Hyundai stosuje 4-cylindrowy silnik 1.8 l w swoich sedanach i niektórych SUV-ach już od dłuższego czasu, a Hyundai Elantra może być równie dobrze najpopularniejszym modelem Hyundaia z silnikiem 1.8 l od kilku generacji. W tym artykule skupimy się na wszystkich problemach z silnikiem Hyundai 1.8 i powiemy, na co należy zwrócić uwagę przy zakupie Hyundaia z tym silnikiem.
Przede wszystkim musimy wspomnieć, że zespoły tłoków w tym silniku są podatne na stosunkowo częste awarie. Problemem wydają się być również wtryskiwacze paliwa, a także alarmujące tempo, w jakim silnik ten lubi spalać kwarty oleju. Inni zgłaszali problemy z rozrusznikiem, który nie chciał uruchomić samochodu, co również może być dość kosztowną naprawą.
Te cztery przypadki są stosunkowo powszechne w wielu modelach Hyundai napędzanych silnikiem 1.8L Nu, ale Elantra wydaje się być tym, który ma największą liczbę zgłoszeń. Niektórzy lubią nazywać ten silnik tykającą bombą, podczas gdy inni przysięgają, że jest on niezwykle niezawodny i niezawodny. Prawda jest oczywiście gdzieś pośrodku.
Zanim zagłębimy się w te kwestie, musimy podkreślić, że ten silnik, podobnie jak wszystkie inne, wymaga odpowiedniej i terminowej konserwacji. Czasami artykuły na temat niezawodności mają tendencję do krytykowania silnika, ale w rzeczywistości większość problemów z silnikiem jest spowodowana niewłaściwą konserwacją.
Przeczytaj o problemach z Hyundaiem i30.
Problemy z zespołem tłoka
Prawdopodobnie najgorszym potencjalnym problemem z silnikiem 1.8L Nu jest ten, w którym silnik może rozwinąć coś, co nazywa się „uderzeniem tłoka”. Dzieje się tak, gdy tłoki są utrzymywane w miejscu, co umożliwia im obracanie się i uderzanie o ściany cylindra. Problemy te są najbardziej zauważalne, gdy samochód jest zimny, ponieważ tłoki są skurczone i między tłokami a ściankami cylindra jest więcej miejsca.
Gdy samochód osiągnie optymalną temperaturę, tłoki rozszerzają się, dzięki czemu są lepiej osadzone. Hyundai początkowo twierdził, że nie jest to poważny problem, ale czas pokazał, że może to prowadzić do szlamu olejowego, który może prowadzić do uszkodzenia bloku silnika. Jeśli przejdzie to całkowicie niezauważone, istnieje duże prawdopodobieństwo, że cały silnik może wybuchnąć. W związku z tym Hyundai musiał zmierzyć się z kilkoma pozwami sądowymi, ponieważ nigdy nie wydano żadnych wycofań.
Problemy z wtryskiwaczami paliwa
Problemy z wtryskiwaczami paliwa są powszechne w wielu różnych silnikach i markach i wydaje się, że silnik Hyundai 1.8L NU również nie jest wolny od tych usterek. Najczęstszym objawem wadliwego wtryskiwacza paliwa jest przerwa w zapłonie silnika, która zwykle pogarsza się wraz z upływem czasu. Zadaniem wtryskiwacza paliwa jest rozpylanie określonej ilości paliwa do silnika, co zapewnia moc.
Jeśli jeden wtryskiwacz paliwa ulegnie awarii, prawdopodobnie zauważysz spadek mocy, a następnie przerwy w zapłonie. Jeśli więcej z nich ulegnie awarii, z pewnością zauważysz problemy, ponieważ Twój samochód będzie poważnie pozbawiony mocy. Mówi się, że wymiana wtryskiwacza w silniku Hyundai 1.8L będzie kosztować od 500 do 700 USD, wliczając w to robociznę i części.
Wysoki poziom zużycia oleju
Wysoki poziom zużycia oleju jest powszechny w wielu silnikach Hyundai, a jednostka 1.8L jest również jednym z tych silników. Wielu właścicieli skarżyło się, że samochód zużywa kwartę oleju w zastraszającym tempie. Inni zgłaszali, że mieli problem z silnikiem, ponieważ nie wiedzieli, kiedy dodać dodatkowy olej do silnika, ponieważ samochód przepalał olej na długo przed zaplanowanymi okresami konserwacji.
