Problemy z silnikiem Peugeot 308 1.6 HDi

Peugeot 308

Silnik Peugeot 308 1.6 HDi jest jednym z najlepszych silników w modelach 308. Jest to silnik wysokoprężny i bardzo wydajny. Jest również tani w utrzymaniu i ma bardzo dobre osiągi. Niemniej jednak, jakie są problemy z silnikiem Peugeot 308 1.6 HDi?

Niektóre z najczęstszych problemów z silnikiem Peugeot 308 1.6 HDi to problemy z filtrem DPF, problemy z uszczelką głowicy, nierówna praca na biegu jałowym, nieszczelne wtryskiwacze i nadmierne zużycie oleju. Ponadto, niektórzy użytkownicy skarżyli się na problemy z rozruchem, awarie turbo i przegrzewanie się silnika.

Jakie są najczęstsze problemy z silnikiem Peugeot 308 1.6 HDi?

Problemy z filtrem DPF

Jest to jeden z głównych problemów z silnikiem 1.6 HDi. Filtr cząstek stałych (DPF) zwykle zapycha się nadmiarem sadzy, co powoduje zmniejszenie przepływu spalin i wydajności silnika. Gdy tak się dzieje, zwykle konieczna jest regeneracja, aby wypalić zablokowaną sadzę. Niemniej jednak, jeśli blokada jest poważna, może być konieczne wyczyszczenie lub wymiana filtra DPF.

Jednym z najlepszych sposobów na uniknięcie tego problemu jest ćwiczenie prawidłowych nawyków nurkowania i regularna konserwacja.

Problemy z uszczelką głowicy

Innym częstym problemem związanym z silnikiem Peugeot 1.6 HDi są problemy z uszczelką głowicy. Podczas gdy większość uszczelek głowicy ulega awarii z powodu zużycia, mogą one również ulec awarii z powodu przegrzania lub niewłaściwej konserwacji. Jednym z typowych objawów przepalonej uszczelki głowicy jest wyciek oleju.

W przeciwieństwie do niektórych problemów z tej listy, jeśli uszczelka głowicy jest przepalona, będziesz musiał odwiedzić profesjonalnego mechanika, aby ją wymienić.

Nadmierne zużycie oleju

Zużycie oleju to kolejny problem, na który skarżą się właściciele Peugeota 308 z silnikiem 1.6 HDi. Co więcej, Peugeot zaleca właścicielom stosowanie oleju silnikowego 5w30 lub 10w40, które są drogie.

  Wszystko o 2023 Peugeot 3008

Główną przyczyną nadmiernego zużycia oleju w silniku Peugeot 2.6 HDi są zużyte pierścienie tłokowe i uszczelniacze trzonków zaworów. Aby rozwiązać ten problem, konieczna może być wymiana zużytych pierścieni tłokowych i uszczelniaczy trzonków zaworów.

Nierówna praca na biegu jałowym

Wielu właścicieli Peugeota 308 1.6 HDi skarżyło się również na nierówną pracę samochodu przy zwiększaniu obrotów. Niektóre z objawów nierównej pracy na biegu jałowym to drżenie i podskakiwanie samochodu. Ponadto kierowca może zauważyć dziwne dźwięki i niespójną liczbę obrotów.

Główną przyczyną nierównej pracy na biegu jałowym w Peugeot 1.6 HDi jest zatkanie zaworu EGR nagarem. Aby rozwiązać ten problem, należy wyczyścić zawór EGR lub go wymienić.

Nieszczelne wtryskiwacze

Wtryskiwacze paliwa w Peugeot 308 również zużywają się po pewnym czasie. Poza tym mogą one również ulec uszkodzeniu, powodując wycieki. Jeśli wtryskiwacze paliwa w Peugeot 308 ulegną uszkodzeniu lub zaczną przeciekać, należy je wymienić.

Awaria turbosprężarki

Częstą oznaką awarii turbosprężarki jest to, że silnik Peugeot 308 1.6 HDi wytwarza niebieski lub czarny dym z układu wydechowego. Dodatkowo może wystąpić utrata mocy i przyspieszenia. Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić zarówno zawór EGR, jak i uszkodzoną turbosprężarkę. Pamiętaj, aby udać się do profesjonalnego mechanika w celu usunięcia tego problemu, ponieważ wymiana może być trudna.

