniądze.
Oczywiście, używany samochód nigdy nie będzie tak dobry jak nowy, ale 3008 istnieje już od jakiegoś czasu i ludzie są już świadomi tego, na co zwracać uwagę przy zakupie. Ponieważ 3008 jest pod koniec obecnego cyklu życia modelu, nie ma sensu kupować nowego, ale raczej używanego.