Problemy z silnikiem Kia 2.0 turbo

Silnik Kia 2.0 turbo z serii Theta to czterocylindrowy silnik benzynowy, który po raz pierwszy zadebiutował w Hyundai Sonata w 2004 roku. Kia zastosowała ten silnik również w modelach Kia Optima 2011 i Kia Sportage 2011. Jakie są jednak problemy z silnikami turbo Kia?

Niektóre z najczęstszych problemów z 2,0-litrowym silnikiem turbo Kia to awaria silnika, nadmierne zużycie oleju, nagar i wycieki oleju. Problemy te występują nie tylko w 2,0-litrowym silniku Kia, ale także w 2,0-litrowym silniku turbo Theta marki Hyundai.

Jakie są problemy z silnikiem Kia 2.0 turbo?

Awaria silnika

Jest to jeden z najczęstszych problemów, na które skarżą się właściciele samochodów z silnikiem Kia 2.0 Turbo. Należy również zauważyć, że samochody najbardziej dotknięte tym problemem zostały wyprodukowane w amerykańskiej fabryce. Problemy z silnikiem są zwykle powodowane przez zanieczyszczenia powstałe podczas procedury produkcyjnej, które ograniczają przepływ do łożysk korbowodu silnika.

Niektóre z typowych objawów awarii tego silnika to słabe osiągi, nadmierne zużycie oleju i stukanie silnika. Dobrą wiadomością jest to, że większość z tych problemów występuje w okresie gwarancyjnym i w większości samochodów dotkniętych awarią Kia wymienia silnik za darmo. W przeciwnym razie wymiana silnika może być dość kosztowna.

Nadmierne zużycie oleju

Niektórzy wiążą nadmierne zużycie oleju w 2,0-litrowym silniku turbo Kia Theta II z wadą produkcyjną wału korbowego, ale nie zawsze tak jest. Silnik ten traci również olej w sposób naturalny. Na przykład, ponieważ metale rozszerzają się pod wpływem ciepła, zużycie oleju jest zwykle najwyższe na zimnym silniku, gdy luzy są większe.

Typowe objawy nadmiernego zużycia oleju w tym silniku to utrata ponad 1 kwarty oleju na 1000 mil, zapach spalonego oleju, dym z wydechu oraz stukanie lub pingowanie silnika. Jeśli wada konstrukcyjna tego silnika została naprawiona i nadal występuje ten sam problem, należy sprawdzić silnik pod kątem innych problemów. Upewnij się, że silnik został sprawdzony, a podstawowe problemy zostały naprawione.

  Kia Forte Koup Niezawodność

Nagar

Innym częstym problemem związanym z 2,0-litrowym silnikiem turbo Kia jest osadzanie się nagaru. Problemu tego można uniknąć poprzez odpowiednią pielęgnację i konserwację silnika. Dzieje się tak, ponieważ węgiel gromadzi się po pewnym czasie użytkowania samochodu. Dzieje się tak często, gdy używane jest paliwo niskiej jakości.

Oznaki nagaru w silniku to nierówna praca na biegu jałowym, utrata mocy, przerwy w zapłonie, wahania lub zacinanie się silnika. Naprawa nagaru jest łatwa, ponieważ należy wyczyścić zawory dolotowe. Aby uniknąć tego problemu, należy czyścić zawory dolotowe co 80 000 do 100 000 mil.

Wycieki oleju

Jest to kolejny problem, który zmusił Kia i Hyundai do wycofania swoich samochodów. Jeden z głównych wycieków w tym silniku znajduje się w układzie doprowadzania oleju do turbosprężarki. Niemniej jednak Kia zaktualizowała dopływ oleju o nową część, która wydawała się naprawić ten problem na dłuższą metę. Należy zauważyć, że problem ten jest synonimem Kia Optima. Problem ten pojawia się zwykle po przejechaniu ponad 60 tys. km.