Przegrzewanie się silnika

Głównym powodem przegrzewania się silnika w Peugeot 308 jest to, że płyn chłodzący nie przepływa przez układ tak, jak powinien. Niemniej jednak może to być spowodowane awarią uszczelki głowicy, zablokowaniem termostatu, awarią pompy wodnej i częściowym lub całkowitym zablokowaniem chłodnicy.

  Peugeot e-208 vs Opel Corsa-e - Który samochód elektryczny jest najlepszy?

Aby rozwiązać ten problem, należy zdiagnozować samochód i zidentyfikować rzeczywisty problem. Upewnij się, że wadliwa część została naprawiona lub wymieniona.

Problemy z rozruchem

Istnieje kilka powodów, dla których silnik Peugeot 308 1.6 HDi może się nie uruchamiać. Niektóre z nich to słaby akumulator 12V, uszkodzony alternator, korozja na zaciskach akumulatora, uszkodzony rozrusznik i wadliwe świece zapłonowe. Upewnij się, że samochód został sprawdzony, a winowajca zidentyfikowany. Zepsuta część powinna zostać wymieniona, aby naprawić problem.

FAQ

Czy silnik Peugeot 308 1.6 HDI jest niezawodny?

Ogólnie rzecz biorąc, silnik Peugeot 308 1.6 HDi jest niezawodny. Jednak nadal rejestruje kilka problemów, których można uniknąć przy dobrej pielęgnacji i konserwacji. Jednak w porównaniu z innymi podobnymi silnikami, silnik Peugeot 1.6 HDi jest nieco droższy w utrzymaniu. Poza tym, większość agencji niezawodności przyznała silnikowi 1.6 HDi ponadprzeciętną ocenę niezawodności, co jest całkiem dobrym wynikiem.

Jak długo wytrzyma silnik Peugeot 1.6 HDi?

Podobnie jak większość silników Peugeot, silnik Peugeot 1.6 HDi jest bardzo trwały. Jednak trwałość silnika zależy również od tego, jak dobrze właściciel utrzymuje samochód. Średnio silnik Peugeot 1.6 HDi wytrzymuje 200 000 kilometrów. Ponieważ jest to silnik wysokoprężny, przy odpowiedniej naprawie i konserwacji może wytrzymać nawet ponad 200 tysięcy kilometrów.

Czy Peugeot 308 HDi to dobry samochód?

Tak, Peugeot 1.6 HDi to doskonały samochód. To dlatego, że jest kompaktowy, ale przestronny. Posiada również nowoczesną kabinę z przestronną przestrzenią ładunkową. Co więcej, ma niezawodny silnik, ale z kilkoma problemami. Jednak przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji samochód ten może służyć przez długi czas.

  Peugeot e-208 vs VW e-Golf - który jest lepszy?

Co oznacza silnik 1.6 HDi?

HDi to silnik wysokoprężny (HDi oznacza wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni) eHDi – silnik wysokoprężny z technologią start-stop. Silnik ten wyłącza się, gdy pojazd zatrzymuje się (np. na światłach) i uruchamia się ponownie po naciśnięciu pedału przyspieszenia.

Jaka jest różnica między silnikami TDI i HDI?

Silnik HDI to 16-zaworowa jednostka common rail o mocy 90 lub 110 KM. Z drugiej strony, TDI jest 8-zaworową jednostką PD (przed common rail) o mocy 105 KM i istnieje od wczesnych lat 90-tych. Należy pamiętać, że HDI oznacza wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni, podczas gdy TDI oznacza turbodoładowany wtrysk bezpośredni.

Podsumowanie

Peugeot 308 1.6 HDi to elegancki i stylowy samochód kompaktowy. Jest również ekonomiczny, przestronny i praktyczny. Jednak silnik Peugeot 1.6 HDi ma kilka problemów, w tym problemy z uszczelką głowicy, filtrem DPF, nierówną pracą na biegu jałowym, nadmiernym zużyciem oleju i nieszczelnymi wtryskiwaczami.

Ogólnie rzecz biorąc, silnik Peugeot 1.6 HDi jest niezawodny i trwały. Przy dobrej pielęgnacji i konserwacji właściciel powinien oczekiwać, że silnik będzie działał przez ponad 200 tys. km.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z