Problemy z BMW F10

BMW F10 to szósta generacja BMW serii 5. F10 to wersja sedan, podczas gdy F11 to wersja Wagon. BMW F10 jest eleganckie, luksusowe i przestronne. Ale jakie są problemy z BMW F10?

Najczęstsze problemy z BMW F10 to problemy z układem przeniesienia napędu, awaria łańcucha rozrządu, niedziałające podgrzewane fotele i problem z przesiąkaniem wody. Ponadto właściciele zgłaszali utratę siły hamowania, wycieki z chłodnicy EGR, nieprawidłowe działanie grzałek zaworów PCV i przegrzewanie się silnika.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW F10?

Problemy z układem przeniesienia napędu

Kilku właścicieli BMW F10 skarżyło się na różne problemy ze skrzynią biegów. Niektóre z problemów ze skrzynią biegów, na które się skarżyli, to szarpanie samochodu podczas redukcji biegów, nierówna jazda, ślizganie się biegów i głośne stukanie podczas zmiany biegów.

Jeśli BMW F10 ma problem ze skrzynią biegów, ważne jest, aby ją zdiagnozować. Problemy ze skrzynią biegów są zwykle spowodowane awarią części, niskim poziomem płynu przekładniowego lub nieprawidłowym działaniem oprogramowania w komputerze samochodu. Zleć usunięcie usterki profesjonalnemu mechanikowi.

Awaria łańcucha rozrządu

Problemy z łańcuchem rozrządu są również powszechne w BMW serii 5. BMW F10 nie jest pod tym względem wyjątkiem. Niemniej jednak, najbardziej dotknięte są modele z lat 2012-2015. Większość z tych samochodów zaczęła mieć problemy z łańcuchem rozrządu po przejechaniu od 50 000 do 80 000 mil.

Niektóre z objawów uszkodzonego łańcucha rozrządu to nierówna praca na biegu jałowym, głośne i zauważalne wycie silnika, przerwy w zapłonie silnika i zbyt duży luz w łańcuchu rozrządu. Przyczyną tego problemu było nadmierne zużycie kół łańcuchowych napędu pompy oleju silnikowego spowodowane wadą konstrukcyjną.

  BMW serii 4 Gran Coupe Niezawodność

Dobrą wiadomością jest to, że problem jest łatwy do naprawienia, a producent wycofał dotknięte nim modele.

Problem z przeciekaniem wody

Innym częstym problemem z BMW F10 jest wyciek wody. Wielu użytkowników skarżyło się, że woda wycieka w starszych modelach BMW F10. Problem ten objawia się, gdy pada deszcz lub gdy samochód jest myty.

Główną przyczyną tego problemu jest konstrukcja zapory ogniowej. Jednak w USA jest to spowodowane osłoną kolumny kierownicy w samochodzie, która jest zaprojektowana tak, aby zakrywać otwór po prawej stronie, ponieważ układ kierowniczy znajduje się po lewej stronie. Osłona ta ulega uszkodzeniu i musi zostać wymieniona, aby naprawić problem.

Podgrzewane fotele nie działają

Posiadanie podgrzewanego siedzenia w zimne dni jest kluczowe. Jednak. Podgrzewane fotele w BMW F10 stają się wadliwe po pewnym czasie użytkowania. Użytkownicy zgłaszali, że podgrzewane fotele włączają się/wyłączają w sposób nieregularny. W niektórych przypadkach fotele stają się niefunkcjonalne. Głównym winowajcą tego problemu są przepalone bezpieczniki.

Zleć sprawdzenie bezpieczników profesjonalnemu mechanikowi i wymień je, jeśli są przepalone.

Utrata siły hamowania

Jest to jeden z problemów, który spowodował, że BMW wycofało niektóre modele BMW F10. Właściciele skarżyli się na nagłą utratę siły hamowania. Problem dotyczył smarowania pompy próżniowej hamulców. Brak odpowiedniego smarowania tej sekcji doprowadził do awarii pompy próżniowej.

BMW wycofało wadliwe modele, w tym kilka modeli BMW F10 z lat 2012 i 2014.

