Problemy z silnikiem Peugeot 1.6 PureTech

Peugeot 508

W roku modelowym 2023, Peugeot oficjalnie powiedział, że przestanie oferować silniki wysokoprężne i benzynowe, co oznacza, że wszystkie samochody Peugeot następnej generacji będą korzystać albo z wyłącznie elektrycznych układów napędowych, albo z hybrydowego układu napędowego. Silnik 1.6L PureTech ma zostać wyrzucony z tego samego powodu, ale wiele osób twierdzi, że nadal jest zbyt dobry, aby się go pozbyć.

Na szczęście rynek samochodów używanych jest wypełniony kuszącymi modelami 1.6L PureTech, które obejmują modele nie tylko z Peugeot, ale także z DS, Citroen, Opel/Vauxhall, a nawet BMW i Mini. W tym artykule, mamy zamiar przejść przez najczęstsze problemy z silnikiem Peugeot 1.6 PureTech i powiedzieć, co jest tam iść źle z nim.

Po pierwsze, musimy wspomnieć o problemach z łańcuchem rozrządu, a dokładniej, pasek rozrządu zatrzaskując i powodując tonę innych problemów. Inne problemy to wycieki oleju i problemy z wtryskiwaczami paliwa, z których oba mogą być również drogie i stosunkowo trudne do rozwiązania.

Wreszcie, musimy również mówić o osady węglowe, które występują po silnik był używany przez długi czas. Jeśli nie są one czyszczone, mogą powodować mnóstwo problemów, które najprawdopodobniej doprowadzą do konieczności zakupu zupełnie nowego silnika.

Problemy z łańcuchem rozrządu

Problemy z łańcuchem rozrządu są jednymi z najgorszych problemów, na jakie może cierpieć każdy silnik, ponieważ mogą one spowodować terminalne uszkodzenie silnika. Problem z silnikiem 1.6L polega na tym, że jego łańcuch i sterownik łańcucha są podatne na zużycie w dość szybkim tempie. Oznacza to, że oba te elementy mogą pęknąć i łańcuch może doprowadzić cały silnik do nieuchronnego upadku.

  Wszystko o 2023 Peugeot E-Traveller

Niektórzy twierdzą, że jest to spowodowane tym, że łańcuch nie jest wystarczająco mocny, aby poradzić sobie z momentem obrotowym, który ten silnik może rzeczywiście zaoferować. Inny problem wynika z wadliwego napinacza, który nie chce utrzymać odpowiedniego poziomu oleju. Jeśli te problemy nie zostaną rozwiązane w odpowiednim czasie, doprowadzą w końcu do zerwania łańcucha i potencjalnie nawet do zniszczenia silnika i niektórych jego pobliskich elementów.

Wycieki oleju

Wielu właścicieli skarżyło się, że 1.6L PureTech ma problemy z utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia oleju silnikowego, co z pewnością prowadzi do wielu problemów. Olej silnikowy służy zarówno do smarowania elementów wewnętrznych silnika, jak i do utrzymywania jego chłodu. Jeśli silnik nie jest w stanie pracować w swojej optymalnej temperaturze, nie będzie w stanie oczyścić się lub utrzymać przyzwoitą moc.

Problemem jest tutaj to, że niektóre uszczelki wokół przewodów olejowych i związanych z nimi elementów mogą stać się kruche i wyciekać olej. Peugeot powiedział, że prawidłowe odstępy czasu dla wymiany oleju są co 30.000 kilometrów (2 lata), ale wielu specjalistów Peugeot uważa, że powinieneś zrobić powyższe co 15.000 do 20.000 kilometrów tylko dla bezpieczeństwa.

Problemy z wtryskiwaczami paliwa

Jeśli słyszysz, że Twój 1.6L PureTech syczy lub emituje odgłosy sieczki z góry, to prawdopodobnie jest to spowodowane nieszczelnością. Jeśli nie zajmiesz się tym problemem w odpowiednim czasie, doprowadzi on do zanieczyszczenia i uszkodzenia wtryskiwaczy. Jeśli naprawdę nie zdążysz, Twoja turbosprężarka może również zawieść, ponieważ olej staje się zbyt zanieczyszczony, aby nawet dotrzeć do turbosprężarki.

  Wspólne problemy z Peugeot 2008

W związku z tym, należy zwrócić szczególną uwagę na wtryskiwacze paliwa podczas serwisowania samochodu. Niektórzy zgłaszali również odczuwanie silnego zapachu paliwa w kabinie, co często może być spowodowane nieszczelnymi wtryskiwaczami paliwa. Mówienie, że są one tylko uciążliwe jest błędem, ponieważ bycie narażonym na zapach paliwa przez długi czas może być również szkodliwe dla zdrowia, zwłaszcza jeśli nie często recyrkulujesz powietrze w kabinie.

Osad węglowy

Kiedy na rynku pojawiły się silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ludzie byli zaskoczeni tym, jak potężne mogą być te silniki bez uszczerbku dla ogólnej wydajności. Wzór wtrysku bezpośredniego umożliwił większą precyzję, co prowadzi do większej mocy i pozostawia miejsce na mniejszy silnik, z których oba pomagają w wydajności.

Wadą bezpośredniego wtrysku jest jednak osadzanie się węgla, które może wystąpić, gdy grube warstwy węgla zaczynają osiadać na elementach wewnętrznych silnika. W trakcie eksploatacji dobrze utrzymanego silnika trzeba będzie je kilka razy oczyścić techniką „Walnut Blasting”. Jeśli tego nie zrobisz, to w końcu silnik zostanie zniszczony.

Sekcja FAQ

Czy Peugeot 1.6L PureTech jest dobrym silnikiem?

Peugeot 1.6L PureTech jest naprawdę dobrym silnikiem, ponieważ łączy dobrą wydajność z więcej niż wystarczającą mocą dla wszystkich codziennych potrzeb. Oczywiście, nie jest to może zbyt ekscytujące lub emocjonujące, ale tak jest z natury rzeczy w przypadku tych małych silników. Jest to silnik zaprojektowany jako narzędzie, i dobre narzędzie to najbardziej zdecydowanie jest.

  Wszystko o 2023 Peugeot e-2008

To raczej szkoda, że są one powoli wycofywane na rzecz mniejszych jednostek hybrydowych, ale to znak czasów, w których żyjemy. Jednak, ponieważ tak wiele samochodów korzysta z tych silników, będą one w dużej podaży na rynku samochodów używanych przez wiele lat.

Czy silniki PureTech są dobre?

Silniki PureTech to jedne z najbardziej zaawansowanych silników, jakie kiedykolwiek wyszły spod ręki grupy PSA. Wszystkie z nich są małe, kompaktowe, lekkie, ekonomiczne i mają stosunkowo niewielki ślad CO2. Nawet jeśli te wychodzą, to są jednymi z najbardziej zaawansowanych silników, jakie można znaleźć w tym segmencie.

Musimy jednak zaznaczyć, że istnieją pewne problemy z niezawodnością tych, które mogą uczynić je nieco niechcianymi oprócz tego, że nie są ekscytujące.

Czy silniki PureTech to Diesel czy benzyna?

Silniki PureTech są tym, co Peugeot lubi nazywać swoje silniki benzynowe. Nie ma silników wysokoprężnych PureTech, ponieważ porównywalne silniki wysokoprężne Peugeot są nazywane BlueHDi. Niezależnie od tego, który z nich wolisz, oba są na wylocie na korzyść nowszych, mniejszych i hybrydowych silników, które są jedynymi opcjami, jakie możesz wybrać w modelach Peugeot następnej generacji.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z