Problemy z silnikiem Peugeot 2008 1.2 Puretech

W centrum niektórych modeli Peugeot 2008 znajduje się silnik 1.2 PureTech, jednostka napędowa, która obiecuje równowagę mocy i oszczędności paliwa bez nadwyrężania konta bankowego. Chociaż silnik ten zyskał uznanie za swoje osiągi, niektórzy właściciele napotkali kilka wyzwań, które z pewnością wymagają uwagi.

W tym artykule zagłębiamy się w problemy z silnikiem Peugeot 2008 1.2 PureTech, które pojawiły się z biegiem czasu, aby zapewnić wgląd w potencjalne problemy, z którymi borykają się kierowcy i jak można ich całkowicie uniknąć. Od zgłaszanych problemów związanych z osiągami silnika po obawy dotyczące niezawodności, badamy najczęstszych winowajców wpływających na tę dobrze ocenianą jednostkę napędową.

Najczęstsze problemy z silnikiem Peugeot 2008 1.2 PureTech obejmują problemy z paskiem rozrządu, turbosprężarką, potencjalne wycieki płynu chłodzącego i wysokie zużycie oleju. Silnik 1.2 PureTech może również cierpieć z powodu innych problemów, takich jak problemy z oprogramowaniem lub sporadyczne przerwy w zapłonie, ale te cztery problemy są najczęściej występującymi.

Teraz nadszedł czas, aby omówić je nieco bardziej szczegółowo, co oznacza, że dowiesz się, co je powoduje i co możesz zrobić, aby je naprawić i ich uniknąć. Silnik 1.2 PureTech w żadnym wypadku nie jest idealny, ale możesz go ulepszyć, jeśli wiesz, co może się z nim zepsuć i trzymasz rękę na pulsie.

Problemy z łańcuchem rozrządu

Jeśli jesteś kimś, kto posiadał lub planuje posiadać Peugeota z silnikiem 1.2 PureTech, prawdopodobnie słyszałeś o niesławnych problemach z łańcuchem rozrządu. Są one rzeczywiście problemem i zaczynają się od przerażającego grzechotania, które później powoduje awarię napinacza i zerwanie łańcucha rozrządu.

  Peugeot e-208 vs Nissan Leaf - który jest lepszy?

Jeśli tak się stanie, twój silnik prawdopodobnie będzie spalony i będziesz musiał zainwestować w zupełnie nowy silnik lub gruntowną przebudowę silnika. Lampka kontrolna silnika może również zapalać się sporadycznie, zwykle po uruchomieniu samochodu, ponieważ wskazuje, że rozrząd silnika staje się nierówny.

Jeśli widzisz przerywane lampki kontrolne silnika i słyszysz grzechotanie dochodzące z tyłu silnika, pamiętaj, aby zabrać swojego Peugeota do dealera lub doświadczonego mechanika i zacząć badać opcję całkowitej wymiany łańcucha.

Problemy z turbosprężarką

Różnorodne drobne i nie tak drobne problemy związane z turbosprężarką, w tym opóźnienie turbodoładowania, mogą skutkować opóźnionym dostarczaniem mocy, wpływając na reakcję pojazdu podczas przyspieszania, a także czasami powodując, że samochód jest zbyt wolny, aby wjechać na rampę lub rondo.

Ponadto, niektórzy kierowcy doświadczyli obniżonej wydajności silnika z powodu wadliwego działania turbosprężarki lub nieszczelności układu dolotowego, powodujących ucieczkę powietrza i obniżenie mocy silnika. Problemy te mogą prowadzić do obniżenia efektywności paliwowej i ogólnej wydajności silnika, do tego stopnia, że samochód może ledwo nadawać się do jazdy.

Przyczynami są zazwyczaj nieszczelności, zużyte podzespoły i brak konserwacji, więc pamiętaj o konserwacji układu napędowego w razie potrzeby, aby uniknąć tych problemów.

