Hyundai nie jest obecnie marką znaną z produkcji silników o dużej pojemności skokowej, ale niektóre modele Hyundai z wyższej półki są nadal oferowane z silnikiem 3,6 l V6 o nazwie Lambda II RS MPi. Silnik ten zadebiutował w Hyundaiu Genesis i Genesis coupe z 2009 roku, które były jednymi z najbardziej zaawansowanych modeli Hyundaia w tamtym czasie.
Ten 3,8-litrowy silnik generuje od 286 KM do 348 KM i od 264 lb-ft do 295 lb-ft momentu obrotowego. Podsumowując, jednostka 3.8 l oferuje solidne osiągi, a jednocześnie jest stosunkowo wydajna jak na swoje możliwości. Pod względem niezawodności jest to również naprawdę dobry silnik, ale z pewnością nie jest całkowicie wolny od usterek. W związku z tym w tym artykule wymienimy wszystkie problemy z silnikiem Hyundai 3.8 i powiemy, na co należy zwrócić uwagę.
Najczęstsze problemy z silnikiem 3.8L Lambda obejmują nagar, wycieki oleju i problemy ze skrzynią biegów. Zakleszczone pierścienie tłokowe również wydają się być problemem, ale nie są tak powszechne jak pozostałe. Wreszcie, musimy również wspomnieć o problemach z niestabilnym ciśnieniem oleju, co w niektórych modelach doprowadziło nawet do całkowitej awarii silnika.
Podsumowując, nawet jeśli problemy te wydają się poważne, nie są one zbyt powszechne, ponieważ jednostka 3.6L jest dość niezawodna i powinna być w stanie wytrzymać długi czas, jeśli odpowiednio o nią zadbasz.
Oto niektóre z innych problemów związanych z Hyundaiem Genesis.
Problemy z nagarem
Silnik 3.6L Lambda V6 jest wolnossącym silnikiem z wtryskiem bezpośrednim, co z natury oznacza, że może on cierpieć z powodu osadzania się nagaru, co jest raczej powszechne w silnikach N/A z wtryskiem bezpośrednim. Technologia bezpośredniego wtrysku jest rzeczywiście imponująca, ale przedmuchiwanie oleju jest tylko niewielką wadą tych silników, która nie powinna powodować żadnych problemów, jeśli odpowiednio o nią dbasz i czyścisz silnik w razie potrzeby.
Paliwo jest rozpylane bezpośrednio do cylindrów, a część oleju ma tendencję do przyklejania się do zaworów i portów, co później prowadzi do tworzenia osadów, które wszyscy znamy pod nazwą nagaru. Aby to „naprawić”, należy czyścić silnik tak zwaną metodą „Walnut blasting” co około 100 000 mil.
Wycieki oleju
Wycieki oleju są typowe dla jednostki 3.8L i należy się nimi zająć tak szybko, jak to możliwe, aby nie spowodować żadnych uszkodzeń silnika. Olej jest niezbędnym płynem silnikowym, bez którego silnik z pewnością zniszczy się od wewnątrz. Najczęstszymi przyczynami wycieków oleju są filtry oleju, o-ringi i uszkodzony korek spustowy oleju.
Należy również sprawdzić uszczelkę pokrywy zaworów i uszczelkę miski olejowej, ponieważ one również mogą powodować wycieki oleju. Podsumowując, problemy te są powszechne w modelach o wyższym przebiegu i nie są zbyt powszechne w nowszych modelach 3.6L z niezbyt dużą liczbą kilometrów na liczniku.
Problemy ze skrzynią biegów
Mimo że skrzynia biegów nie jest częścią silnika, jest ona kluczową częścią układu napędowego, bez której silnik będzie cierpiał z powodu wielu różnych problemów. Oznacza to, że problemy ze skrzynią biegów mogą prowadzić do problemów z silnikiem, dlatego wymieniliśmy je tutaj. Najczęstsze problemy związane są z poślizgiem skrzyni biegów, co może powodować skoki obrotów silnika i prowadzić do przegrzania.
Problemy z zakleszczonymi pierścieniami tłokowymi
Zakleszczone pierścienie tłokowe nie są zbyt powszechne w silniku 3.8L, ale kiedy się pojawią, mogą powodować cały szereg problemów. Są one zwykle spowodowane problemami ze spalaniem, w których silnik spala niewłaściwe proporcje paliwa do powietrza, co może powodować, że duża ilość paliwa pozostaje niespalona. Nadmierne nagromadzenie węgla może również prowadzić do tego problemu.
Problem polega na tym, że spadek stopnia sprężania może prowadzić do wielu problemów z silnikiem. Tak czy inaczej, są one zwykle spowodowane niewłaściwą konserwacją w przypadku modeli o wyższym przebiegu.
Niespójne ciśnienie oleju
Problemy z niespójnym ciśnieniem oleju nękały wiele silników Hyundai wyprodukowanych w USA w połowie 2010 roku i doprowadziły nawet do wycofania przez Hyundai prawie 1,5 miliona egzemplarzy, z których niektóre były wyposażone w 3,8 l N/A V6.