Nieprawidłowo działające grzałki zaworu PCV

Zadaniem zaworu PCV jest regulacja zasysania gazów. Dlatego też, jeśli zawór PCV działa nieprawidłowo, przepływ gazów nie może być odpowiednio regulowany. Problem ten jest powszechny w modelu BMW F10 z 2011 roku. Dzieje się tak, ponieważ styki elektryczne nagrzewnicy nadmuchowej są pokryte tworzywem sztucznym.

  Niezawodność Polestar vs BMW - która jest lepsza?

Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić nagrzewnicę nadmuchową. Niektóre z objawów nieprawidłowego działania grzałki zaworu PCV to wycieki oleju, czarny dym wydobywający się z silnika, wysokie zużycie paliwa i przerwy w zapłonie samochodu.

Problemy z przegrzaniem silnika

Choć nie jest to bardzo częsty problem, jest to kolejna kwestia, na którą skarżyli się właściciele BMW F10. Niektóre z przyczyn przegrzewania się silnika to uszkodzona pompa wody, zatkany układ chłodzenia, wyciek płynu chłodzącego, niewłaściwy płyn chłodzący i uszkodzona pompa wody.

Jeśli silnik się przegrzewa, ważne jest, aby samochód został zdiagnozowany przez profesjonalnego mechanika, aby mógł on naprawić podstawowy problem.

FAQ

Czy BMW F10 jest niezawodnym samochodem?

Tak, BMW F10 to niezawodny samochód. Niemniej jednak ważne jest, aby konserwować ten samochód, aby działał płynnie. Mimo że samochód ten jest niezawodny, jego utrzymanie jest dość kosztowne. Wynika to z faktu, że koszt części zamiennych i serwisu jest dość wysoki w porównaniu z rywalami.

Ile kilometrów przejeżdża BMW F10?

BMW F10 to jeden z najbardziej niezawodnych samochodów BMW na rynku. Podobnie jak większość modeli serii 5, BMW F10 powinno wytrzymać co najmniej 200 000 kilometrów. Niemniej jednak niektórzy właściciele BMW serii 5 zgłosili, że przejechali ponad 300 000 mil, co jest wyjątkowe.

Czy utrzymanie BMW F10 jest drogie?

Tak, utrzymanie BMW F10 jest dość kosztowne w porównaniu do innych luksusowych sedanów. Koszt konserwacji i napraw w ciągu pierwszych 10 lat eksploatacji wyniesie około 13 530 USD. Jest to więcej niż średnia branżowa dla luksusowych modeli sedanów o 1 569 USD. A jeśli Twój samochód nie jest już objęty gwarancją, powinieneś spodziewać się, że zapłacisz od 150 do 400 USD za konserwację na każde 10 000 mil.

  Najczęstsze problemy z BMW M4

Jaki jest najlepszy rok dla BMW F10?

Chociaż BMW F10 jest niezawodnym samochodem, nie wszystkie roczniki są takie same, ponieważ niektóre są bardziej problematyczne niż inne. Najlepsze roczniki BMW F10 to te wyprodukowane po 2014 roku. Staraj się unikać modeli BMW F10 wyprodukowanych w latach 2010-2012, ponieważ zwykle rejestrują one więcej problemów niż późniejsze roczniki.

Czy można kupić używane BMW F10?

Tak, można kupić używane BMW F10. Ważne jest jednak, aby upewnić się, że kupowany samochód jest dobrze utrzymany i sprawny. W przeciwnym razie możesz napotkać wiele wyzwań i przejść kosztowne naprawy. Ponadto ważne jest, aby sprawdzić przebieg, ponieważ więcej kilometrów oznacza więcej poważnych problemów.

Podsumowanie
Główne problemy, na które właściciele BMW F10 powinni zwrócić uwagę, to awaria łańcucha rozrządu, niedziałające podgrzewane fotele, problemy z układem przeniesienia napędu, nieszczelność chłodnicy EGR, problem z wyciekiem wody i przegrzewanie się silnika.

Ogólnie rzecz biorąc, BMW F10 to elegancki, luksusowy, przestronny i wydajny luksusowy sedan. Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji samochód ten powinien służyć przez długi czas.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z