Wycieki płynu chłodzącego

Wycieki płynu chłodzącego mogą prowadzić do stopniowej utraty płynu chłodzącego silnika, zakłócając jego zdolność do skutecznej regulacji temperatury, a tym samym powodując przegrzanie silnika. Może to spowodować szereg problemów z wewnętrznymi komponentami silnika, które mogą wymagać rozległych remontów i wymian.

  Problemy elektryczne Peugeot 2008

Właścicielom modeli Peugeot 2008 1.2 PureTech zaleca się regularne sprawdzanie układu chłodzenia pod kątem wszelkich oznak wycieków i natychmiastowe ich usuwanie, aby zapobiec kosztownym naprawom i zapewnić prawidłowe funkcjonowanie silnika. W związku z tym ważne jest, aby zwracać uwagę na wskaźnik temperatury i sprawdzać samochód pod kątem wycieków płynu chłodzącego, gdy tylko jest to możliwe.

Wysoki poziom zużycia oleju

Ostatnią, ale z pewnością nie mniej ważną kwestią jest nadmierne zużycie oleju, które może powodować głód silnika. Niektórzy twierdzą, że problemy te są spowodowane zużytymi uszczelkami i uszczelnieniami, podczas gdy inni uważają, że jest to normalne dla silnika 1.2.

Tak czy inaczej, należy najpierw sprawdzić, czy w układzie nie ma żadnych wycieków. Jeśli nie, postaraj się monitorować zużycie oleju w silniku i uzupełniaj go w razie potrzeby. Jeśli Twój samochód jest nadal objęty gwarancją, powinieneś oddać go do serwisu i poprosić Peugeot o zajęcie się problemem, ponieważ nadmierne zużycie oleju trudno uznać za normalne.

Sekcja FAQ

Czy silnik Peugeot 1.2 PureTech jest dobry?

Silnik 1.2 PureTech jest wyposażony w zaawansowaną technologię, w tym bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie, dzięki czemu zapewnia dobrą równowagę między mocą a oszczędnością paliwa. Wielu kierowców docenia jego responsywne przyspieszenie i płynne dostarczanie mocy, dzięki czemu nadaje się zarówno do jazdy po mieście, jak i po autostradzie, ale silnik ten jest daleki od doskonałości.

Wspomniane wyżej problemy, zwłaszcza te związane z rozrządem, mogą być tak poważne, że mogą całkowicie zniszczyć silnik. W związku z tym, jeśli kupujesz używany egzemplarz, zaleca się, abyś wybrał dobrze utrzymany egzemplarz z całą historią serwisową, taką jak terminowe wymiany oleju.

  Czy Peugeot 3008 Hybrid4 to dobry samochód?

Jak mocny jest Peugeot 1.2 PureTech?

Zazwyczaj moc wyjściowa silnika Peugeot 1.2 PureTech waha się od około 82 koni mechanicznych (KM) w niższych wariantach do około 130 KM w wyższych wersjach z turbodoładowaniem. Siła silnika została osiągnięta dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, takich jak bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie, które optymalizują zużycie paliwa, zapewniając jednocześnie wystarczającą moc i moment obrotowy, aby zapewnić satysfakcjonujące wrażenia z jazdy.

Takie liczby trudno uznać za coś wyjątkowego, ale większość właścicieli zgadza się, że model o mocy 130 KM jest wystarczający do większości zastosowań, ponieważ jest również bardzo wydajny i cichy.

Jak długo wytrzyma Peugeot 1.2 PureTech?

Ogólna żywotność Peugeot 1.2 PureTech zależy od konserwacji, serwisowania, nawyków jazdy i warunków eksploatacji. Jeśli odpowiednio o niego dbasz, nie ma powodu, dla którego Twój 1.2 nie powinien wytrzymać więcej niż 250 000 km lub nawet więcej.

Wiele z tych silników przekracza nawet granicę 300 000 km, ale miały one wymieniany łańcuch rozrządu i prawdopodobnie były wielokrotnie naprawiane. Tak czy inaczej, jeśli będziesz o niego dbać, 1.2 powinien wytrzymać długo.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z