Problemy z hybrydą Forda Escape

Problemy z hybrydą Forda Escape

Ford Escape to kompaktowy rodzinny crossover produkowany przez Forda od 2000 roku. Najnowszy model Escape został zaprojektowany we współpracy z Mazdą, co oznacza, że dzieli wiele części z Mazdą Tribute i Mazdą Mariner. Escape doczekał się już czwartej generacji i jest dość popularnym samochodem wśród wielu rodzin w całych Stanach Zjednoczonych.

Ford Escape występuje w kilku różnych konfiguracjach silnikowych, a ta, o której będziemy teraz mówić, to opcja silnika hybrydowego. Jeśli chodzi o niezawodność, hybryda Escape wydaje się być dość przyzwoita, ale są pewne kwestie, o których warto porozmawiać. Samochód był również częścią kilku wycofań, gdy wyszła ostatnia generacja, ale obecne samochody są znacznie lepsze.

Najczęstsze problemy hybrydowego Forda Escape są związane z hamulcami, układem wspomagania kierownicy i chłodzeniem silnika. Musimy również wspomnieć o problemach z bateriami wysokiego napięcia, które mogą powodować nagłą utratę mocy silnika. Wreszcie, musimy również wspomnieć o problemach z wałem korbowym, ponieważ był to problem, który skłonił Forda do wycofania grupy modeli hybrydowych Escape.

Podsumowując, hybrydowy Escape to przyzwoity samochód, ale musisz go utrzymać, jeśli chcesz, aby był trwały. Hybrydy są naprawdę złożone, co oznacza, że jest wiele rzeczy, które mogą pójść źle. Jednak jeśli zrobisz wszystko co w Twojej mocy, powinieneś być w stanie cieszyć się samochodem przez długi czas.

Ford Escape Hybrid – Problemy z hamulcami

Kwestie związane z hamulcami wydają się być najczęstszymi problemami zgłaszanymi dla hybrydy Escape. Wielu właścicieli skarży się na to, że samochód wyświetla lampki ostrzegawcze „Service Brake System”, którym towarzyszą ostrzeżenia „ABS”. Przyczyn tych problemów może być wiele, więc pamiętaj, aby zabrać samochód do dealera w celu naprawy.

  Niezawodność Audi i Forda - które rozwiązanie jest lepsze

Według specjalisty Forda, naprawa polega prawdopodobnie na wymianie pompy podciśnienia hamulca, pompy hamulcowej lub modułu ABS. Jednak nie zawsze jest 100% pewność, że to rozwiąże problemy, zwłaszcza jeśli posiadasz samochód z większą liczbą kilometrów na zegarze. Bez względu na to, co zdecydujesz się zrobić, dokładna kontrola dealera powinna być w porządku.

Ford Escape Hybrid – problemy ze wspomaganiem układu kierowniczego

Układ kierowniczy samochodu jest jednym z najważniejszych elementów. Bez w pełni sprawnego układu wspomagania kierownicy istnieje duża szansa, że nie będziesz w stanie w 100% kontrolować samochodu. Jest to oczywiście ogromny problem i taki, którym należy się natychmiast zająć. Ford Escape również wydaje się cierpieć na problemy ze wspomaganiem kierownicy.

Wielu właścicieli skarżyło się na to, że samochód staje się naprawdę trudny do obrócenia z powodu wspomagania po prostu przestaje istnieć. Ponowne uruchomienie pojazdu może rozwiązać problem na krótką metę, ale wiadomo, że awaria wspomagania kierownicy może się powtórzyć. Należy wymienić czujnik wspomagania kierownicy, moduł kierowniczy lub całą listwę kierowniczą.

Ford Escape Hybrid – problemy z chłodzeniem silnika

Układ silnikowy w Escape Hybrid jest naprawdę skomplikowany, gdyż występuje zarówno z silnikiem elektrycznym, jak i benzynowym. Mogą one zawieść z różnych powodów, ale większość z nich jest związana z wadliwymi czujnikami. W związku z tym wielu właścicieli zgłosiło nagłą utratę mocy, której towarzyszyła lampka ostrzegawcza „Stop Safely Now” na desce rozdzielczej.

  Najczęstsze problemy z Ford Ecosport

Wydaje się, że problem ten jest spowodowany przegrzewającym się układem elektrycznym i przegrzewającym się akumulatorem. Jeśli twój samochód przechodzi w tryb limp, są szanse, że to właśnie to spowodowało. W sumie powinieneś natychmiast przestać, ponieważ zdecydowanie nie chcesz jeździć samochodem z przegrzewającym się akumulatorem wysokiego napięcia.

Ford Escape Hybrid – Problem z akumulatorem

Według kilku renomowanych źródeł internetowych, akumulator wysokiego napięcia znajdujący się w Fordzie Escape Hybrid jest również znany z tego, że może zawieść i spowodować nagłą utratę mocy przez samochód. Ford wycofał nawet z tego powodu kilka modeli Escape Hybrid, ponieważ może się to skończyć spowodowaniem wypadku.

Problem ten można również zaobserwować w hybrydowym Fordzie Corsair, który wykorzystuje dokładnie ten sam system hybrydowy, który można znaleźć w Fordzie Escape.

Ford Escape – problemy z wałem korbowym

Jedna z najnowszych reklamacji Forda spowodowana jest problemem z wałem korbowym, który mógł być niewłaściwie zamocowany. Raport NHTSA stwierdza, że może to spowodować wiele uszkodzeń silnika, które mogą nawet doprowadzić do pożaru silnika. Według raportu, do tej pory wycofano około 100-200 egzemplarzy.
Problem jest tak poważny, że Ford obiecał nawet wymienić cały silnik, jeśli natknie się na ten problem w Twoim modelu Escape.

Sekcja FAQ

Czy Ford Escape jest dobrym samochodem?

Ford Escape jest naprawdę dobrym samochodem, ponieważ należy do jednego z najpopularniejszych, jeśli nie najpopularniejszego segmentu rynku. Escape jest obecnie również naprawdę dobrze wyglądającym samochodem, co niekoniecznie miało miejsce w przypadku poprzednich modeli Forda Escape.

  Czy Ford Kuga plug-in hybrid to dobry samochód?

W sumie, jeśli interesuje Cię kompaktowy crossover hybrydowy, który nie rozbije Twojego banku, Ford Escape może być po prostu idealnym samochodem dla Ciebie.

Jak ładuje się akumulator w Fordzie Escape Hybrid?

Ford Escape hybrid jest konwencjonalną hybrydą, co oznacza, że nie można go podłączyć do prądu. Aby naładować akumulator w Escape, powinieneś pozwolić samochodowi pracować przez 10-15 minut na biegu jałowym, a następnie jeździć nim przez 10-15 minut.

To powinno wystarczyć do naładowania baterii. Ford oferuje również wersję plug-in modelu Escape Hybrid, którą można ładować jak każdy inny samochód elektryczny. Wystarczy podłączyć go do ściany i pozwolić mu się ładować, aż będzie gotowy.

Czy Ford Escape Hybrid może jeździć tylko w trybie EV?

Ford Escape hybrid nie został zaprojektowany do pracy w trybie solo EV, co oznacza, że działa w trybie EV tylko podczas postoju na światłach lub gdy powoli przejeżdżasz przez przejazd. Z drugiej strony Ford Escape w wersji plug-in może jeździć wyłącznie w trybie EV.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z