Problem polega na tym, że niespójne ciśnienie oleju może prowadzić do wzrostu ciśnienia i wielu innych problemów, z których niektóre mogą całkowicie zniszczyć silnik. Silniki te są znane z tego, że zacierają się i nigdy nie uruchamiają się ponownie, dlatego należy dołożyć należytej staranności i sprawdzić, czy jednostka, której szukasz, została objęta tymi wycofaniami.
Sekcja FAQ
Czy Hyundai 3.8L jest dobrym silnikiem?
Silnik Hyundai 3.8L N/A jest naprawdę dobrym silnikiem, ponieważ istnieje już od dłuższego czasu i jest jednym z najmocniejszych i najprostszych silników Hyundai, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Oczywiście, ma pewne problemy, ale tak jest w przypadku praktycznie wszystkich silników.
Jeśli odpowiednio zadbasz o ten silnik i nie wybierzesz takiego z setkami tysięcy kilometrów na zegarze, powinieneś być więcej niż zadowolony z tego silnika. Jest to naprawdę dobrze wyważony układ napędowy z więcej niż wystarczającą mocą, ale także przyzwoitą wydajnością.
Jak długo wytrzyma silnik Hyundai 3.8L?
Przy regularnej, prawidłowej konserwacji nie ma absolutnie żadnego powodu, dla którego silnik 3.8L nie miałby wytrzymać co najmniej 200 000 mil. Niektórzy twierdzą nawet, że 3.8L może z łatwością przejechać 300 000 mil bez poważnych awarii mechanicznych, co jest rzeczywiście optymistyczne, ale wykonalne.
Ogólnie rzecz biorąc, problemy mechaniczne nie wydają się pojawiać przed 100 000 mil dla tych, którzy odpowiednio dbają o ten silnik. Jeśli zwrócisz szczególną uwagę na osady węglowe, stan świec, stan cewek zapłonowych i wszystko, co ma związek z olejem, powinieneś być w stanie osiągnąć 200 000 mil lub nawet więcej stosunkowo bezproblemowo.
Czy Hyundai nadal oferuje silnik 3.8L?
Hyundai Palisade z 2022 r. jest nadal oferowany z silnikiem 3.8 l. Kia Telluride jest również wyposażona w silnik 3.8 l, co oznacza, że 3.8 l nadal ma się dobrze, nawet w 2022 roku. Są one połączone z 8-biegowymi automatycznymi skrzyniami biegów w obu modelach i większość ludzi uważa, że silnik 3.8L jest nadal lepszy niż jakikolwiek inny 4-cylindrowy silnik.
Jednak biorąc pod uwagę dużą pojemność skokową i brak wymuszonej indukcji, 3.8L jest daleki od bycia ekologicznym, ponieważ emituje aż 261 gramów na kilometr, co jest zdecydowanie za dużo jak na 2022 rok.
Samochody z silnikiem Hyundai 3.8
3,8-litrowy silnik Hyundai, znany również jako Lambda II 3.8, był używany w różnych modelach Hyundai i Genesis. Oto lista samochodów, które zostały wyposażone w silnik Hyundai 3.8:
- Hyundai Genesis Coupe: Silnik o pojemności 3,8 litra był dostępny w Hyundaiu Genesis Coupe, sportowym dwudrzwiowym coupe. Zapewniał potężne osiągi dla entuzjastów.
- Hyundai Genesis Sedan: Hyundai Genesis Sedan, szczególnie we wcześniejszych latach modelowych, posiadał 3,8-litrowy silnik V6 jako jedną z dostępnych opcji.
- Genesis G80: Genesis G80, luksusowy sedan, wykorzystywał 3,8-litrowy silnik w niektórych wersjach wyposażenia. Oferuje on połączenie osiągów i ekskluzywnych funkcji.
- Genesis G90: Flagowy luksusowy sedan Genesis, G90, był oferowany z silnikiem o pojemności 3,8 litra. Zapewnia on płynną i wyrafinowaną jazdę.
- Hyundai Azera: Hyundai Azera, pełnowymiarowy sedan, został wyposażony w 3,8-litrowy silnik V6 w niektórych latach modelowych. Oferuje komfortową jazdę i szereg funkcji.
- Hyundai Veracruz: Hyundai Veracruz, średniej wielkości crossover SUV, w niektórych wersjach był napędzany 3,8-litrowym silnikiem. Zapewnia przestronne wnętrze i dobrą użyteczność.
- Hyundai Santa Fe (poprzednia generacja): W poprzedniej generacji Hyundaia Santa Fe, a konkretnie w modelu Santa Fe Limited, silnik o pojemności 3,8 litra był dostępną opcją. Oferował on równowagę między osiągami i wszechstronnością.
- Kia K900: Kia K900, luksusowy sedan siostrzanej marki Hyundai – Kia, w niektórych wersjach korzystał z 3,8-litrowego silnika. Zapewnia doskonałe wrażenia z jazdy i ekskluzywne funkcje.
- Kia Stinger: Kia Stinger, sportowy sedan typu fastback, był oferowany z 3,8-litrowym silnikiem V6 w niektórych wersjach wyposażenia. Zapewnia połączenie osiągów, stylu i praktyczności.