Problemy z automatyczną skrzynią biegów w Peugeot 308

Peugeot 308

Peugeot 308 to kompaktowy samochód rodzinny dostępny zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Posiada również 4-biegową, 5-biegową, 6-biegową i 8-biegową automatyczną skrzynię biegów do wyboru. Ale jakie są problemy z automatyczną skrzynią biegów Peugeot 308?

Niektóre z typowych problemów z automatyczną skrzynią biegów Peugeot 308 to brak płynu przekładniowego, wadliwy zespół korpusu zaworu, szarpanie i stukanie skrzyni biegów, ostre zmiany biegów i utknięcie na 5. biegu. Dodatkowo, niektórzy właściciele Peugeot 308 zgłaszali również problemy z opóźnioną redukcją biegów, sprzęgłem oraz poślizgiem lub utratą 3 i 4 biegu.

Jakie są najczęstsze problemy z automatyczną skrzynią biegów Peugeot 308?

Brak płynu przekładniowego

Jest to jedna z głównych przyczyn problemów z automatyczną skrzynią biegów w Peugeot 308. Problem ten jest zwykle spowodowany zaniedbaniem ze strony właściciela samochodu. Brak płynu przekładniowego prowadzi do problemów ze skrzynią biegów, takich jak nieregularne zmiany biegów, ślizganie się biegów, uszkodzone tuleje i łożyska oraz opóźnione włączanie biegów.

Płyn przekładniowy odgrywa istotną rolę w smarowaniu i chłodzeniu wewnętrznych części układu przeniesienia napędu. Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić uszkodzone części i upewnić się, że płyn przekładniowy jest napełniony do zalecanego poziomu.

Szarpanie i stukanie

Innym częstym problemem z automatyczną skrzynią biegów Peugeot 308 jest szarpanie. Niektóre z przyczyn szarpania skrzyni biegów to niski poziom oleju przekładniowego, uszkodzone elektromagnesy zmiany biegów i zablokowany filtr skrzyni biegów. Jeśli więc Twój samochód szarpie lub wydaje odgłosy stukania, powinieneś sprawdzić i naprawić te części skrzyni biegów.

Uszkodzony zespół korpusu zaworu

Korpus zaworu lub jednostka sterująca skrzyni biegów nadzoruje regulację przepływu płynu i innych części w całym układzie. Jednakże, gdy korpus zaworu zostanie uszkodzony lub zablokowany, mogą pojawić się różne problemy, takie jak szarpanie podczas zmiany biegów, trudności ze zmianą biegów, a nawet całkowita utrata wyboru biegu.

  Wszystko o 2023 Peugeot E-Traveller

Aby rozwiązać ten problem, należy wyczyścić i wymienić uszkodzone zawory. Niemniej jednak, zawsze ważne jest przeprowadzenie profesjonalnej inspekcji i zdiagnozowanie problemu.

Utknięcie na 5 biegu

Problem ten jest zwykle spowodowany niskim poziomem lub zanieczyszczeniem płynu przekładniowego. Jednak w niektórych sytuacjach może to być spowodowane awarią przemiennika momentu obrotowego, wadliwym elektromagnesem, a nawet trybem awaryjnym. Dlatego tak ważne jest, aby profesjonalny mechanik Peugeot zdiagnozował Twój samochód i zidentyfikował problem.
Jeśli przemiennik momentu obrotowego lub solenoid są uszkodzone lub wadliwe, należy je wymienić, aby rozwiązać problem.

Problemy ze sprzęgłem

Większość problemów ze sprzęgłem automatycznej skrzyni biegów Peugeot 308 jest spowodowana zużytym sprzęgłem lub taśmą. W rezultacie przemiennik momentu obrotowego może nie być w stanie przenieść mocy z silnika do skrzyni biegów. Utrudnia to prawidłowe włączanie biegów podczas zmiany przełożeń.

Niektóre z objawów problemów ze sprzęgłem to trudności ze zmianą niektórych biegów, szarpanie podczas jazdy, a nawet całkowita utrata biegów. Aby uniknąć problemu, należy naprawić jego przyczynę. Konieczna może być wymiana sprzęgła.

Ostre zmiany biegów

Kilku właścicieli Peugeota 308 skarżyło się również na ostre lub twarde zmiany biegów. Głównym winowajcą tego problemu jest brudny lub niski poziom oleju przekładniowego. Ale w niektórych przypadkach może to być spowodowane zatkanym lub nieszczelnym podciśnieniem, wadliwymi czujnikami prędkości lub uszkodzonym elektromagnesem. Aby uniknąć tego problemu, należy naprawić jego przyczynę.