Doprowadziło to do tego, że Hyundai stanął w obliczu ogromnych procesów sądowych dotyczących szerokiej gamy silników i modeli, z których jednym był silnik 1.8L. Jeśli chodzi o NHTSA, Elantra (która wykorzystuje silnik 1.8L) ma niezliczone skargi dotyczące tego, że silnik pije olej jak szalony. Musimy wspomnieć, że brak oleju silnikowego może prowadzić do śmiertelnego uszkodzenia silnika, jeśli nie zajmiemy się nim wystarczająco wcześnie.
Problemy z rozrusznikiem
Rozrusznik jest elementem zaprojektowanym do obracania silnika, aby mógł rozpocząć proces spalania, który daje moc. Jeśli rozrusznik ulegnie awarii, nie będzie można uruchomić samochodu, co jest oczywistym problemem. Silnik Hyundai 1.8L wydaje się czasami cierpieć z powodu uszkodzonych rozruszników, co z kolei utrudnia uruchomienie samochodu.
Jedynym sposobem, aby to naprawić, jest wymiana całej jednostki. Jednak niektórzy twierdzą, że naprawy są możliwe w zależności od tego, czy winny jest solenoid silnika rozruchowego, czy silnik główny.
Sekcja FAQ
Czy silnik Hyundai 1.8 jest dobrym silnikiem?
Silnik Hyundai 1.8L jest często uważany za jeden z najbardziej problematycznych silników w katalogu Hyundai, ale jest wielu właścicieli, którzy byli w stanie przepchnąć ten silnik przez 200 000 lub 300 000 mil bez doświadczania poważnych problemów mechanicznych. Nie jest to najmocniejszy silnik, co również stanowi problem dla wielu osób.
Jest to jednak dość wydajny i dość wyrafinowany silnik, który prawdopodobnie wykona swoją pracę naprawdę dobrze, jeśli odpowiednio o niego zadbasz.
Czy silnik Hyundai 2.0 jest lepszy od silnika 1.8?
Silnik 2.0 jest mocniejszym silnikiem z tych dwóch, ponieważ oferuje większy moment obrotowy i większą moc. Oficjalne oceny mówią, że 1.8 jest bardziej wydajny, ale jest tak tylko w przypadku, gdy nie naciskasz na te silniki często jeżdżąc z prędkościami autostradowymi.
Jeśli tak, to 2.0L jest w rzeczywistości bardziej ekonomicznym silnikiem, podczas gdy większość uważa również, że 2.0 jest nieco bardziej niezawodny i bardziej relaksujący w prowadzeniu dzięki większemu momentowi obrotowemu.
Ile mocy oferuje silnik Hyundai 1.8?
Silnik Hyundai 1.8 l generuje od 145 KM do 150 KM przy 6000 obr / min, co nie jest aż tak dużą mocą jak na silnik benzynowy. VW zdołał zaoferować prawie 100 KM więcej z silnika 1,8 l 10 lat wcześniej. 129-131lb-ft momentu obrotowego to również naprawdę niski moment obrotowy, co oznacza, że 1.8L brakuje mocy według standardów większości ludzi.
Samochód z silnikiem Hyundai 1.8
Hyundai wyprodukował kilka modeli wyposażonych w silnik o pojemności 1,8 litra. Oto kilka przykładów samochodów wyprodukowanych przez Hyundai i wyposażonych w silnik o pojemności 1,8 litra:
Hyundai Elantra: Hyundai Elantra to kompaktowy sedan, który był oferowany z silnikiem o pojemności 1,8 litra w niektórych latach modelowych. Jest znany ze stylowego wyglądu, wygodnego wnętrza i oszczędnych osiągów.
Hyundai i30: Hyundai i30, znany również jako Hyundai Elantra GT na niektórych rynkach, to kompaktowy hatchback dostępny z silnikiem o pojemności 1,8 litra. Oferuje wszechstronną przestrzeń ładunkową, zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i przyjemne wrażenia z jazdy.
Hyundai Tucson (poprzednie generacje): Niektóre wcześniejsze generacje kompaktowego SUV-a Hyundai Tucson były oferowane z silnikiem o pojemności 1,8 litra. Tucson jest znany ze swojej praktyczności, dobrych wskaźników bezpieczeństwa i dostępnych funkcji, takich jak systemy informacyjno-rozrywkowe z ekranem dotykowym i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.
Hyundai Veloster: Hyundai Veloster to wyjątkowe kompaktowe coupe, które w niektórych latach modelowych było wyposażone w silnik o pojemności 1,8 litra. Wyróżnia się asymetryczną konfiguracją drzwi, sportowym designem i zwinnym prowadzeniem.