Jeśli więc kupujesz używany model Kia z 2,0-litrowym silnikiem turbo Theta II, powinieneś sprawdzić, czy problem ten został rozwiązany, ponieważ Kia wycofała dotknięte nim samochody. Niektóre z typowych objawów wycieków oleju to utrata oleju, widoczne wycieki, dym z komory silnika i zapach spalonego oleju.

FAQ

Czy 2,0-litrowy silnik turbo Kia z serii Theta jest niezawodny?

Tak, 2,0-litrowy silnik turbo Theta GDI jest niezawodny. Nie jest on jednak tak niezawodny jak inne silniki Kia czy Hyundai, ponieważ od lat boryka się z wieloma problemami. Większość problemów z tymi silnikami koncentruje się wokół wad produkcyjnych wałów korbowych.

  Najczęstsze problemy z Kia Forte

Pomimo wielu problemów, Kia oferuje hojną gwarancję, która obejmuje większość z nich. Co więcej, producent wycofał wadliwe samochody i większość problemów została rozwiązana.

Co to jest wycofanie 2.0-litrowego silnika turbo Kia?

Kia i Hyundai wycofały ponad 1,2 miliona samochodów z powodu awarii silnika. Niektóre z tych samochodów były wyposażone w 2,0-litrowy silnik turbo Kia. Wśród wycofanych samochodów znalazły się Kia Sportage z lat 2011-2013, Kia Optima z lat 2011-2014 oraz Kia Sorento z lat 2012-2014.

Producent stwierdził, że podczas obróbki wału korbowego silnika i czopów korbowych, metalowe wióry mogą pozostać w kanałach olejowych wału korbowego, a czopy korbowe mogą być bardzo szorstkie na krawędziach. W związku z tym olej może zostać zablokowany i spowodować zużycie łożysk korbowodu, co z kolei spowoduje ich awarię i zatarcie całego silnika. W rezultacie powoduje to zgaśnięcie samochodu podczas jazdy.

Ile koni mechanicznych ma 2,0-litrowy silnik turbo Kia?

2,0-litrowy silnik turbo Kia zapewnia wyjątkową moc i osiągi. Silnik ten wytwarza maksymalnie 274 KM i 269 lb-ft momentu obrotowego. Z taką mocą silnik ten bije na głowę większość konkurencji i jest oferowany w nieco korzystnej cenie. Jest również bardziej wydajny niż większość rywali.

Jak długo działa 2,0-litrowy silnik turbo Kia?

Kia produkuje jedne z najbardziej niezawodnych i trwałych silników na rynku. 2,0-litrowy silnik turbo Kia nie jest wyjątkiem. Mimo że silnik ten boryka się z kilkoma problemami, nadal jest niezawodny. Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji silnik ten może przejechać ponad 200 tys. km. Niektórzy właściciele zarejestrowali nawet 300 tys. mil.

  Kia Niro Niezawodność

Które samochody są wyposażone w silnik Kia 2.0 turbo?

2,0-litrowy silnik turbo Kia występuje nie tylko w modelach Kia, ale także w niektórych modelach Hyundai. Silnik Theta II można znaleźć w modelach Kia Optima 2011-2019, Kia Sorento 2015-2020 i Kia Sportage 2011-obecnie. Ponadto jest on również montowany w modelach Genesis G70 z lat 2017-2014, Hyundai Genesis Coupe z lat 2009-2014, Hyundai Sonata z lat 2009-2019, Hyundai Kona N z lat 2018-2020 i Hyundai Santa Fe z lat 2012-2020.

Podsumowanie

2,0-litrowy silnik turbo Kia Theta jest wydajny, mocny i trwały. Jednakże, w przeciwieństwie do większości silników Kia, silnik ten posiadał wady produkcyjne wałów korbowych, co prowadziło do kilku problemów. Oprócz wału korbowego, właściciele 2,0-litrowego silnika turbo Kia borykają się również z awariami silnika, wyciekami oleju, nadmiernym zużyciem oleju i nagarem.

Nawet z powyższymi problemami, 2,0-litrowy silnik Kia nadal działa dobrze i może służyć przez długi czas, jeśli jest odpowiednio konserwowany.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z