Poślizg lub utrata 3 i 4 biegu

Innym problemem, na który skarżą się właściciele Peugeota 308, jest poślizg lub utrata 3 i 4 biegu. W większości przypadków problem będzie sporadyczny i bardziej widoczny, gdy samochód osiągnie temperaturę roboczą. Należy pamiętać, że problem ten jest zwykle spowodowany uszkodzonymi tłokami. Aby rozwiązać problem, należy wymienić uszkodzone tłoki.

  Wszystko o Peugeot e-Rifter 2023

Opóźnione redukcje biegów

Opóźniona redukcja biegów w automatycznej skrzyni biegów jest zwykle spowodowana niskim poziomem oleju przekładniowego, uszkodzonym elektromagnesem, wadliwym modułem sterującym skrzyni biegów lub uszkodzonym przemiennikiem momentu obrotowego. Jeśli więc chcesz naprawić ten problem, będziesz musiał zabrać samochód do profesjonalnego mechanika w celu diagnozy i naprawy.

FAQ

Czy automatyczne skrzynie biegów Peugeot są niezawodne?

Tak, automatyczne skrzynie biegów Peugeot są bardzo niezawodne. Dzieje się tak, ponieważ wykorzystują one najnowszą technologię bezpośredniej zmiany biegów (DSG). Ta skrzynia biegów umożliwia szybką zmianę biegów w celu przyspieszenia, płynną redukcję biegów podczas wyprzedzania i lepszą reakcję w trudnych warunkach drogowych.

Jakie są oznaki wadliwej automatycznej skrzyni biegów?

Łatwo jest stwierdzić, czy skrzynia biegów w Peugeot 308 ma problemy. Niektóre z typowych objawów wadliwej skrzyni biegów to zapach palonej gumy, dziwne dźwięki, wyciek płynu ze skrzyni biegów i reagowanie biegów. Ponadto można zauważyć drżenie, szarpanie, a nawet zgrzytanie. Może również zapalić się lampka ostrzegawcza na desce rozdzielczej.

Czy można naprawić uszkodzoną automatyczną skrzynię biegów w Peugeot 308?

Tak, uszkodzona automatyczna skrzynia biegów w Peugeot 308 może zostać naprawiona. Jednak zależy to również od problemu, który skrzynia biegów naprawia. Niektóre problemy, takie jak wycieki płynu, awarie czujników lub problemy z elektromagnesem, można naprawić. Z drugiej strony naprawa poważnych problemów jest nie tylko kłopotliwa, ale także kosztowna. W rezultacie rozsądnym rozwiązaniem może być wymiana skrzyni biegów zamiast jej naprawy.

  Problemy z akumulatorem i ładowaniem Peugeot E-208

Jak długo będzie działać automatyczna skrzynia biegów Peugeot 308?

Okres eksploatacji automatycznej skrzyni biegów Peugeot 308 zależy od tego, jak dobrze właściciel naprawia i konserwuje skrzynię biegów. Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji automatyczna skrzynia biegów może wytrzymać ponad 150 tysięcy kilometrów. Jeśli jednak jest zaniedbana lub nie jest dobrze konserwowana, może nie przejechać więcej niż 100 tys. km.

Czy warto naprawiać automatyczną skrzynię biegów w Peugeot 308?

W niektórych przypadkach naprawa skrzyni biegów może być opłacalną opcją, zwłaszcza jeśli reszta samochodu jest w dobrym stanie, a naprawa może wydłużyć jego żywotność. Niemniej jednak ważne jest, aby skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem Peugeot i dowiedzieć się, czy wymiana lub naprawa skrzyni biegów jest najlepszym wyborem w przyszłości.

Podsumowanie

Peugeot 308 może być ładnym i wydajnym kompaktowym samochodem rodzinnym, ale doświadcza również kilku problemów z automatyczną skrzynią biegów. Niektóre ze zgłoszonych problemów ze skrzynią biegów to brak płynu przekładniowego, problemy ze sprzęgłem, wadliwy zespół korpusu zaworu i opóźnione redukcje biegów.

Znajomość problemów z automatyczną skrzynią biegów, z którymi można się spotkać na drodze, ma kluczowe znaczenie dla przedłużenia żywotności skrzyni biegów. Wynika to z faktu, że naprawa automatycznej skrzyni biegów Peugeot jest nie tylko kosztowna, ale także uciążliwa.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z